„Christie’s“ aukcionas paskelbė pasaulinę „Prabangos savaitę“ su neeiliniais pasiūlymais, kad patenkintų rekordinę šių metų paklausą. (Šiais metais savaitė yra laisvas apibrėžimas, nes kai kurie pardavimai jau prasidėjo, o daugelis tęsis iki gruodžio vidurio.)
„Šiemet mūsų [internetinių] pardavimų skaičius išaugo 200 proc.“, – apie lapkričio ir gruodžio mėnesius atsiliepia „Christie’s“ papuošalų skyriaus elektroninės prekybos vadovė Caroline Ervin.
Praėjusiais metais „Christie’s“ per tą patį lapkričio ir gruodžio sezoną surengė vos keturis internetinius prabangos prekių išpardavimus. Šių pardavimų bendra suma sudarė apytikriai 9,5 mln. dolerių. Šiemet jų bus visas tuzinas, o jų bendra apytikrė suma sieks šiek tiek mažiau nei 40 mln. dolerių, t. y. 322 proc. daugiau. „Tiesiog atsakome į rinkos poreikius“, – teigia C. Ervin.
„Sotheby’s“ aukcionas, taip pat rengiantis fizinius ir internetinius gruodžio mėnesio prabangos prekių išpardavimus (pavadintus „Stebuklų festivaliu“), jau keturis kartus padidino savo metines pardavimo internetu apimtis ir penkis kartus – bendrą pardavimų sumą, šiuo metu siekiačią 150,5 mln. dolerių. Iš šios sumos 79,7 mln. dolerių (devynis kartus daugiau nei pernai) buvo skirta juvelyriniams dirbiniams, o 41,95 mln. (arba penkiskart daugiau nei 2019 m.) – rankiniams laikrodžiams.
Tuo tarpu internetinė aukščiausios klasės baldų, meno kūrinių ir papuošalų platforma „1stDibs“ per dešimt mėnesių nuo „Covid-19“ pradžios pasiekė 30 proc. bendrą metinį pardavimų augimą. O per pastaruosius du mėnesius prieš šventes „pastebėjome augimo pagreitį“, pažymi Davidas Rosenblattas, „1stDibs“ generalinis direktorius.
Pakilo ne tik internetinių aukcionų skaičius. Pirkėjų kainų slenkstis taip pat smarkiai viršijo lūkesčius.
„Istoriškai vertinome [pardavimo lubas] 20 000 dolerių, – pasakoja C. Ervin. – Norėjome pasiūlyti keletą didesnės vertės pirkinių kiekviename išpardavime, kad pamatytume, kaip reaguos klientai, ir [tada] prasidėjo.“
Iki 2020 m. „Christie’s“ vienintelis didžiausias internetinis pardavimas siekė 80 000 dolerių su viršum; šiemet 25 tokie pirkiniai jau viršijo 100 000 dolerių. Vienas iš jų – 28,86 karatų deimantinis žiedas, parduotas už 2,1 mln. dolerių.
„1stDibs“ bendra prekių, viršijančių 100 000 dolerių, vertė lyginant su praėjusiais metais išaugo 60 proc., teigia D. Rosenblattas. „Padidėjo paklausa viskam, ką parduodame.“
Pasikeitė per vieną naktį
Internetinė prekyba prabangos prekėmis jau kurį laiką stiprėjo, nes šiais laikais vartotojai drąsiau ryžtasi pirkti naudotus daiktus internetu, o aukcionų namai ir kiti perpardavėjai išbando strategijas, kurios peržengia tradicinį tiesioginio pardavimo modelį.
„Dabar, kai karantinas keliems mėnesiams tapo mūsų visų realybe, prabangių prekių perpardavėjai su nuostaba suprato, kad žmonės labiau nei bet kada trokšta leisti pinigus. „Pirkėjų elgesys pasikeitė per vieną naktį, – pastebi D. Rosenblattas. – Per pastaruosius dešimt mėnesių pagreitintai įvyko dešimt skaitmeninės adaptacijos metų.“
Iš esmės taip nutiko dėl to, kad šios kompanijos ištobulino savo supratimą apie tai, ką galima ir ko negalima parduoti be asmeninio apžiūrėjimo.
„Dažnai stebimas „spausk ir pirk“ elgesys, – pasakoja C. Ervin. – Tai susiję ir su tuo, ką mes pasirenkame įkelti į internetą – juk nekelsime to, kas labai vertinga ir reikalauja nuodugnių tyrimų. Dažniausiai siūlome autorių pasirašytus kūrinius, taigi jūs jau žinosite šį prekės ženklą ir tikriausiai atpažinsite jo dizainą.“
Kalėdinės dovanos
„Christie’s“ aukcione turtingi pirkėjai internetu apytiksliai už 200–250 tūkst. dolerių gali įsigyti „Hermès“ „Himalaya“ krokodilo odos „Birkin“ rankinę, pagamintą su baltojo aukso ir deimantų apdaila, arba (ir?) 18 karatų rožinio aukso „Patek Philippe“ chronografinį laikrodį, pagamintą 1950 m., kurio kaina apytiksliai svyruoja nuo 400 iki 600 tūkst. dolerių.
„Sotheby’s“ aukcione kiekvienas, kurio šventiniams pirkiniams numatytas biudžetas siekia maždaug ketvirtį milijono dolerių, gali įsigyti deimantinį žiedą su 5 karatų deimantu, iš abiejų pusių papuoštą 0,8 karato širdies formos deimančiukais platinos apsode; toks žiedas kainuos 150–200 tūkst. dolerių.
O jei „Christie’s“ aukcione pralošėte „Himalaya Birkin“ kitam pirkėjui, čia galite kovoti dėl tos pačios, tik šiek tiek mažesnės, rankinės versijos (pagamintos 2010 m.), kuri „Sotheby’s“ aukcione siūloma už 260–300 tūkst. dolerių.
„1stDibs“ statymai siekia dar aukščiau.
Turtingas žmogus, kuris kaip tik šiuo metu dairosi dailaus papuošalėlio, galėtų susidomėti 2,35 mln. dolerių vertės 35,31 karatų geltonos spalvos deimantų vėriniu, papildytu įvairių pavidalų deimantais už 47 karatus. Pasak informacijos aukciono svetainėje, šį vėrinį jie jums gali išsiųsti už papildomą 100 dolerių.
Norėdami per Kalėdas ką nors maloniai nustebinti, galite įsigyti 365 tūkst. dolerių vertės karalienės Viktorijos laikų židinio dangtį, išpuoštą taksiderminiais kolibriais. (Atskleisime vieną niuansą: pardavimo mokestis jums atsieis daugiau nei 32 tūkst. dolerių.)
Specialistai teigia, kad visa tai yra mažmenininkų bandymas patenkinti matomą didžiulį prašmatnių internetinių pirkinių poreikį.
„Rudenį, dar prieš prasidedant šiems pardavimams, mūsų pardavimo procentas buvo toks aukštas, kad nutarėme padidinti siūlomų prekių kiekį, – pasakoja C. Ervin. – Žmonės tikrai pradėjo aktyviau pirkti, nes mes įkeliame vis daugiau prekių ir vis tiek jas sėkmingai parduodame.“