Didžiausia pasaulyje alaus darykla „AB InBev“ ketvirtadienį pranešė, kad jos pelnas išaugo beveik dvigubai sparčiau, nei tikėjosi analitikai. „BMW AG“ pirmojo ketvirčio pajamos pakilo 12 proc. dėl išaugusios prabangių automobilių paklausos. „Stellantis NV“, atsiradusio susijungus „Fiat Chrysler“ ir „Peugeot“, pajamos šoktelėjo dėl stiprios naujų aukščiausios klasės modelių, tokių kaip „Jeep Grand Cherokee“, paklausos.

Išaugus daugelio žaliavų kaštams, kompanijos tikrino, kiek galėtų kilstelėti kainas po ilgų žemos infliacijos metų. Rusijos invazija į Ukrainą padidino prekių deficitą, nutraukė kai kurių automobilių dalių ir kepimo aliejų tiekimą, o tebesitęsianti Kinijos „Covid-zero“ politika pakenkė paklausai ir pagilino tiekimo grandinės bėdas.

Pirmąjį ketvirtį „Nestle SA“ savo produktų kainas kėlė sparčiausiu tempu per daugiau nei dešimtmetį, pabrangindama viską – nuo „Nespresso“ kapsulių iki „Purina“ šunų ėdalo, kad sušvelnintų augančios maisto infliacijos poveikį savo pelnui. „Procter & Gamble Co.“ ir „Danone SA“ taip pat pradėjo metus maždaug 5 proc. pakėlusios visas kainas.

Kaip ir „Budweiser“ savininko „AB InBev“, alaus daryklų „Heineken NV“ ir „Carlsberg A/S“ pardavimai augo greičiau nei prognozavo analitikai, daugiausia skatinami kainų padidėjimo. Kol kas mėgėjai išgerti, grįžtantys į barus po karantinų, nepyksta, kad tenka mokėti daugiau, nes aludarių naudojamų žaliavų, tokių kaip aliuminis ir miežiai, kaštai sparčiai auga.

„Infliacija ir toliau juda labai sparčiai – aukščiau arba greičiau negu tikėtasi“, – telefonu sakė „AB InBev“ generalinis direktorius Michelis Doukeris.