Sistema, žinoma kaip „Guardian“, perima automobilio valdymą ir išvairuoja jį iš avarinės situacijos arba pasitraukia iš kelio artėjančiai transporto priemonei, lekiančiai per raudoną šviesą.
Technologija, pasieksianti gatves ateinančio dešimtmečio pradžioje, gali išsaugoti tiek daug gyvybių, kad automobilių gamintoja jaučiasi negalinti nepasidalinti ja su bet kuria kita kompanija, kuri norėtų ją naudoti, pirmadienį CES mugėje pareiškė Gillas Prattas, „Toyota“ mokslinių tyrimų instituto vadovas.
„Galvojome apie tai, kas būtų gera visuomenei“, – kalbėjo G. Prattas per spaudos konferenciją, surengtą mugėje, kuri anksčiau vadinosi „Consumer Electronics Show“, ir kurioje jau tapo įprasta pristatyti savavaldžius automobilius. „Neketiname pasilaikyti technologijos tik sau. Pasiūlysime ją ir kitiems, galbūt licencijuosime, o gal pasidalysime visa sistema“.
„Ford Motor Co.“ generalinis direktorius Jimas Hackettas teigia, kad savavaldžiai automobiliai ir su jais susijusios mobilumo paslaugos gali išaugti į 10 trilijonų dolerių vertės rinką. Iš pažiūros altruistiškas „Toyotos“ poelgis gali atsipirkti nemenkais patento mokesčiais ir potencialiai pakelti jos, kaip saugos ir technologijų lyderės, reputaciją, nes šie atributai mūsų amžiuje tampa vis reikšmingesni. Pati „Toyota“ tvirtina tenorinti išsaugoti gyvybes pasaulyje, kuriame kasmet greitkeliuose žūsta 1,3 milijono žmonių.
„Tai ypač pažangi vairuotojo asistavimo sistema, – teigė „Toyota Research Institute“ automatizuoto vairavimo vyresnysis viceprezidentas Ryanas Eustice'as. – Turime realią galimybę artimiausiu metu padėti gelbėti gyvybes“.
Technologija, kurią „Toyota“ tobulino trejus metus, gali perimti kontrolę ir išvairuoti automobilį iš pavojingos situacijos, kai vairuotojas mieguistas, išsiblaškęs ar girtas, pasakojo G. Prattas. Ji naudoja daugelį tų pačių jutiklių, kurie randami pilnai savavaldžiuose automobiliuose: kameras, radarus ir šviesą atspindinčias dangas, siekdama nustatyti saugiausią kelią ir ištaisyti žmogiškas klaidas, dėl kurių, kaip teigia reguliatoriai, įvyksta daugiau nei 90 proc. žūčių keliuose.
„Pagrindinis vairuotojas tebėra žmogus, – paaiškino R. Eustice'as. – Technologija bendradarbiauja su žmogumi ir sukuria aplink jį 360 laipsnių situacijos suvokimo burbulą“.
Nekalbant apie saugą, vairuotojo asistavimo sistema pagerina žmogaus įgūdžius atliekant sudėtingesnius manevrus, pvz., vairuojant kalnų keliukais su staigiais posūkiais.
„Dėl šios technologijos automobilį vairuoti dar smagiau“, – teigė R. Eustice'as.