„Dėl šio projekto konstitucingumo buvo pateiktos rimtos Seimo Teisės departamento pastabos, taip pat Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atliko antikorupcinį vertinimą. Seimas nei į vienų, nei į kitų pastabas neatsižvelgė“, - sako A. Butkevičius.
Seimo Teisės departamentas savo pastabose iškėlė rimtus klausimus dėl įstatymo projekto konstitucingumo. Visų pirma dėl to, kad esminiai ūkinės veiklos ribojimai gali būti nustatomi tik įstatymu, bet ne Vyriausybės priimamuose poįstatyminiuose teisės aktuose, vadovaujantis subjektyviais ir neapibrėžtais kriterijais. Antra, teisės aktai negalioja atgaline tvarka, taigi jie negali būti taikomi jau pradėtų investicinių projektų atžvilgiu. Šiuos teisinius principus ne kartą savo nutarimuose yra pabrėžęs Konstitucinis Teismas.
„Teisės departamentas pateikia išvadą apie projekto nesuderinamumą su Konstitucija, taigi Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas privalo preliminariai apsvarstyti šį projektą, tačiau tai nebuvo padaryta. Keista, kaip tokio pažeidimo nepastebėjo principingoji Seimo Etikos ir procedūrų komisija“, - stebėjosi parlamentaras.
STT savo išvadoje ne tik pritarė Teisės departamento išvadoms, bet ir metė neskaidrių sprendimų įtarimo šešėlį Aplinkos apsaugos komitetui, kuris į minėtas pastabas nusprendė neatsižvelgti ir nepateikė jokių argumentų ar motyvų, kodėl buvo priimtas toks sprendimas. STT išvadoje pažymėta dar daugiau - reikalaujama viešai atskleisti priežastis, kodėl buvo nuspręsta pritarti ar nepritarti konkretiems pasiūlymams.
„Tai labai rimtas kaltinimas. Bet akivaizdu, kad už projektą balsavusiems Seimo nariams korupcija nė motais. Jie ignoravo teisininkų pateiktas svarias išvadas ir antikorupcinį vertinimą. Dirbu Seime jau dvidešimt metų ir pirmą kartą matau tokį įžūlų Seimo narių elgesį. Nieko nepaisant yra keliamos rankos už korupcinį ir antikonstitucinį įstatymo projektą“, - kalbėjo A. Butkevičius.