„Anuomet mane motyvavo ne pinigai, – neseniai interviu Vudstoke, Niujorke, prisipažino 74-erių metų vyras. – Mane be proto jaudino tai, kas ten dėjosi. Nes viskas vyko daugmaž taip, kaip ir įsivaizdavome. Tik ant steroidų. Ir rūgšties.“
Tačiau šiandien M. Langas – jau kur kas sumanesnis verslininkas.
Artėjant 50-osioms Vudstoko metinėms – ta proga rugpjūčio mėnesį Niujorke, Votkins Glene, įvyks tris dienas truksiantis festivalis – M. Langas planuoja ir pasaulinę plėtrą, pasitelkdamas į pagalbą „Dentsu Aegis Network“, Japonijos reklamos veteranų „Dentsu“ dukterinę įmonę. Naujasis Vudstokas bus rengiamas kasmet vis kitoje šalyje, ir M. Langas patvirtino jau pradėjęs derybas su Japonija, Brazilija ir Ispanija.
„Neplanavau pradėti kasmetinį Vudstoko festivalį. Festivalių ir taip netrūksta“, – teigia M. Langas. Tačiau dauguma jų yra rengiami pagal tą patį modelį ir labiau rūpinasi žinutėmis socialinės žiniasklaidos erdvėje, nei mėgavimusi muzika ar svarbių socialinių klausimų kėlimu. Pavyzdžiui, festivalis „Fyre“ „buvo gryna afera“, teigia jis. „Nebuvo skiriama daug dėmesio paties festivalio organizavimui. Organizatoriams rūpėjo tik žiniasklaidos dėmesys ir pardavimai.“
M. Langas sako, kad Vudstoko verslas yra būtinas tam, kad būtų galima skleisti Vudstoko žinią. Taiką ir meilę reikia kažkaip supakuoti ir parduoti. „Visa tai skirta žmonėms pritraukti, – teigia M. Langas. – Dalyvaukite, domėkitės. Tikiu, kad visuotinis atšilimas yra reali pasaulinė grėsmė.“
Naujajame festivalyje bus įrengta „Goodstock“ zona, kurioje dalyviai galės pabendrauti su tokiomis organizacijomis kaip ginklų kontrolės grupė „March for Our Lives“, rinkėjų skatinimo ne pelno organizacija „Head Count“ ir aplinkosaugos organizacija „Conservation International“.
Nors Vudstoko kontrakultūros pardavimas visuomet buvo hipių pramonės komplekso dalis, kai kurie šia idėja abejoja ir netgi vertina ciniškai. „Reklamuotojai prarado pinigus [per pirmąjį Vudstoką] ne todėl, kad jie buvo dosnios sielos, o todėl, kad persistengė, – teigia Prinstono istorijos profesorius Seanas Wilentzas, 1969 m. Vudstoko dalyvis. – Jie sugebėjo paversti [festivalį] kultūros ikona – kontrakultūros šūdmalos, kuris visada buvo prekė, geriausiu atveju – mitas, šviesuliu.“
Berklio muzikos koledžo muzikos verslo ir vadybos docentas George'as Howardas apie festivalį atsiliepia palankiau. „Originalusis Vudstokas buvo labai tikslingas renginys, – teigia jis. – Vėlesni festivaliai bandė šį tikslą paversti produktu. Kai pereinama nuo tikslo prie produkto, sumanymas tampa preke ir todėl turi konkuruoti savo kaina – „Pas mus pigiau“ – arba funkcija – „Mūsų festivalyje pasirodys „Fleetwood Mac“.“
Tačiau ne visi naujojo festivalio reikalai klostosi sklandžiai. Sunku pritraukti populiarius atlikėjus. M. Langas bandė pakviesti Bruno Marsą, kad šis atliktų „Sly“ repertuarą, tačiau atlikėjas dalyvauti negalėjo. Bandymas užverbuoti Lady Gagą irgi pasirodė nesėkmingas, nes atlikėja po filmo „Taip gimė žvaigždė“ šlovės užsidarė savo Las Vegaso rezidencijoje. Jam pavyko užsakyti Jay-Z ir Miley Cyrus bei kelis pirmojo Vudstoko atlikėjus, tokius kaip Carlosas Santana. Pasak M. Lango, festivalio bilietai kainuos apie 450 dolerių ir turėjo pasirodyti prekyboje pirmadienį, balandžio 22 d., bet prekybos pradžia buvo atidėta.
Reikalas tas, kad Vudstokas turi savęs vertą konkurentą. Bethel Woods menų centras, įsikūręs pirmojo festivalio teritorijoje, organizuoja jubiliejinį renginį, kuriame dalyvaus Ringo Starras ir tas pats C. Santana. M. Langas kaltina reklamuotoją „Live Nation“, kad šis pristatė Bethel Woods koncertą kaip konkuruojantį renginį, ir sako, kad nusiuntė kompanijai „sustabdymo ir nutraukimo“ laišką.
„Live Nation“ neatsakė į mūsų prašymą pakomentuoti, išsiųstą po įprastų darbo valandų.
„Kaip istorinės 1969 m. Vudstoko festivalio teritorijos valdytojai, daugiau kaip dvejus metus planavome jubiliejinius renginius, apie kuriuos „Woodstock Ventures“ tikrai žinojo“, – teigia Bethel Woods menų centro vadovė Darlene Fedun.