Dviejų geriausiai perkamų automobilių gamyklos Tiandzine, esančiame už 108 km į pietryčius nuo Pekino, buvo sustabdytos sausio 10 d., vietinei valdžiai atliekant masinius testavimus 14 milijonų gyventojų mieste.
Sutrikimai, kuriuos lemia griežta Kinijos „Covid Zero“ politika, skatina vis didesnį susirūpinimą dėl to, ko ateinančiais mėnesiais gali tikėtis Kinijoje įsikūrę gamintojai, mat šalis įvedė griežtus karantinus ir masinius testavimus, kad užkirstų kelią tolesnėms infekcijoms. Tokia politika kartu su omikron atmaina gali dar labiau sutrikdyti ir taip įtemptas tiekimo grandines, turint omenyje Kinijos, kaip gamybos jėgainės, vaidmenį pasaulyje.
Ši strategija „paveiks visus, atsižvelgiant į Kinijos vaidmenį pasaulinėje automobilių tiekimo grandinėje“, neseniai paskelbtoje ataskaitoje rašė „Fitch Solutions“ analitikai, pridurdami, kad karantinai greičiausiai turės automobilių gamintojams netiesioginės įtakos ir per platesnes tiekimo grandines.
„Fitch“ prognozuoja, kad pasaulinės transporto priemonių gamybos atsigavimas bus atidėtas iki 2023 m. – iš dalies dėl didelio naujų omikron infekcijų skaičiaus ir vietinių karantinų, „tuo labiau Kinijoje su jos „Covid Zero“ strategija“.
Tarptautinės variklinių transporto priemonių gamintojų organizacijos duomenimis, Kinijos vietinių ir užsieninių automobilių gamyklos per metus pagamina apie 25 milijonus automobilių – maždaug trečdalį visų pasaulio transporto priemonių.
Šeštadienį Tiandzino savivaldybė įpareigojo pradėti trečiąjį visuotinį piliečių testavimo etapą ir rado 59 naujus viruso atvejus. Kompanijoms neleidžiama atnaujinti veiklos tol, kol visų darbuotojų testai bus neigiami ir vietos valdžia nesuteiks žalios šviesos, tad pakartotiniai testavimai įmonėms kelia didelį susirūpinimą.
„Toyota“ ir „China FAW Group Co.“ bendra įmonė yra įsikūrusi Tiandzino vakariniame Xiqing rajone, kuris uždarė kai kuriuos kvartalus aptikus keletą „Covid“ infekcijų. Įmonės gamybinis pajėgumas – daugiau kaip 500 000 transporto priemonių per metus.
„VW“ pranešė, kad jos gamykla kitoje miesto pusėje, per metus pagaminanti apie 300 000 automobilių, įskaitant „Audi Q3“, buvo laikinai uždaryta dėl detalių trūkumo ir laiku negautų darbuotojų testavimo rezultatų.
Omikron atmaina Europoje ir JAV lėmė rekordinį susirgimų skaičių. Kinijoje jau po pirmųjų viruso protrūkio požymių miestai po dešimt kartų ištestavo visus savo gyventojus, kad tik sukontroliuotų infekcijų plitimą.
Kinija yra pagrindinė žaidėja daugelyje automobilių dalių tiekimo grandinių, ypač elektra varomų transporto priemonių. Remiantis „Fitch“ ataskaita, šalies „Covid“ politika veikiausiai sustiprins dabartinį baterijų trūkumą ir sukels „rimtą riziką“ elektromobilių gamybai.
Ir iš tiesų, Tiandzine automobilių dalių tiekimo grandinėje jau pastebima sutrūkusių grandžių – tai ženklas, kad gamybos sutrikimai gali išlikti net ir po to, kai miesto valdžia leis atnaujinti operacijas.
Pavarų dėžių tiekėjas, kontroliuojamas „VW“ ir „Rohm Co.“, atsidūrė tarp operacijų, kurios praėjusią savaitę buvo sustabdytos. Kai kurios pamainos „VW“ komponentų gamykloje atsinaujino sausio 13 d., o Vokietijos automobilių gamintojas teigė, kad tikisi pasivyti prarastą produkciją.