Šioje dilemoje kai kurie verslininkai ir investuotojai įžvelgia galimybę. Pasak automobilių kolekcininkų ir turto valdytojų, kurie yra šios tendencijos liudininkai, visose Jungtinėse Valstijose atsiranda vis daugiau automobilių sandėlių, kuriuose galima laikyti šimtą ir daugiau prabangių transporto priemonių.
„Poreikis iš tiesų yra“, – teigia automobilių kolekcininkas Henry Robertellis, rizikos draudimo fondo „Axius Holdings“ partneris, kuris šiuo metu statosi 650 kv. M automobilių garažą Atlantos priemiestyje, maždaug 3000 kv. m. sandėlių zonoje – taigi vietos plėstis dar bus.
„Netrūksta pinigų“
Tai tęsiasi jau ketverius metus, teigia M. Farahas, vedantis savaitinę tinklalaidę „Rūkstanti padanga“ („The Smoking Tire“) – to paties pavadinimo „Youtube“ kanalas skaičiuoja daugiau nei 850 000 prenumeruotojų. Vyras užtruko dvejus metus, kol rado tinkamą žemės plotą ir dar dvejus, kol suprojektavo 10 mln. dolerių vertės projektą, kuris atitiktų priešgaisrinės saugos ir saugumo standartus; pastatas turėtų atlaikyti 12 balų žemės drebėjimą – „trumpiau tariant, apokalipsę“, anot jo.
Jeigu sandėliui seksis taip gerai, kaip tikisi M. Farahas, ketinama plėstis ir į kitas rinkas, kurių gyventojai turėtų panašių poreikių, kaip Los Andželo Venecijos paplūdimio rezidentai: „Pagal mano sumanytą verslo modelį šitokie „gargarai“ būtų statomi ten, kur netrūksta pinigų, bet trūksta stovėjimo aikštelių“.
Žinoma, automobilių kolekcionavimas – nieko nauja. Prisiminkime Jay'jų Leno ir jo šimto su kaupu automobilių kolekciją arba Jerry Seinfeldą su jo dešimtimis skaičiuojamais „Porsche“. Automobilių „daugiabučiai“ – irgi nenaujas dalykas, paprastai aptarnaujantis išskirtinius klientus, kurie savo garažuose mėgsta įsirengti barus, funkcionalias virtuves, o kartais netgi kino teatrus.
Keičiasi tai, kad šis hobis pradeda pritraukti platesnes turtuolių mases, anksčiau pasitenkinusias lengviau sandėliuojamais prabangos objektais, tokiais kaip išskirtiniai vynai ar abstraktaus meno paveikslai.
VW autobusiukai
Pasak T. Sheehano, dauguma kolekcininkų savo automobilius mieliau laiko toliau nuo namų. Tačiau kolekcinių automobilių saugykloms iki tikros sandėliavimo rinkos dar toli, teigia Danas Wagneris, „CBRE Group Inc.“ tyrimų ir analizės direktorius.
„Kolekcininkų rinka labiau nišinė, – aiškina D. Wagneris. – Paprastai jiems nebūtinas 30 tūkst. kv. m sandėlis.“
Kolekcininkai graibsto viską – nuo vintažinių mersedesų, ferarių ir galingų 7-ojo deš. sportinių automobilių, tokių kaip „Chevrolet Chevelle“ ir „Plymouth Barracuda“, iki naujutėlaičių riboto leidimo automobilių, pvz., „Porsche 911 Turbo S Exclusive“. M. Faraho kolekcijoje tarp kitų modelių rasime „Porsche 911“, „Lamborghini“ ir „Mercedes SL 500“. „Akcijų biržoje nelošiu, užtat kolekcionuoju automobilius“, – sako jis.
Šiuo metu ypač paklausi oficiali Vudstoko kartos – taikos ir meilės propaguotojų, pinigų kritikuotojų – transporto priemonė: nudrengti „Volkswagen“ autobusiukai. „Kadaise tokį galėjai nusipirkti pakelėje už 200 dolerių, – pasakoja Robertellis. – Dabar žmonės juos restauruoja ir parduoda už šešiaženkles sumas.“