Biotechnologijų įmonės „Mi Terro“ vadovas Robertas Luo pranešė aptariantis investicijų klausimą su įmonėmis, dominuojančiomis Kinijos pieno rinkoje, kur startuolis įsigyja žaliavinių medžiagų. Nuo 2019 metų birželio, kai įmonė ėmė gaminti marškinėlius panaudodama iš perteklinio pieno pagamintą audinį, „Mi Terro“ generavo per 100 000 JAV dolerių pajamų iš internetinių pardavimų klientams daugiau nei 40-yje šalių, interviu sakė R. Luo.
„MiTerro“ yra viena iš daugelio nedidelių mados pasaulio įmonių, tenkinančių vartotojų vis stiprėjantį norą pirkti prekes iš tvariai dirbančių bendrovių, atstovaujančių pramonei, kuri pastaruoju metu kelia susirūpinimą dėl atliekų ir perteklinės gamybos. Smulkios ir vidutinio dydžio bendrovės sudaro maždaug pusę mados pramonės ir yra tinkamai pasirengusios diegti tvarius ekologiškus sprendimus, teigiama išsamioje Tvarios mados centro 2019 metų ataskaitoje.
R. Luo įkvėpimo šaltinis buvo ne drabužių atliekos, o maistas. Lankydamasis savo dėdės pieno ūkyje Kinijoje, jis pamatė „kalnus kibirų“ sugedusio, nepanaudoto pieno. „Supratau: tai didžiulė problema, apie kurią mes mažai kalbame“, – sakė jis.
Grįžęs į Jungtines Valstijas, jis ėmė bendradarbiauti su vaikystės bičiuliu, dirbusiu medžiagų mokslo ir chemijos srityje, mėgindamas išsiaiškinti, kaip būtų galima panaudoti atliekas. Po tris mėnesius trukusių tyrimų jie pradėjo ieškoti sprendimų, kaip išgauti kazeininius baltymus iš pieno ir integruoti jį į pluoštą. Riebalai pašalinami iš pieno, prieš išgarinant iš jo vandenį ir paverčiant jį pieno milteliais. Tada baltymai atskiriami ir sukietintu pavidalu sujungiami į pluoštus, šie yra ištiesinami ir suverpiami, ir gautus verpalus jau galima naudoti drabužiams siūti.
Naudojamos ir išrūgos
„Mi Terro“ ketina pradėti verslą Kinijoje birželio 18 dieną, o Japonijoje – per artimiausius du mėnesius. Bendrovė pasirašė ketinimų raštą su keliomis garsiomis elitinės mados atstovėmis, bet tam, kad galėtų padidinti savo pajėgumus ir palaikyti paklausą, jai reikalinga tiek strateginė, teik finansinė parama, sakė R. Luo. 2019 metais bendrovė inicijavo dvi kampanijas „Kickstarter“ platformoje, kurios padėjo greit įgyvendinti finansavimo tikslus. „Mi Terro“ šiuo metu dalyvauja 800 000 JAV dolerių naujų lėšų pritraukimo procese, sakė R. Luo, pridurdamas, kad idealiu atveju, lėšos bus pritrauktos iš strateginių partnerių Kinijoje ir pasaulio mastu.
Investicijos į drabužius ir avalynę kapitalo lėšomis išaugo nuo 43,5 mln. dolerių 2007 metais iki 560,6 mln. dolerių 2017-aisiais, rodo pernai paskelbta konsultacinės įmonės „McKinsey“ ir pramonės leidinio „Business of Fashion“ ataskaita.
Startuolis ruošiasi plėsti savo maisto atliekų inovacijas už mados pramonės ribų. Ji darbuojasi prie naujų technologijų, kurios padės pieno gamintojams perdirbti išrūgų atliekas į biologiškai skaidomą maistui pakuoti skirtą plėvelę, sakė R. Luo. Jis tikisi, kad įmonės verslo modelis palaipsniui pereis nuo pardavimų tiesiai prie vartotojų. „Mi Terro“ ketina licencijuoti savo technologijas artimiausioje ateityje ir ruošiasi kreiptis dėl patentų Kinijoje, sakė jis.