Pirmadienį CES technologijų konferencijoje abi kompanijos pristatė savo partnerystę, o šią savaitę Las Vegaso prekybos parodoje planuoja pademonstruoti pilno dydžio transporto priemonės modelį. „Hyundai“ oro taksi galėtų pakilti ir nusileisti vertikaliai, sutalpinti keturis keleivius ir skrieti iki 200 mylių per valandą (maždaug 320 km/h) greičiu. Jis būtų visiškai elektrinis, o pilnai įkrautas galėtų nuskristi 60 mylių (apie 100 km).
Automobilio koncepcija panaši į tas, kurias suprojektavo „Boeing Co.“ ir sauja kitų kompanijų, bendradarbiaudamos su „Uber Elevate“ – pavėžėjimo kompanijos oro padaliniu. Neskaitant mokslinės fantastikos pobūdžio projektų, grupė taip pat prižiūri „Uber“ sraigtasparnių keliones, kurias šiuo metu galima užsisakyti Niujorke. „Uber“ teigė, kad šiemet surengs pirmąją viešą skraidančio automobilio demonstraciją, o iki 2023 m. leis klientams rezervuoti keliones oru.
Grįžtant arčiau žemės, „Uber“ pirmadienį pranešė, kad Las Vegase per savo programėlę pradės pardavinėti autobusų bilietus: tai bus antrasis miestas, sutikęs dalyvauti viešojo transporto programoje, kurią kompanija pristatė praėjusiais metais.
Viešasis transportas miesto gyventojams bus matomas kaip viena iš „Uber“ programėlės parinkčių (kartu su automobiliais). Šitaip jie galės susiplanuoti maršrutą ir įsigyti bilietus už tą pačią kainą, kurią mokėtų tradiciniais metodais. Keleiviai galės naudotis bilietais ir tada, kai jų telefonai bus neprijungti prie interneto. Ateinančiais mėnesiais „Uber“ tikisi pristatyti šią funkciją dar keliuose miestuose visame pasaulyje.
Autobusų bilietų pardavimas – naujausias nukrypimas nuo pagrindinio „Uber“ pavėžėjimo verslo: tai dalis didesnės strategijos, skatinančios klientus kuo dažniau įsijungti programėlę. Kompanija tiki, kad dažnesnis jos naudojimas yra puikus būdas suvilioti žmones papildomomis paslaugomis, pavyzdžiui, patiekalų ar maisto prekių pristatymu, elektrinių dviračių ar paspirtukų nuoma, o kada nors – ir skraidančiais automobiliais.
Kompanijos viešojo transporto partnerystė su Las Vegasu yra beveik identiška pernykštei su Denveriu – pirmuoju miestu, kuriame „Uber“ pradėjo siūlyti viešojo transporto bilietus. Nors kol kas tėra du miestai, palaikantys bilietų pardavimą per programėlę, „Uber“ ir jo pagrindinis konkurentas Jungtinėse Valstijose „Lyft Inc.“ savo programėlėse rodo ir daugybės kitų miestų viešojo transporto maršrutus.
Davidas Reichas, „Uber“ viešojo transporto vadovas, pripažino, kad ši funkcija tarp taupesnių klientų gali tapti smūgiu pagrindiniam „Uber“ verslui. Tačiau jis teigė, kad kompromisas yra to vertas, jei tik žmonės įpras reguliariau naudoti „Uber“ ir pasitikėti jo siūloma išsamia informacija apie transportą. „Kartais jie užsisakys ką nors kito nei „Uber“, ir nieko čia blogo“, – pažymėjo D. Reichas.
Las Vegasas šiais metais sulauks naujos viešojo transporto funkcijos, ir už tai padėkoti gali Elonui Muskui. Milijardieriaus įkurtas startuolis „Boring Co.“ praėjusiais metais ėmė kursuoti tuneliu, esančiu po Las Vegaso konferencijų centru, kur vyksta CES. E. Muskas planuoja susodinti keleivius į „Tesla Inc.“ suprojektuotus naujuosius greitaeigius automobilius, zujančius siauru tuneliu. D. Reichas teigė, kad „Uber“ yra atviras pokalbiams su E. Musku, tačiau šiuo metu dar neplanuoja pardavinėti bilietų į „Boring Co.“ viešojo transporto sistemą.
Įgyvendindamas skraidančių automobilių projektą, „Uber“ bendradarbiauja su NASA ir pustuziniu gamintojų, įskaitant „Textron Inc.“ priklausantį „Bell“ ir „Joby Aviation“. Susitarimas su „Hyundai“ išsiskiria tuo, kad automobilių milžinas galėtų gaminti oro transporto priemones aviacijos ir kosmoso pramonėje „neregėtais kiekiais“, pažymėjo Ericas Allisonas, „Uber Elevate“ vadovas. Anot jo, didelės apimtys teoriškai sumažintų kelionės kainą ir padarytų oro taksi tinklą finansiškai perspektyvų.
„Uber“ pranešė savo partneriams suteiksiąs pagalbos oro erdvėje paslaugas, ryšius su antžeminiu transportu ir didžiulę klientų bazę. Kompanijos bendradarbiaus ieškodamos vietų transporto priemonėms pakilti ir nusileisti: „Uber“ greičiausiai pasinaudos esamais ryšiais su nekilnojamojo turto bendrovėmis, įskaitant „Hillwood Properties“ ir „Signature Flight Support“.
Nors „Uber“ jau pradėjo derybas su Federaline aviacijos administracija, reguliavimo institucijos greičiausiai stengsis įgyvendinti nuodugnų pakilimo ir nusileidimo logistikos, triukšmo ir saugos patikrinimą. „Hyundai“ teigė, kad iš pradžių naujosioms transporto priemonėms reikės pilotuojančio žmogaus, tačiau galiausiai jos bus valdomos autonomiškai. Nei „Hyundai“, nei „Uber“ nenurodė laiko, per kurį būtų galima atsisakyti pilotavimo.
Šis žingsnis rodo „Hyundai“ susidomėjimą inovacijomis. Kaip ir kitus automobilių gamintojus, kompaniją paveikė besikeičiantys vartotojų įpročiai: žmonės vis dažniau teikia pirmenybę ne nuosavybei, bet galimybei naudotis pagal poreikį, ir renkasi transporto priemones, kurios nėra varomos benzinu. „Uber“ šis susitarimas padės dar sparčiau iš pavėžėjimo kompanijos tapti de facto pasauline transporto ir logistikos paslaugų teikėja. Tai taip pat gali atitraukti dėmesį nuo „Uber“ akcijų kainos, kuri po nuviliančio pradinio viešojo akcijų siūlymo praėjusiais metais nukrito maždaug 30 proc.