Šiais metais tapo akivaizdu, kad abi kategorijos praranda ankstesnes pozicijas, nes vartotojai ir toliau pulkais migruoja į „Amazon.com Inc.“ ir kitas internetines prekyvietes. Nors tradiciniai mažmenininkai, tokie kaip „Macy's Inc.“ ir „Gap Inc.“, investuoja į elektroninę prekybą ir geresnę patirtį parduotuvėse, abejojama, ar to pakaks, kad būtų atkurtas ligšiolinis jų reikšmingumas.
Universalinės parduotuvės pagal „S&P 500“ šiais metais buvo labiausiai stagnuojantis sektorius, o „Macy's“ ir „Gap“ akcijos kartu su „Kohl's Corp.“, „L Brands Inc.“ ir „Nordstrom Inc.“ buvo vienos iš prasčiausiai vertinamų. Daugelio kompanijų pajamos sumažėjo, kadangi universalinės parduotuvės ir aprangos tinklai prarado didelę rinkos dalį, pralaimėdami internetiniams ir mažų kainų prekybos mažmenininkams, tokiems kaip „Ross Stores Inc.“ ir „TJX Cos.“, kuriam priklauso „Marshalls“ ir „T.J. Maxx“.
Tuo tarpu mažmeninės prekybos apokalipsė tęsiasi. „Credit Suisse“ duomenimis, šiais metais iki spalio mėnesio uždaryta daugiau kaip 7600 parduotuvių – rekordinis skaičius. Maža to, 2020 m. perspektyvos ne ką geresnės. Sektoriaus nesėkmės ypač skausmingos, atsižvelgiant į Amerikos vartotojų stiprybę: jei šiems mažmenininkams nepavyksta išlaikyti augimo, kai vartotojų išlaidos didelės, perspektyvos gali tapti dar niūresnės, jei ekonomikos sulėtėjimas galų gale materializuosis.
Pasak analitikų, tai bus svarbiausios ateinančių metų tendencijos, į kurias vertėtų atsižvelgti:
Parduotuvių uždarymas
„Morningstar Investment Service“ analitikas Davidas Swartzas svarsto, kad universalinės parduotuvės turės sumažinti savo gabaritus. Pavyzdžiui, „Macy's“ nereikia šimtų didelių parduotuvių – juo labiau žemesnės kategorijos prekybos centruose, kuriems gresia uždarymas. Pasak jo, su tuo pačiu iššūkiu susiduria ir „J.C. Penney Co.“.
„Tokie tinklai, turintys itin daug labai didelių parduotuvių, turės priimti sprendimus, ir kuo skubiau, kol jų marža dar labiau nesusitraukė, – sako jis. – Manau, kad kitais metais matysime svarbių pokyčių.“
Sektoriui nesisekė ir su investuotojais. Numatoma, kad „S&P 500“ universalinių parduotuvių indeksas šiemet nukris beveik 30 proc., ir tai bus didžiausias nuosmukis tarp visų „S&P 500“ pramonės indeksų.
Tuo tarpu „Gap“ planuoja uždaryti apytikriai 230 parduotuvių, sutelkdamas daugiau dėmesio į savo prekių ženklus „Old Navy“ ir „Athleta“. Aprangos mažmenininkas „Abercrombie & Fitch Co.“ taip pat uždaro savo pagrindines parduotuves.
Pasak „Forrester Research“ analitikės Sucharitos Kodali, net jeigu parduotuvės neužsidarys, joms gali tekti susitraukti. Internetu apsiperkantiems pirkėjams nebereikia milžiniškų pardavimo vietų. Pavyzdžiui, „Lord & Taylor“ jau peržiūri savo parduotuvių dydį ir planuoja debiutuoti naujesniu, kompaktiškesniu formatu.
Vertingos patirtys
Universalinės parduotuvės, norinčios sumažinti prekių atsargas, turėtų pirkėjams pasiūlyti įsimintiną apsipirkimo patirtį. Pavyzdžiui, pertvarkyti drabužių erdves.
„Jei jie atrodys kaip „Ross“, žmonės verčiau eis į „Ross“, – pažymėjo D. Swartzas. – Drabužiai čia ir ten beveik tokie patys, todėl pirkėjus reikia sudominti kuo nors kitu.“
Tuo tarpu „Kohl's“ nutarė priimti „Amazon“ prekių grąžinimus: pasiūlymas pritraukia pirkėjus, kurie kurį laiką pabūna fizinėje parduotuvėje ir galbūt nusiperka naujų prekių.
Sena tampa nauja
Perpardavimas taip pat pastūmės mažmenininkus naujomis kryptimis. Manoma, kad dėvėtų drabužių rinka 2020 m. išaugs iki 32 milijardų dolerių, kaip rodo internetinės dėvėtų drabužių parduotuvės „ThredUp“ atlikti „GlobalData“ tyrimai. 2019-aisiais šis skaičius siekė 28 milijardus.
„Ir toliau tęsime perpardavimo tendenciją, – teigia G. Santaniello. – Tai tampa vis populiaresne įvairių daiktų įsigijimo priemone. Mažmenininkams teks prisitaikyti.“
Aprangos pardavėjai gali būti priversti praplėsti siūlomą asortimentą – arba prisijungti prie perpardavėjų, sako ji. Veikiausiai vis daugiau tinklų sudarys partnerystes, kaip antai „J.C. Penney“ ir „Macy's“, nuo rugpjūčio mėnesio bendradarbiaujantys su „ThredUp“.
Netenka lojalumo
Remiantis „Morgan Stanley“ prognozėmis, mažmenininkai, ypač universalinės parduotuvės, dėl naujų apskaitos taisyklių gali pajusti staigų pajamų iš parduotuvių lojalumo kortelių sumažėjimą. Lojalumo pajamos – ta pelno dalis, kurią mažmenininkai gauna iš savo partnerių finansinių institucijų.
Dabartiniai numatomi lojalumo nuostoliai bus paskelbti sausio 1 d. Universalinių parduotuvių veiklai šis pokytis atsilieps daugiau, nei įsivaizduoja rinka, nurodė „Morgan Stanley“ savo ataskaitoje klientams, nes jų priklausomybė nuo lojalumo pajamų pastaruoju metu išaugo – ir toliau mažėjant veiklos pajamoms.
„Manome, kad didžiausio potencialaus smūgio iš šių pajamų mažėjimo sulauks „Macy's“, – nurodė „Morgan Stanley“. Saugiausiai šiuo atžvilgiu gali jaustis „Target“.