Internetinėje svetainėje manogile.lt ESO ir „Lietuvos dujų tiekimo“ klientai galės susitvarkyti visus su elektra ir dujomis susijusius klausimus.
„Gilėje“ bus galima deklaruoti skaitiklių duomenis, pateikti prašymą įsivesti elektrą ir dujas, pasirašyti sutartis, pasirinkti ir keisti tarifų planus, gauti reikiamą informaciją ar konsultaciją, sužinoti savo vartojimo ir mokėjimų istorija bei sumokėti už elektrą ir dujas.
Atsiskaityti už šias paslaugas taip pat bus galima naudojantis išmaniąja „Gilės“ programėle.
ESO Paslaugų tarnybos direktorė Dalia Andrulionienė DELFI sakė, kad visos paslaugos svetainėje manogile.lt ir galimybė parsisiųsti „Gilės“ programėlę pradės veikti iškart po Naujųjų metų.
Klientai taip pat bus aptarnaujami visą parą veikiančiu telefonu 1802 ir devyniuose klientų aptarnavimo centruose, kurie yra visuose didžiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje; o taip pat Alytuje, Utenoje, Visagine ir Marijampolėje.
Planuoja atsiskaitymus ir už kitas paslaugas
D. Andrulionienė pasakojo, kad ateityje „Gilėje“ gali atsirasti galimybę atsiskaityti ne tik už dujas ir elektrą, bet ir už kitas paslaugas.
„Tai yra vienas iš bendrovės tikslų, – sakė ji. – Norime įtraukti kitus partnerius, tačiau nuo sausio 1 dienos startuoja atsiskaitymai tik už dujas ir elektrą.“
ESO atstovė teigė, kad šiuo metu toliau vyksta darbas su galimais partneriais, tačiau visi kiti komunalinių paslaugų tiekėjai yra atsakingi savivaldybėms, todėl derėtis tenka labai daug.
D. Andrulionienės manymu, vartotojams būtų patogiausia už viską susimokėti vienoje vietoje, tačiau kitos bendrovės kol kas laukia, nes nori pasižiūrėti kaip „Gilės“ portalas išties veiks.
„Jeigu jie tame matys vertę, tada įvertins ir prisijungs“, – sakė ji.
Dar vienas konkurentas
Kur kas skeptiškiau apie „Gilę“ atsiliepia vienu ypu už įvairias paslaugas atsiskaityti padedančios įmonės „Viena sąskaita“ direktorius Vytenis Ziberkas.
Jis pabrėžė, kad tame, jog bus sukurtas vienas dujų ir elektros aptarnavimo bei apmokestinimo kanalas, savaime nieko blogo nemato.
„Tačiau daugiau kritikos galėčiau pažerti tam, kad jie planuoja tapti mokėjimų įstaiga ir daryti įrankį įmokų už komunalinius mokesčius surinkimui. T.y. ne tik už savo tiekiamas paslaugas, bet absoliučiai ir už visas kitas“, – DELFI sakė V. Ziberkas.
Pašnekovas pasakojo, kad šiuo metu rinkoje ir taip jau veikia beveik 30 įmokų surinkėjų, siūlančių įvairiausius būdus: elektroninius, visos sąskaitos viename, visos sąskaitos atskirai, tiesioginiai debetai, elektroninės sąskaitos, terminalai kiekvienoje parduotuvėje ir panašiai.
„Visi šie verslai investavo pakankamai daug pinigų į tokios infrastruktūros sukūrimą ir dabar ESO ateidamas į šią rinką kelią baimę, kad viską gali sugriauti“, – sakė „Vienos sąskaitos“ direktorius.
Jis aiškino, kad ESO prieš kitus turi pranašumą, nes gali sukurti būdą atsiskaityti už komunalinius mokesčius, bet nesudaryti sutarčių dėl įmokų už elektrą ir dujas su kitais. Tai reikštų, kad, pavyzdžiui, prie terminalo atėjęs gyventojas negalės atsiskaityti už visas komunalines paslaugas.
„Tokia paslauga bus nepatogi ir vartotojas bus priverstas rinktis tą, su kuria galima atsiskaityti už viską. Taip „Gilė“ išstumtų visus kitus žaidėjus“, – svarstė V. Ziberkas.
Siūlė bendradarbiauti
Pašnekovas teigė, kad ne kartą „Lesto“ ir „Lietuvos dujoms“ siūlė bendradarbiauti ir duoti savo įrankį, tačiau jie nusprendė, kad reikia sukurti analogą.
„Man kaip mokesčių mokėtojui kyla toks klausimas: kodėl mano pinigai turėtų būti ten investuoti?“, – klausė jis.
Savo ruožtu D. Andrulionienė sakė, kad viską daro tik tam, kad suteiktų papildomą patogumą ir vertę klientui.
„Viena sąskaita“ turėtų būti įpratusi veikti konkurencinėje aplinkoje ir turi galvoti kaip pasiūlyti dar geresnę paslaugą klientui. Iš konkurencijos laimi klientas, o tai visiškai normalu mūsų pasaulyje“, – sakė ji.
V. Ziberkas sutiko ir teigė, kad konkurencijos nebijo.
„Viena sąskaita“ yra šeštas pagal dydį įmokų surinkėjas Lietuvoje. Esame dideli, konkurentų turime daug, tad dar vienas didelės įtakos nepadarys. Tačiau dažnai mūsų valstybėje išeina taip, kad kai valstybinis sektorius pradeda kurti savo paslaugas, konkurencija nepagerėja, o suprastėja. Taip yra dėl skirtingų galių ir galimybių“, – sakė jis.