„Nuolat vyksta darbai su Latvijos ir Lietuvos uostais. Vienas iš svarbiausių klausimų, susijusių su uostų infrastruktūros įsigijimu, mums bus galimybė per tą ar kitą terminalą priimti naftą iš jūros“, – sakė S. Gribas.

Pasak BNK atstovo, uosto naftos importui pasirinkimas priklausys nuo sąlygų, kurias pasiūlys BNK partneriai Baltijos šalyse.

„Iš esmės šis klausimas buvo aktualus visada. Viskas priklausys nuo sąlygų, kurias pasiūlys mūsų partneriai iš Baltijos šalių. Kalbame apie importo apimtis, siekiančias 200-300 tūkst. tonų per mėnesį“, – kalbėjo S. Gribas.

S. Gribo teigimu, BNK tikisi pradėti alternatyvos rusiškai naftai importą jau šiemet.

„Tikimės šiemet pradėti tiekti (naftą)“, – tikino jis.

Kaip žurnalistams teigė S. Gribas, svarbiausias faktorius pasirenkant tiek naftos tiekėją, tiek ir importo maršrutą, bus pasiūlytos sąlygos. Be to, užsiminė jis, nafta galėtų būti tiekiama ne tik per Baltijos jūros uostus, bet ir per Odesą.

„Arba Baltijos jūros uostai, arba Odesa, arba jų kombinacija. Mozyrio naftos perdirbimo gamykla yra arčiau Ukrainos, todėl galimas dalykas, kad nafta bus importuojama per Ukrainą. „Naftan“ (Baltarusijos naftos perdirbimo bendrovė) yra arčiau Baltijos šalių uostų, todėl logiška būtų įvertinti juos“, – kalbėjo S. Gribas, pridurdamas, kad tiek Ukraina, tiek ir Baltijos šalys yra suinteresuotos padidinti naftos srautus per šalių uostus.

Kalbėdamas apie galimus naftos tiekėjus, S. Gribas tikino, kad Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklos gali perdirbti 18 rūšių naftą. Tarp šių 18 rūšių, pasak BNK atstovo, yra nafta iš Azerbaidžano, Saudo Arabijos ir Nigerijos, tačiau S. Gribas neatskleidė, kurie tiksliai naftos eksportuotojų pasiūlymai yra vertinami Minsko.

Anksčiau antradienį Minskas laikinai sustabdė degalų ir naftos produktų eksportą į Baltijos šalis, Ukrainą ir Lenkiją dėl esą į Baltarusijos naftos perdirbimo gamyklas tiekiamos nekokybiškos naftos iš Rusijos.

„Šiuo metu (sandorių įsipareigojimai) yra pristabdyti iki tol, kol bus išspręstas rusiškos naftos klausimas. Sustabdytas šviesiųjų naftos produktų – benzinų ir dyzelino – tiekimas į Ukrainą, Lenkiją ir Baltijos šalis“, – sakė S. Gribas.

Be to, Baltarusijos naftos perdirbimo bendrovės „Belneftechim“ direktoriaus pavaduotojas Vladimiras Sizovas įspėjo, kad užteršta nafta iš Rusijos jau pateko į ES rinką.

„Baltarusijoje ir Lenkijoje paimtų naftos mėginių tyrimai rodo, kad nekokybiška nafta jau pateko į Europos Sąjungos teritoriją. Taip pat esame operatyviai informuoti, kad nekokybiška nafta jau pateko ir į Ukrainos teritoriją“, – sakė V. Sizovas.

Pasak V. Sizovo, į Baltarusiją patenkančios rusiškos naftos kokybė negerėja. „Kol kas sakyti, kad yra tam tikras tiekiamos naftos kokybės pagerėjimas, – per anksti. Iš tikrųjų situacija yra sudėtinga“, – kalbėjo V. Sizovas.

Jo teigimu, „Belneftechim“ valdybos nariai šiuo metu Maskvoje susitinka su Rusijos bendrovės „Transneft“ atstovais. „Belneftechim“, sakė V. Sizovas, siekia išsiaiškinti, iš kur yra tiekiama įvairiais junginiais užteršta rusiška nafta, kokiu greičiu ji teka vamzdžiais, kad „būtų galima tiksliai, matematiškai apskaičiuoti, kada į Baltarusiją tekės tinkamos kokybės nafta“.