Prieigą prie dešimčių leidinių už 10 dolerių per mėnesį siūlanti naujoji paslauga jau pakrikštyta „naujienų netfliksu“.
„Mūsų rengiami straipsniai pateks į milijonų amerikiečių, kurie kitu atveju negalėtų jų perskaityti, rankas“, – interviu teigė „Wall Street Journal“ leidėjas Williamas Lewisas.
Sprendimas prisijungti prie „Apple“ paslaugos yra rizikingas – bendrovė bando pritraukti kelias dešimtis žmonių, kad turėtų daugiau pajėgų šiai avantiūrai, galinčiai suryti esamus skaitytojus. Šis žingsnis taip pat prieštarauja populiariai leidėjų nuomonei, kad su skaitytojais reikia bendrauti tiesiogiai. Pritraukdami klientus į savo pačių svetaines, o ne tas, kurias valdo trečioji šalis, kaip šiuo atveju „Apple“, laikraščiai gauna informaciją, kuri jiems padeda parduoti prenumeratas ir kitus produktus.
Iš dalies dėl šios priežasties „New York Times“ apribojo straipsnių kiekį, prieinamą „Apple News“ (atskira nemokama paslauga, skirta „iPhone“ naudotojams) ir „Facebook Instant Articles“ (paslauga, leidžianti vartotojams skaityti straipsnius tiesiogiai platformoje). Tiek „Times“, tiek „Washington Post“ nusprendė neprisijungti prie mokamos „Apple“ naujienų tarnybos. Pirmadienį abu leidiniai komentuoti atsisakė.
„Mūsų aplinka“
„Mes norime, kiek tai įmanoma, pritraukti vartotojus skaityti mūsų straipsnius mūsų aplinkoje, kur jie gali turėti tiesioginį santykį su mumis“, – praėjusį mėnesį investuotojų konferencijoje teigė „New York Times“ generalinis direktorius Markas Thompsonas.
„Wall Street Journal“ mąsto kitaip: ar pavyks užsidirbti pinigų su „Apple“, neapkarpant savo dabartinės 2,6 milijonų prenumeratorių (įskaitant 1,7 milijoną skaitmeninio leidinio skaitytojų) auditorijos. „Apple“ planuoja pasilikti apie pusę 10 dolerių mėnesinės prenumeratos kainos, pranešė „Wall Street Journal“. Leidėjai greičiausiai pasidalins likusias pajamas pagal tai, kiek laiko „Apple“ prenumeratoriai praleidžia skaitydami jų straipsnius. Tarp kitų sutartį su „Apple“ pasirašiusių leidėjų yra ir „Los Angeles Times“ bei „Bloomberg Businessweek“, priklausantys „Bloomberg LP“.
Kyla pavojus, kad kai kurie dabartiniai šių leidinių skaitytojai prenumeratą atšauks ir pasinaudos pigesne „Apple“ paslauga. Skaitmeninė „Wall Street Journal“ prenumerata gali kainuoti iki 500 dolerių per metus.
„Specialiai kuruojamas rinkinys“
„News Corp.“ tikisi, kad šio scenarijaus bus išvengta, sukuriant kitokią išvaizdą ir skaitymo potyrį, ir kontroliuojant tai, ką gaus „Apple“ skaitytojai. Pirmadienio pranešime darbuotojams W. Lewisas pareiškė, kad jie „gaus specialiai kuruojamą bendro pobūdžio naujienų rinkinį“. „Los Angeles Times“ taip pat apribos prieigą prie tam tikro turinio, įskaitant archyvinę medžiagą.
Nors „Apple“ iš „Wall Street Journal“ paims „kažkiek verslo straipsnių“, įskaitant „pagrindines verslo naujienas“, „Apple News+“ jie bus rodomi ne taip išsamiai. Vyriausiasis žurnalo redaktorius Mattas Murray'jus nuspręs, ar tam tikri straipsniai bus prieinami „Apple“ skaitytojams, ar „Wall Street Journal“ prenumeratoriams, ar ir vieniems, ir kitiems, pridūrė W. Lewisas.
Norint nenuvilti esamų prenumeratorių, pasak W. Lewiso, „Wall Street Journal“ tiesiogiai skaitantys žmonės gaus „patobulintą paslaugą“ su papildomomis privilegijomis ir galbūt daugiau verslo naujienų. Leidinys jau dabar siūlo naujienlaiškius ir prieigą prie tiesiogiai vykstančių renginių.
Leidėjas įdarbins apie 50 naujų žurnalistų rašyti straipsnius, iš kurių dalis galbūt bus prieinama tik „Apple“ vartotojams, teigė W. Lewisas. Naujieji žurnalistai daugiausia dėmesio skirs nefinansinėms naujienoms, tokioms kaip sportas, politika, kultūra ir gyvenimo būdas. „Wall Street Journal“ specialiai dėl „Apple“ ketina išplėsti sporto aprėptį ir pasamdyti daugiau politikos žurnalistų.
Prieš kelerius metus kelios žiniasklaidos kompanijos prisamdė naujų darbuotojų, kad šie kurtų tiesioginius „Facebook“ vaizdo įrašus, bet paskui sumanymą nutraukė, nes socialinė platforma nustojo už juos mokėti. 2011 m. „News Corp.“ paleido internetinį laikraštį „The Daily“, kuris buvo publikuojamas tik „Apple iPad“. Laikraščio veikla nutrūko po mažiau nei dvejų metų.
„Laikai, kai vieno tipo žiniasklaida tiko visiems, jau baigėsi – arba netrukus baigsis“, – apibendrino W. Lewisas.