Remiantis pranešimu, kurį Senato posėdžiui parengė Vašingtono universiteto Visuomenės sveikatos mokyklos dekanė Hilary Godwin, visi lėktuvų keleiviai turėtų būti tikrinami, ar neturi temperatūros, o visi darbuotojai turėtų mūvėti kaukes ir pirštines. Jos teigimu, skrydžio metu keleiviai turėtų būti susodinami taip, kad nebūtų per arti vienas kito, o oro uostai privalo persitvarkyti, kad būtų paisoma socialinio atsiribojimo taisyklių.
Oro kelionių industrija ir ją prižiūrinčios vyriausybinės agentūros turi suvokti, kad visuomenės sveikata nuo šiol vaidins „kur kas svarbesnį vaidmenį nei prieš pandemiją“, – savo pastabose nurodė H. Godwin. Ji yra viena iš keturių liudytojų, trečiadienį turinčių kalbėti prieš Senato komercijos komitetą, vykstant klausymui dėl oro linijų industrijos būklės koronaviruso pandemijos metu.
Nors klausymas, nepaisant viruso, vyks gyvai, H. Godwin padėkojo komitetui už tai, kad leido liudyti nuotoliniu būdu. Jos pranešimą gavo ir „Bloomberg News“.
Industrijos pareigūnai, remiantis jų liudijimais, pakartojo kai kurias H. Godwin pastabas, ragindami federalinę vyriausybę parengti naujas gaires ir standartus keleivių apsaugai ir padėti atkurti visuomenės pasitikėjimą oro transporto sektoriumi.
H. Godwin rekomendavo drastiškai pakeisti tai, kaip oro uostų terminalai atrodė prieš pandemiją, kai keleiviai būriuodavosi įlaipinimo zonose, restoranuose ir saugumo patikrinimo eilėse. Nuo šiol socialinio atsiribojimo turėtų būti paisoma visose šiose zonose, pažymėjo ji.
„Tikimybė, kad sveiki asmenys turės kontaktą su vienu ar daugiau užsikrėtusių, nors galbūt to nežinančių asmenų, auga eksponentiškai, didėjant per oro uostą pereinančių žmonių skaičiui“, – teigė ji pranešime.
Kitos priemonės, kurios turėtų būti svarstomos, yra reikalavimas keleiviams ir aviacijos darbuotojams patvirtinti, kad yra sveiki, prieš leidžiant keliauti ar atvykti į darbą. Be to, artimiausiu metu turėtų būti įmanoma patikrinti kiekvieną asmenį, norintį patekti į oro uostą, teigė ji.
„Nors kiekviena iš čia aptartų strategijų turi savų apribojimų ir kelia logistinių iššūkių, visas jas kartu sudėjus būtų sukurtas „tinklas“, padėsiantis sumažinti bendrą riziką milijonams žmonių, kurie dirba aviacijos industrijoje arba kiekvieną dieną naudojasi jos paslaugomis“, – teigė ji.
Nors visos didžiosios JAV oro linijos jau dabar arba netrukus skrydžio palydovų ir keleivių reikalaus dėvėti veido kaukes, standartai kitiems darbuotojams skiriasi. Pavyzdžiui, Transporto saugumo administracijos darbuotojai turi galimybę dirbti be kaukių.
Panašiai kai kurios oro linijos imasi priemonių keleiviams išsodinti didesniais atstumais, tačiau kompanijų politika skiriasi, todėl kai kurie skrydžiai buvo sausakimši, nepaisant staigaus norinčių skristi žmonių sumažėjimo.
„Airlines for America“ duomenimis, oro linijų kompanijos kas mėnesį netenka 10 milijardų dolerių, nes bendras keleivių skaičius pastarąjį mėnesį sumažėjo daugiau kaip 90 proc.
Nėra abejonės, kad „JAV oro linijų industrija iš šios krizės išbris kaip šešėlis to, kas buvo vos prieš tris mėnesius, – Kongresui skirtame pranešime pažymėjo „Airlines for America“ prezidentas Nicholas Calio. – Nėra jokios galimybės išvengti žlugdančio ir ilgalaikio ekonominio poveikio, kurį ši pandemija turės mūsų industrijai.“
Industrija imasi ir papildomų veiksmų, tokių kaip visuotinis temperatūros tikrinimas ir atidesnis asmenų, kurie lėktuve turėjo kontaktą su užsikrėtusiais žmonėmis, sekimas, pridūrė N. Calio.
TSA svarsto galimybę naudoti oro uostų skenerius keleivių sveikatos patikrinimui, penktadienį pranešė „Bloomberg“. Sprendimas kol kas nepriimtas, nes tai sukurtų galybę logistikos keblumų.
Kalbėdamas apie kritikos sulaukusią problemą, N. Calio teigė, kad oro linijos negali sau leisti kompensuoti kiekvienam keleiviui, kuris atšaukė skrydį dėl viruso, antraip turės bankrutuoti. Oro linijos iki šiol laikėsi JAV įstatymų, reikalaujančių grąžinti pinigus, kai vežėjas pats atšaukia skrydį, sakė jis.
Ericas Fanningas, Aviacijos ir kosmoso pramonės asociacijos prekybos grupės prezidentas, planuoja Komercijos komiteto senatoriams pranešti, kad visos sektoriaus įmonės, nepaisant dydžio, svarsto darbo vietų mažinimą ir nemokamų atostogų galimybę, nurodydamos vieną kompaniją, kuri turėjo atleisti pusę savo variklių gamybos personalo.
Tūkstančiai oro uostų visose Jungtinėse Valstijose taip pat kenčia rimtas finansines viruso protrūkio pasekmes, posėdžiui paruoštuose liudijimuose teigė Amerikos oro uostų vadovų asociacijos prezidentas Toddas Hauptlis.
T. Hauptlis nurodė, kad pajamos, gautos už kai kurių oro linijų keleivių bilietus ir parkavimo mokesčius, mažėjo nuo pat kovo pradžios. Nors Kongreso patvirtintos 10 milijardų dolerių dydžio dotacijos oro uostams kažkiek pagelbėjo, jos padengia mažiau nei pusę numatytų finansinių nuostolių, teigė jis.
Jis taip pat pabrėžė, kad oro uostams ir kitoms susijusioms įmonėms prireiks papildomos paramos, antraip jie rizikuoja nevykdyti finansinių įsipareigojimų.
Nors oro uostai imasi įvairiausių veiksmų, kad pagerintų higieną ir įgyvendintų socialinį atsiribojimą, T. Hauptlis paragino Kongresą ir federalines agentūras suteikti daugiau pagalbos.
„Mums reikės aiškių ir nuoseklių federalinių gairių ir standartų – ypač susijusių su sveikatos patikrinimais, – kad keleiviai žinotų, ko tikėtis atvykus į oro uostą, nesvarbu, kuris tai būtų oro uostas ir kurios oro linijos", – teigė jis.
Nors profsąjungų vadovai nebuvo kviesti pateikti savo liudijimų, Skrydžių palydovų asociacija išleido pranešimą spaudai, kuriame pasmerkė oro linijų sprendimus dėl darbuotojų atlyginimų mažinimo, nors federalinės pagalbos paketo tikslas kaip tik ir buvo išsaugoti darbo vietas.
„Jei Kongresas, Iždo departamentas ir kitos priežiūros institucijos jų netikrins, rezultatas bus lenktynės iki dugno, nubaudžiant tas kompanijas, kurios elgiasi teisingai, išmokėdamos darbo užmokesčio kompensacijas savo darbuotojams, kaip ir numatyta Kongreso“, – rašoma profsąjungos laiške senatoriams.