Be išmaniųjų telefonų, nešiojamųjų kompiuterių ir konsolių, Kinija, kaip didžiausia gamybinė bazė, siejama ir su skaitmeniniu dizainu mobiliuosiuose, kompiuteriniuose bei konsolių žaidimuose. Kūrėjai iš viso pasaulio, nuo „Activision Blizzard Inc.“ iki „Ubisoft Entertainment“, ir didžiulė jų kultivuojama skaitmeninio dizaino ir meno sektoriaus dalis priklauso nuo trečiųjų šalių įmonių studijų, nes juos vilioja „pigi-bet-gabi“ darbo jėga, pritraukianti gamybinių užsakymų iš tokių garsių bendrovių kaip „Apple Inc.“ ir „Nike“.
Šios rinkos prekių tiekėjams iš žaidimų centrų Šanchajuje bei Čengdu sunkiai sekasi pristatyti kostiumus, šarvus ir kitokias skaitmenines vertybes, nes dizaineriai, pagal griežtas karantino taisykles, buvo atkirsti nuo studijų, – didelis trikdys šioje darbo srityje, kur būtinas griežtas duomenų saugumas, kaip ir efektyviai veikiančios darbo vietų sistemos.
Anot pramonės šaltinių, tokia situacija privertė žaidimų bendroves sumažinti užsakymų apimtis arba net atšaukti juos, ir ieškoti alternatyvų Pietryčių Azijoje ir Europoje norint kompensuoti susidariusį trūkumą.
Keno Rumpho vadovaujamų „Jefferies“ analitikų vertinimu, Kinijoje sukuriama 50 proc. meninių kūrinių, pritaikomų Vakarų žaidimuose, pasitelkus tiek vietinius garsių žaidimų kūrėjų, tokių kaip „Ubisoft“ ir „Electronic Arts Inc.“, padalinius, tiek užsakomąsias paslaugas.
„Jeigu užsakymų atlikimas bus vis labiau vilkinamas, žaidimų kūrimas sparčiai lėtės“, rašė analitikai vasario komentaruose. Nors bendras tokių trikdžių mastas dar nenustatytas, žaidimų pramonė jau patiria nuostolių dėl savo priklausomybės nuo Kinijos. Populiariojo mokslinės fantastikos žaidimo „The Outer Worlds“ amerikiečių kūrėja vasarį pareiškė turinti atidėti „Nintendo Switch“ versijos paleidimą – po to, kai Kinijoje esanti studija, kurią bendrovė pasamdė adaptuoti žaidimą, sustabdė veiklą per viruso protrūkį.
„Virtuos“, tarp kurios klientų yra tokios bendrovės kaip „Ubisoft“, „Square Enix Holdings Co.“ ir „Tencent Holdings Ltd.“ padalinys „Riot Games“, tik pastarąsias kelias dienas vėl dirba visu pajėgumu, tačiau jos veiklą vis dar riboja vietos apribojimai. Pavyzdžiui, 600 jos darbuotojų Čengdu mieste turi dirbti dviem pamainomis po aštuonias valandas, tam, kad būtų laikomasi vyriausybės įvesto apribojimo žmonių skaičiui uždarose patalpose.
Internetinių žaidimų pramonė yra viena iš nedaugelio, kurioms turi naudos iš koronaviruso protrūkio, nes laikas ir pinigai, leidžiami žaidimams, pastebimai išaugo, milijonams žmonių atsidūrus tarp keturių savo namų sienų. Tačiau padėtis tiekimo grandyse totaliai skiriasi.
„Žaidimus kuriančios įmonės gali užsidirbti pajamų tol, kol jų žaidimai sukasi. Autosorsingo, arba užsakomųjų paslaugų, įmonėms mes turime dirbti kasdien, kad klientai galėtų siųsti pinigus į mūsų banko sąskaitas“, – sakė vykdomasis viceprezidentas Zhangas Jianas iš Čengdu veikiančios bendrovės „Sheer“, kuri dirba su tokiais klientais kaip „Tencent“, „NetEase Inc.“ ir „Ubisoft“.
Pasak Zh. Jiano, „Sheer“ perkėlė pusę savo 300 žaidimų kūrėjų į naujas, ką tik išsinuomotas biuro patalpas. Darbuotojai privalo sėdėti prie kas antro stalo ir visą dieną dėvėti kaukes. Ir vis dėlto beveik pusė jo bendrovės projektų – tiek Kinijos, tiek užsienio, – buvo apkarpyti arba apskritai atšaukti. Studija, kuri teikia paslaugas nuo konceptualaus dizaino iki trimatės aplinkos kūrinių bei personažų animacijos, negalės priimti naujų užsakymų iki kovo, sakė Zh. Jianas.
„Poveikis pinigų srautams bus jaučiamas visus metus, – sakė jis. – Didelio pavojaus bendrovei nėra, bet jausimės daug saugesni, jei buhalterinėse knygose turėsime lėšų.“
Priešingai nei fizinių prekių tiekimo grandinėse, skaitmeninių prekių perkėlimą iš Kinijos galima suorganizuoti palyginti greitai. Pernai „Ubisoft“ atidarė naują studiją Vietname, tuo tarpu „Sony“ pranešė apie planus kurti filialą Malaizijoje, kur būtų kuriami žaidimai jos „PlayStation“ konsolėms. Tokie žingsniai padeda pasaulinėms bendrovėms pritraukti net pigesnių vietos talentų ir sumažinti regioninių trikdžių, tokių kaip koronavirusas, rizikas, sakė Darangas S. Candra, Džakartoje dirbantis „Niko Partners“.
Pietryčių Azijoje Vietnamo bendrovė „Appota“, Malaizijos „Streamline Studios“ ir Tailando „Asiasoft“ – tai tik keli studijų, galinčių perimti užsakymus iš Kinijos, pavyzdžiai, pridūrė analitikas.
„Kalbant apie žaidimus, orientuotus į Kinijos rinką, artimiausiu metu mes nesitikime masinio egzodo, – sakė D. Candra. – Vis dėlto tam tikras užsakymo paslaugų segmentas gali būti perkeltas iš Kinijos, jeigu situacija greitu metu nepasitaisys.“