Laiške klientams dėstoma, kad jokie „Perlas energija“ vidiniai resursai ir išorinės rizikų valdymo priemonės nebėra pakankamos išlaikyti esamą elektros kainą klientams.
„Esame priversti priimti itin sunkų sprendimą ir keisti savo elektros energijos kainodarą tiek esamiems, tiek būsimiems klientams, atsisakydami fiksuotos kainos planų“, – nurodė įmonė.
„Delfi“ matytame laiške nurodoma, kad elektros energijos planas (elektros energijos kainos apskaičiavimo mechanizmas) keičiamas iš fiksuoto į kintamos kainos planą „Birža“.
Paaiškinama, kad jei „Perlas energija“ klientai nesutinka su tokiais sutarčių pakeitimais, tada turi teisę per 30 kalendorinių dienų nuo informacijos apie sutarties sąlygų keitimą pateikimo dienos sutartį nutraukti.
Laiške dar patariama neišsigąsti, kadangi bent iki šių metų pabaigos elektrai yra taikomos valstybės kompensacijos.
„Liepos mėnesį vidutinė „Nord Pool“ biržos kaina buvo 305,36 Eur/MWh. Taigi galutinė kaina klientui pritaikius valstybės kompensaciją būtent už minimą mėnesį būtų 0,406 Eur/kWh (0,496 Eur/kWh be kompensacijos)“, – rašoma laiške.
Būsimos kainos nežino
Penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje V. Juraitis aiškino, kad šiuo metu negali tiksliai pasakyti, kiek už elektrą mokės „Perlas energija“ klientai.
„Kainos nuo rugsėjo, jeigu vartotojas ateis deklaruoti, jam bus kainos paskaičiuotos pagal rugpjūčio mėnesio biržos kainas. Mes dabar jų pasakyti negalime, nes rugpjūtis šiuo metu vyksta.
Yra keturios dienos, o vėliau vartotojui bus kompensuojama arba prašoma prisimokėti, kai bus palyginamas rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiai. Atsakymo dabar neturime. Atsakymas būtų toks pats, kaip klaustume, kiek vartotojams kainuotų rugpjūtį elektra, jei jie jau yra pasirinkę „Biržos“ planą“, – sakė jis.
Paklaustas pakartotinai pranešėjas įvardijo, kad išsilaikius dabar matomai tendencijai, elektros kaina po kompensacijos galėtų būti apie 48–49 centai už kilovatvalandę.
„Čia yra labai daug spekuliacijos. Patys suprantame, kad dar praėjo labai mažai dienų“, – pridūrė jis.
Nesijaučia apgavę
V. Juraitis aiškino, kad nesijaučia apgavęs „Perlas energija“ klientus.
„Situacija, kuri nutiko dabar, kuri vyksta per pirmas keturias dienas – išsiskyrimai kainų yra net ne dešimt ar trisdešimt, o šimtas kartų. Tai veda prie situacijos, kai nebėra įrankių, kai galime teikti tą kainą.
Sutikite, kad „Perlas energija“ neturi įtakos tam, kas vyksta su Lietuvos ir pasaulio biržos kainomis“, – sakė jis.
V. Juraitis pabrėžė, kad tokį veiksmą atlieka ne prie stabilios rinkos, o vykstant kainų rekordams.
Gali nutraukti
V. Juraitis dar sakė, kad pagal sudarytas sutartis, vartotojai bet kada gali išeiti.
„Mes sutartyje esame įdėję, kad prieš 30 dienų juos informavę, galime pateikti jiems naujos kainos sudarymo metodiką. Jie gali pasirinkti, ar nori su ta kaina likti mūsų klientais, pasinaudoti galimybe išeiti iš susitarimų“, – sakė jis.
Paskutinis mėnuo, kada „Perlas energija“ vartotojai mokės fiksuotą kaina yra rugpjūtis, nurodė pranešėjas.
„Turbūt suprantate, kad reputacijoje mes taškų nesusirinksime. Žinote, pažiūrėjus, kas vyksta Europos mastu, mes nemanome, kad tai yra mūsų – „Perlas energija“ problema. Šiuo metu energetikos sektoriuje dirbančios įmonės uždarinėjamos Prancūzijoje, Vokietijoje.
Valstybės įsikiša, nes mato, kad tiesiog neįmanoma prie dabartinių sąlygų to daryti“, – sakė V. Juraitis.
Perkels per mėnesį
Pranešėjas spaudos konferencijos pradžioje sakė, kad visi šiuo metu fiksuotus planus pasirinkę „Perlas energija“ klientai prie biržos planų bus perkelti per mėnesį.
„Esmė yra labai paprasta – nuo praėjusių metų pabaigos turime nuolatinį energetikos resursų kainų brangimą. Šių metų liepą tiek dujos brango 360 proc., tiek Lietuvos elektros biržos kaina pasiekė rekordines aukštumas.
Tiesiog prie dabartinių rinkos sąlygų, kai kainos auga ne po kelis procentus per mėnesį, o dešimtimis procentų, o kitomis dienomis ir kartais, teikti vartotojams fiksuotos kainos planus tampa nebelabai įmanoma“, – sakė jis.