Robertas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) pripažino „Delfi‟, kad kurį laiką nedeklaravo skaitiklių rodmenų, tačiau stebisi, kodėl sąskaitoms apskaičiuoti naudojamas toks didelis suvartojimo vidurkis.

„Aš nenurašinėdavau šitų skaitiklių ir jie pagal vidurkį apskaičiuodavo, bet jį paėmė dvigubai didesnį negu aš suvartodavau elektros. Pamačiau, kad ryškiai per daug sumoku pagal tą vidurkį, paskambinau, ar gali tą vidurkį pamažinti. Jie sako, kad nežino, nukreips į vadybininką ir, žodžiu, jokios informacijos negavau‟, – teigia vilnietis.

Vyras sako, kad nuo 2022 metų sausio 1 dienos kas mėnesį jam buvo skaičiuojamas 254 kWh suvartojimo vidurkis „iš kosmoso srities‟, nors realiai jis esą naudoja kur kas mažiau elektros.

Savo laiške tiekėjui jis skaičiuoja, kad jam priskaičiuotas suvartojimas nuo tikrojo skiriasi 900 kWh. Rudenį, esą tiekėjo patartas, jis nurašęs skaitiklių duomenis ir tikėjosi, jog užteks apmokėti tą naują sąskaitą (95,42 euro), savo ruožtu keli iki tol neapmokėti mėnesiai pasidengs jau iš ankstesnių per didelių mokėjimų.

Kliento atsiųstos ekrano kopijos rodo, kad jis yra atlikęs minėtą 95,42 euro pervedimą pagal rugsėjo sąskaitą, taip pat apmokėjo ir 39,31 eurų sąskaitą už spalį. Bet tiekėjo savitarnoje sąskaitos nurodomos kaip neapmokėtos.
Ilgintuvas

Elektrum Lietuva“ pateikia savo vertinimą ir skaičiavimus.

„Šiuo metu klientas nėra apmokėjęs sąskaitų už liepos–lapkričio mėnesius ir jo skolos suma siekia 378,95 euro. Klientas kreipėsi į mus dėl jam išrašomų sąskaitų, nes, jo teigimu, faktiškai jis suvartoja mažiau elektros energijos. Iš savo pusės sausio 3 dieną mes ESO perdavėme kliento nurodytus realius suvartojimo duomenis ir užsakėme jam skaitiklio patikrinimo paslaugą.

Pas klientą turi atvykti ESO inžinierius ir patikrinti skaitiklį. Jei patikros metu bus užfiksuoti mažesni rodmenys, ESO mums perduos korekcijas kartu su kliento sausio mėnesio suvartojimo duomenimis‟, – „Delfi‟ aiškina bendrovės atstovė Milda Basijokienė.

Ji pabrėžė, kad kiekvieno buitinio elektros vartotojo pareiga yra kas mėnesį, iki paskutinės jo dienos, pateikti savo elektros tiekėjui skaitiklių rodmenis.

„Klientas nuo pat pirmos dienos, kai pradėjome jam teikti paslaugas, 2022 metų sausio mėnesio, iki rugpjūčio mėnesio nė karto nedeklaravo savo elektros suvartojimo rodmenų. Kadangi tikrųjų jo suvartojimo skaičių mes nežinojome, sąskaitas jam išrašydavome pagal ESO mums pateikiamą kliento objekto metinį vidutinį suvartojimą‟, – teigia bendrovės atstovė.

Ji patvirtino, kad Robertas rodmenis „pirmą kartą deklaravo 2022 metų rugsėjo mėnesį. Tuomet paaiškėjo, kad jam buvo skaičiuojamas kiek didesnis vidurkis naktiniu tarifu (dienos tarifu vidurkis buvo skaičiuojamas netgi mažesnis, negu realus suvartojimas)‟. Gruodžio mėnesį klientas vėl nedeklaravo rodmenų.
Elektra

Robertas aiškina, kad už lapkritį ir gruodį dar nemokėjo laukdamas situacijos išaiškinimo, bet tikrai neturi problemų susimokėti.

„Galbūt jie patys paskambins, klaus, kodėl neapmoku, va tada ir bus man galimybė man su jais pakalbėti‟, – sako Robertas.

Komunikacinės problemos yra vienas iš klausimų, kuriuos kelia vartotojas, skųsdamasis, jog parašė ne vieną laišką, skambino į bendrovę, bet aiškaus atsakymo gauti negalintis.

„Kad bent paskambintų atgal, pasakytų, kad sėskime, susitarkime, ar ateikite kažkur ir išsispręsime – bet nieko tokio nebuvo, negaunu jokio skambučio, jokio atgalinio atsakymo‟, – sako vyras.

Bendrovė plačiau nekomentavo klausimo apie komunikaciją, bet sprendžiant iš vartotojo gauto laiško, tą pačią dieną po „Delfi‟ paklausimo tiekėjas parašė vartotojui laišką (tai gali būti sutapimas ir gali būti ne vienintelis laiškas). Jame išdėstoma tai, ką jau pristatėme: iki rudens nedeklaruoti duomenys, sąskaitos pagal vidurkį, užsakytas specialistas duomenų nurašymui. Bet yra dar viena detalė – raginimas sumokėti sąskaitas.

„Šiuo metu jums yra užsakytas rodmenų nurašymas, kurį atliks atvykęs ESO inžinierius. Ir jeigu, pagal inžinieriaus nurašytus duomenis bus neatitikimai, sausio mėnesio sąskaitoje taip pat bus atliktos korekcijos.

Pranešame, jog susidariusią sumą vis tiek turite apmokėti, kadangi visą laiką Jums buvo teikiamas „Elektrum“ elektros energijos tiekimas‟, – sakoma laiške.

Robertas sako, kad iš liberalizavimo proceso tikėjosi daugiau sklandumo, o dėmesys deklaravimui jam atsirado pernai išaugus kainoms.
Elektros skaitiklis

„Prasidėjus karui viskas labai stipriai sukilo, tai dėl to galutinės sąskaitos pasidarė žvėriškos ir buvau linkęs persiskaičiuoti pagal kažkokį protingesnį vidurkį‟, – kilusio nesusipratimo aplinkybes pasakojo vyras.

„Elektrum Lietuva‟ atstovė M. Basijokienė komentare naujienų portalui dar kartą pabrėžė būtinybę deklaruoti duomenis.

„Visada raginame klientus laiku deklaruoti rodmenis, tą daryti kiekvieną mėnesį, kad sąskaitos už elektrą būtų išrašomos pagal faktinį suvartojimą. Mums labai svarbu laiku gauti duomenis, todėl apie šią klientų pareigą primename jiems kiekvieno mėnesio gale el. paštu siųsdami automatinį pranešimą – priminimą dėl rodmenų deklaravimo‟, – komentuoja atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)