Šiemet tiek „Kering“, tiek „Hermes International“ išaugo 37 proc., tuo tarpu milžinas „LVMH“ ūgtelėjo dar 56 proc., pasikėlęs rinkos vertę 73,7 milijardais eurų. Rankinės, suknelės ir šampano buteliai skriejo nuo lentynų nepaisant Honkongo socialinių neramumų, Prancūzijos protestų ir JAV bei Kinijos prekybos karo – viso to, kas turėtų kišti koją vartotojų paklausai.
Metų pabaigoje apmažėjo prekybos įtampa ir pasirodė tvirtesnio ekonominio augimo požymiai: visos tos geros naujienos jau atsispindi prabangos prekių milžinų akcijose, tad belieka išsiaiškinti, kaip viskas gali klostytis toliau.
Žemiau išvardyti penki dalykai, į kuriuos 2020-aisiais vertėtų atsižvelgti žmonėms, investuojantiems į prabangos prekių akcijas:
Kinijos sulėtėjimas?
Nors analitikai prognozavo, kad pasiturinčių Kinijos klientų paklausa 2019 m. sumažės, kai kurie teigia, kad tikrasis sulėtėjimas gali įvykti 2020-aisiais. Kinijos ekonomika trečiąjį ketvirtį augo lėčiausiai per kelis pastaruosius dešimtmečius, o analitikai prognozuoja, kad kitais metais ji ir toliau tik lėtės.
Tačiau kol kas žemyninė Kinija, kur išlaidos pranoko visus lūkesčius, ir Europa, galinti padėkoti silpnesnei valiutai, atrodo realiausi 2020-ųjų „karštieji apsipirkinėjimo taškai“, sako Deborah Aitken iš „Bloomberg Intelligence“.
Perėmimo planai
Po to, kai „LVMH“ sudarė 16,2 milijardų dolerių vertės sandorį su „Tiffany & Co.“, o „Kering“ pradėjo derybas su „Moncler“, greičiausiai galima tikėtis ir daugiau susijungimų ir įsigijimų. Anot Luca Solca iš „Sanford C. Bernstein“, Šveicarijos „Richemont“, atsiliekantis nuo kitų prabangos konglomeratų, tebėra idealus taikinys tokioms kompanijoms kaip „Kering“.
Kalbant apie lėtapėdžius, dėmesys pagaliau gali būti nukreiptas į mažesnes kompanijas, kurioms sunkiai sekasi padidinti pardavimus, kaip antai „Salvatore Ferragamo SpA“ ir „Tod's SpA“. Kiti potencialūs itališki taikiniai būtų „Prada SpA“ ir „Brunello Cucinelli SpA“, taip pat – glaudžiai kontroliuojamos kompanijos „Giorgio Armani SpA“, „Valentino SpA“, „Missoni SpA“ ir „Sergio Rossi SpA“. O štai su „Chanel“ gali būti visko: pasak L. Solca, ši glaudžiai kontroliuojama įmonė galėtų susijungti su „Richemont“ arba parduoti akcijas pradiniame viešame akcijų pakete.
Socialiniai neramumai
Honkongo suirutė ir toliau turės įtakos tokioms prabangos prekių kompanijoms kaip „Swatch Group AG“ ar „Prada“. Pasibaigus protestams buvusioje Didžiosios Britanijos kolonijoje pamažu turėtų atsitiesti laikrodžių gamintojai, labiausiai nukentėję dėl kilusių neramumų, teigia „Morningstar Inc.“ analitikė Jelena Sokolova. Tačiau kol kas nematyti jokių pabaigos ženklų.
Apyvartos istorijos
Pasak L. Solca iš „Bernstein“, egzistuoja daugybė „prastai valdomų“ kompanijų, kurios 2020 m. greičiausiai atsidurs dėmesio centre. „Swatch“, kuris atsisako sumažinti gamybą ir teigia nesitikėjęs „milžiniškos“ išmaniųjų laikrodžių konkurencijos, tėra vienas iš pavyzdžių, kaip ir „Richemont“, įstrigęs su lėtesne nei tikėtasi elektroninės prekybos platformos „Yoox Net-a-Porter“ integracija. „Swatch“ ir „Richemont“ atstovai komentuoti atsisakė.
Tuo tarpu kiti prekių ženklai daro apyvartos pažangą. „Burberry Group Plc“, kurį atgaivino populiarus dizaineris Riccardo Tisci, ir „Kering“ valdomas „Bottega Veneta“ rodo „drąsinančius požymius“ ir yra tie prekių ženklai, į kuriuos vertėtų atkreipti dėmesį 2020-aisiais, pažymi „Morningstar“ J. Sokolova.
Tvarumo takoskyra
Tvarumas – vis svarbesnė tema klientams, švaistantiems pinigus brangioms rankinėms ir dizainerių kurtiems drabužiams, pažymi Anne Le Borgne, valdanti prabangos prekių akcijų fondus „Amundi SA“ priklausančiame „CPR Asset Management“.
„Klientai nori žinoti, kokį produktą perka, iš kur jis atvyko ir iš kokių medžiagų yra pagamintas, – teigia ji. – Investuotojai taip pat medžioja investicijas, kurios nekenkia planetai. Dar prieš metus apie tai praktiškai nebuvo kalbama.“
Dvigubai didesniu tempu nei prabangos prekių segmentas auganti prekių iš antrų rankų rinka 2020 m. gali siekti 27 milijardus dolerių, nes naujų prekių paklausa mažėja, teigia D. Aitken. Tvarumo skatinimas reiškia tokias investicijas, kurios anksčiau nebuvo numatytos, o tai dar labiau padidina atotrūkį tarp prabangos industrijos lyderių ir lėtapėdžių, sako A. Le Borgne. Tai gali paskatinti tolesnius susijungimus ir įsigijimus, nes atsiliekančias kompanijas galiausiai praryja jų konkurentai.