Tokijuje įsikūrusios bendrovės akcijos pabrango po pranešimų apie prognozes pranokusį pirmojo ketvirčio pelną, kuriam įtakos turėjo stipri vaizdo jutiklių paklausa ir didesnis „Sony“ išmaniųjų telefonų padalinio pelningumas Akcijų vertė pašoko 6,6 proc., ir tai buvo didžiausias dienos prieaugis per daugiau nei du mėnesius.
Investuotojai atrodė nusiteikę optimistiškai, nors „Sony“ sumažino savo pajamų prognozę dėl smunkančių „PlayStation 4“ žaidimų konsolių bei televizorių pardavimų. Elektronikos gamintoja sumažino ir savo tikslus, užsibrėžtus metams, pasibaigsiantiems 2020 m. kovą, – iki 8,6 trln. jenų ( 79 mlrd. JAV dolerių), arba 200 mlrd. jenų mažiau nei skelbta balandžio mėn. prognozėje.
K. Yoshida, per pastaruosius penketą metų atlikęs svarbų vaidmenį kaip finansų vadovas ir pagerinęs įmonės apyvartą, nepakeitė metinės pelno prognozės.
„Apskritai „Sony“ pirmojo ketvirčio veiklos rezultatai buvo geri, – savo laiške klientams rašė Pelhamas Smithersas, kurio Londone įsikūrusi įmonė siūlo Azijos technologijų bendrovių kapitalo rinkų tyrimus. – Bent jau kol kas rinka turėtų būti gana patenkinta.“
Vaizdų ir sensorinių sistemų verslo, apimančio CMOS jutiklių, naudojamų išmaniųjų telefonų kamerų gamyboje, pelnas per ketvirtį pašoko 70 proc., nepaisant vangios mobiliųjų telefonų pasaulinės paklausos ir Jungtinių Valstijų paskelbtų apribojimų „Sony“ klientei „Huawei Technologies Co.“.
Sony“ vadovas, paskatintas investicijų į jutiklius, iki 2021 m. kovo ketina padidinti kapitalo išlaidas iki 1,2 trln. jenų.
„Sony“ mobiliojo ryšio verslas, kuriam priklauso išmaniųjų telefonų prekės ženklas „Xperia“, pranešė per ketvirtį uždirbęs vieną milijardą jenų pelno, palyginti su prieš metus patirtais 10,8 mlrd. jenų nuostoliais. Bendrovė sumažino savo metinę telefonų pardavimų prognozę nuo 5 iki 4 milijonų vienetų, nors ir toliau prognozuoja, kad jos metiniai nuostoliai sumažės iki 47 mlrd. jenų.
„Sony“ sumažino savo žaidimų verslo, svarbiausio savo padalinio, pajamų prognozę 4,3 proc. iki 2,2 trln. jenų po to, kai pirmąjį metų ketvirtį pardavimai sumažėjo 3 proc. PS4 pardavimų tikslinis rodiklis sumažintas vienu milijonu iki 15-os milijonų. Bendrovė nepakeitė segmento veiklos pelno prognozės: ji ir toliau prognozuoja, kad šio segmento veiklos pelnas nukris 10 proc. iki 280 mlrd. jenų, išaugus išlaidoms, susijusioms su PS5 mokslinių tyrimais ir plėtra.
Žaidimų padalinys šiuo metu susiduria su rimtu iššūkiu, siekdamas pagerinti praėjusių metų rezultatus, kai itin populiarūs produktai, tokie kaip kompiuterinis žaidimas „God of War“ („Karo dievas“), leido uždirbti rekordinį pelną. Šių metų produktų liniją sudaro mažiau žinomi pavadinimai, o PS5 šių metų prekyboje dar nepasirodys, tad konkurentams atsiras proga palenkti vartotojus savo pusėn, pasiūlant naujos įrangos.
„Sony“ sumažino savo metinę elektronikos produktų segmento, kurį sudaro išmanieji telefonai ir televizoriai, pajamų prognozę 3,6 proc. iki 2,16 trln. jenų. Televizorių segmento tikslinis rodiklis sumažintas puse milijono iki 10,5 mln. vienetų.
„Sony“ paliko galioti metinio pelno prognozę: jos prognozėmis, šis rodiklis sumažės 9,4 proc. iki 810 mlrd. jenų. Analitikai vidutiniškai prognozuoja 821,5 mlrd. jenų. Veiklos pelnas pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 231 mlrd. jenų, kai tuo tarpu analitikai vidutiniškai prognozavo 176 mlrd. jenų rodiklį. Pardavimai smuko maždaug vienu procentu iki 1,93 trln. jenų, kiek mažiau nei vidutiniškai prognozavo analitikai, 1,94 trln. jenų.
Korporacijos „Sony“ akcijų vertė per šiuos metus iki trečiadienio pašoko 10 procentų. Iki antradienio pranešimo apie pelno rodiklius, ji siekė 5859 jenas, 14 proc. daugiau nei praėjusių metų balandžio pradžioje, kai K. Yoshida perėmė įmonės vairą į savo rankas.
„Sony“ sulaukė aršios kritikos iš investuotojo aktyvisto Danielio Loebo. Jo rizikos draudimo fondas „Third Point“ atskleidė turintis 1,5 mlrd. dolerių vertės bendrovės akcijų paketą ir aktyviai ragino atskirti lustų verslą, siekiant finansuoti didesnę pramogų segmento, įskaitant žaidimus bei kinus, plėtrą. Tokie jo raginimai prieštarauja jo pozicijai, kurios laikėsi 2013 metais, kai ragino vadovus parduoti dalį jų kinų verslo padalinio.
Atsakydamas į tokius raginimus, K. Yoshida pareiškė, kad įmonės vadovybė nuolat ieško būdų, kaip padidinti ilgalaikę akcijų biržos vertę. Be to, šiais metais jis įgyvendino du rekordinius akcijų išpirkimus, taip įtikdamas investuotojams ir užbėgdamas už akių raginimams imtis drastiškesnių pokyčių.
„Akcijų išpirkimai akivaizdžiai turėjo teigiamą poveikį, bet vargu ar galima tikėtis dar vieno, - sakė „Jefferies Group“ vyresnysis analitikas Atulas Goyalas prieš pranešimus apie pelno ataskaitą. – Sudėtinga šiais metais džiūgauti dėl „Sony“, nes augimo istorijos nematyti.“