45-erių metų namų šeimininkė iš Voronežo, esančio centrinėje Rusijos dalyje, pripažįsta, kad nupirkti drabužių savo paauglei dukrai tapo beveik neįmanoma misija, nes pigesnių vakarietiškų prekių ženklų nebeliko, o rusiškos kopijos yra per brangios ir išėjusios iš mados. Kadangi šeimos biudžetas įtemptas, ne ką lengviau yra renkantis maisto ar ilgalaikio vartojimo prekes.
„Tiesiog neaišku, kur eiti, – pasakojo ji. – Galbūt ilgainiui atsidarys daugiau parduotuvių ir mes rasime, kuo pakeisti dingusias prekes.“
Nepaisant visų optimistinių prezidento Vladimiro Putino kalbų, esą šiais metais tikimasi „tam tikro augimo“ visose srityse, mažmeninės prekybos apimtys ir toliau mažėja, ir šis traukimasis jau užsitęsė labiau nei prekybos masto mažėjimas per pasaulinę pandemiją.