„Kainų šoką šį sezoną patyrė net ir tie keliautojai, kurie galėjo tai sau leisti, – teigia Davidas Prioras, kelionių klubo „Prior“ įsteigėjas. Dėl infliacijos jau ir taip rekordinės kainos kilo dar aukščiau – iki 50 proc. aukštesnio nei 2019 metais lygio, – ir net vasaros pabaigoje pasiektas dolerio ir euro paritetas nepajėgė to kompensuoti.
Žmonės buvo priblokšti“, – pridūrė D. Prioras juokdamasis. Jau vien kainos vertė daugelį keliautojų gūžtis, o kur dar beprecedentės oro sąlygos, dėl kurių ne vienas pakeitė savo kelionės maršrutą ar pasirinko visiškai kitą kryptį. „Tokios vietos kaip Balearų salos ar Graikija kai kuriems žmonėms buvo tiesiog per karštos, – sako D. Prioras. – Pradėjome pastebėti, kad keliautojai iš šių vasaros piko kraštų pradėjo trauktis“. Ir apskritai ėmė vengti keliauti vasarą.
Be abejo, sumanūs keliautojai (ir tie, kurie neturi vaikų ir nėra suvaržyti mokyklinių tvarkaraščių) jau seniai tyliai naudojasi nesuskaičiuojamais tarpinio sezono (angl. shoulder season) privalumais, mėgaudamiesi mažiau žmonių ir pigesnėmis kelionėmis į tokias mėgstamas vasaros vietas kaip Italijos Amalfio pakrantė ir Graikijos salos. Bet kadangi pagrindinis sezonas keliasi į rudenį, šie metai bus šiek tiek kitokie.
„Anksčiau didesnis keliautojų srautų nuosmukis būdavo pastebimas nuo rugpjūčio iki rugsėjo, – teigia Charlesas Neville‘as iš Niujorke įsikūrusios kelionių operatorės „Jay Way Travel“. – Bet dabar šis laikotarpis persikelia į spalio ir net lapkričio mėnesius.“
Vis dėlto, anot Ch. Neville’o, gerų pasiūlymų yra, jeigu žinote, kur jų ieškoti. „Viskas priklauso nuo to, ar pavyks rasti tinkamą puikių oro sąlygų ir įperkamumo derinį, kol viskas dar atidaryta“, – sakė jis.