Vaizdingame Liuneburgo miestelyje Vokietijos šiaurėje kelios dešimtys vadovų, susigrūdę į 470 metų senumo buvusią alaus daryklą, šią savaitę mokėsi, kaip pasiruošti „Brexit“. Šis susibūrimas buvo paskutinis iš daugiau nei 150 panašių renginių, skirtų padėti įmonėms pasiruošti penktojo pagal didumą Vokietijos prekių importuotojo išstojimui iš Europos Sąjungos.

Neskaitant konferencijų, kuriose jau sudalyvavo daugiau nei 10 000 žmonių, Vokietijos pramonės ir prekybos rūmai sudarė kontrolinį sąrašą, kad bendrovės galėtų pasirengti JK statuso pasikeitimui. Bus sandoris ar nebus, Vokietijos bendrovės neketina padengti sąskaitos iš savo kišenės.

„Mūsų kompanija „Brexit“ nesukėlė, tad kodėl turėtume dėl jo kentėti, – teigė „Dr. Kaiser Diamantwerkzeuge GmbH & Co. KG“ (aukšto preciziškumo šlifavimo mašinų gamintojo) pardavimų vadybininkas Axelis Kiehne. – Gali nuskambėti griežtai, tačiau išlaidas turėtų padengti britų kompanijos.“

A. Kiehne požiūris nėra unikalus. Vietiniai prekybos rūmai, apimantys regioną aplink „Volkswagen AG“ būstinę Volfsburge, kaip vieną iš penkių geriausių „Brexit“ patarimų nurodo kainų koregavimą, nes dėl galimų muitų išaugs eksporto į JK išlaidos. Dar vienas maisto pramonės atstovas, sutiktas renginyje, nerimauja, kad tarifai gali panaikinti pelno maržą ir sugriauti jo verslą JK, kur bendrovė kasmet išsiunčia daugiau kaip 600 tonų sūrio.

Galimi spąstai

Artėjant Jungtinės Karalystės išstojimo datai kovo pabaigoje, Vokietijos bendrovės vis labiau nerimauja dėl galimų transporto sutrikimų, ypač jei Didžioji Britanija iš bloko išeis be sandorio. Pakuočių gamintojo „Wipak Oy“ filialas savo seserinėje įmonėje Didžiojoje Britanijoje stengiasi sukaupti mažiausiai keturių savaičių inventorių.

„Tikėjausi, kad sandoris bus pasiektas, nes juk visi jo nori, – teigė valstybinės plėtros agentūros „German Trade & Invest“ tarptautinės verslo teisės vadovas Karlas Martinas Fischeris. – Šiuo metu esu mažumėlę susirūpinęs“, – pridūrė jis.
Liuneburgas

K. M. Fischeris pasisakė dar prieš tai, kai Theresa May antradienį pažadėjo parlamento nariams balsavimą dėl „Brexit“ atidėjimo, siekiant užkirsti kelią potencialiai pragaištingam atsiskyrimui nuo ES, jeigu kitą mėnesį jie atmes jos pasiektą susitarimą.

„Feldbinder Spezialfahrzeugwerke GmbH“ – autocisternų ir priekabų gamintoja, turinti filialą Linkolnšyre, Anglijoje – siekia užtikrinti, kad detalių ir žaliavos atsargų nepritrūks abiejose kanalo pusėse. Be to, bendrovė koreguoja Didžiosios Britanijos klientams taikomas sąlygas, kuriose atsispindės valiutų kurso svyravimai ir vėlavimo dėl transporto kamščių rizika.

Nepaisant pirminio galvos skausmo, „Brexit“ atveria platesnę strateginę riziką smulkesniems gamintojams, tokiems kaip „Dr. Kaiser“, kur dirba apie 300 žmonių. Bendrovės gaminami įrankiai gali nušlifuoti įvairias medžiagas iki vienos tūkstantosios milimetro dalies, o tokią įrangą sunku pakeisti. Kita vertus, „Brexit“ gali paskatinti britų klientus ryžtingiau ieškoti alternatyvų, teigė bendrovės pardavimų vadybininkas A. Kiehne.

Atsižvelgdami į visas šias rizikas, renginio dalyviai tikisi, kad sandoris iš esmės bus toks, kaip ir numatyta abiejų šalių sutartyje dėl JK išstojimo iš bloko. Net jei JK atidės „Brexit“ kelioms savaitėms ar mėnesiams, pagrindiniai ginčo klausimai bus susiję su politiniais aspektais, o ne žemiškomis detalėmis, kurios ir svarbios prekybai.

„Niekas nekalba apie tuos dalykus, ir tai gerai, – apibendrino K. M. Fischeris. – Tikėtina, kad sandoris vis dėlto bus sudarytas, bet kol kas viskas labai miglota.“