Elektros čia nėra jau savaitę, nuo tada, kai vėtros nulaužtas medis virsdamas užkliudė tris stulpus, vieną jų išvertė ir nutraukė laidus.
Gyvenimas be elektros
Audros padarinius šeimininkai aptiko atvažiavę į nuolatos negyvenamą sodybą dar praėjusią savaitę, liepos 7-ąją. Rasa Urboneit iš karto apie gedimą pranešė paskambinusi ESO trumpuoju numeriu 1802. Panevėžietė buvo patikinta, kad ekstremali situacija netrukus bus sutvarkyta. Iš tiesų atvažiavę ESO atstovai vietą apžiūrėjo, tačiau tuo jų darbas baigėsi.
Moteris pasakoja per ateinančias keletą dienų kasdien skambindavusi į ESO klausti, kada sulauksianti meistrų ir elektros. Kaskart išgirsdavusi nuostabą, esą toks gedimas nėra užregistruotas.
Ironišką juoką R. Urboneit sukėlė, kai kartą atsiliepęs operatorius patikino, kad netoli sodybos nutrauktus laidus jau tvarko elektrikai.
„Kaip tik tuo metu su operatoriumi kalbėjau stovėdama prie nuverstų stulpų. Nė vieno darbininko nemačiau“, – „Sekundei“ pasakojo R. Urboneit.
Pasiūlė pasirūpinti generatoriumi
Vėliau ESO pagalbos telefono operatoriai pradėjo teisintis, esą jau rūpinamasi atvežti naujus stulpus vietoj išverstųjų.
Kitą kartą moteris pagrasino, kad, jei elektros dar ilgiau nebus, ESO privalės apmokėti mūsų patirtus nuostolius. Mat sodybą iš jos šeimininko pagal panaudą nuomoja įmonė ir jau kitą savaitę joje laukiama svečių iš Vokietijos. Perspektyva palikti turistus be elektros R. Urboneit nė trupučio neviliojo.
ESO trumpuoju numeriu atsiliepęs operatorius pagalbos ieškančiai panevėžietei davė išganingą patarimą: svečių vizitui išsinuomoti elektros generatorių.
Panevėžietės kantrybės taurę perpildė, kai paskutinį kartą paskambinusi antradienį išgirdo pribloškiamą atsakymą, esą vėtros išvartytieji stulpai nėra ESO nuosavybė, bendrovei jų tvarkyti nepriklauso, tad juos, susiradę privačiai dirbančius elektrikus, privalo pasikeisti patys gyventojai.
Baiminosi ir dėl namo
Kloti savo pinigų tam, kad sutvarkytų vėtros padarinius, R. Urboneit nebuvo nusiteikusi. Matydama, kad keletą dienų beprasmiškai skambinėja 1802 telefonu, moteris nukulniavo į ESO Klientų aptarnavimo skyrių Panevėžyje.
Ji teigia tik ten sulaukusi dėmesio ir pagarbos. ESO atstovai Panevėžyje atsiprašė už nesupratingus kolegas ir patikino laidus sutvarkysiantys iki kitos savaitės.
„Skambinti 1802 buvo visiškai beviltiška. Su viršininku sujungti atsisakė, esą tai pažeidžia jų teises, rangovų, kas turėtų tvarkyti stulpus, neišdavė, o patys padėti nesugebėjo. Keista ir skaudu, kad kiekvienas operatorius kalbėjo vis kitaip. Gal ten nekompetentingi, neišmanantys, kaip tokiose situacijose elgtis, žmonės, pavyzdžiui, studentai“, – įvertino ESO trumpuoju numeriu pagalbos neprisišaukusi R. Urboneit.
Moteris pripažįsta nuogąstavusi ne tik dėl gresiančios gėdos prieš į Lietuvą atvykstančius svečius. Ją gąsdino, kad pro išvartytus stulpus važinėjantys miškavežiai gali užkabinti nutrauktus laidus, o juos tempdami nutrauktų ir nuo namo sienos.
Teisinasi žmogiškąja klaida
ESO atstovas ryšiams su visuomene Martynas Burba patvirtino, kad iš tiesų pranešimas apie vėtros nutrauktus laidus Jutiškių kaime gautas prieš savaitę, bet elektros sodyboje ligi šiol nėra.
Anot jo, dar tą patį vakarą inžinierius nuvyko į vietą išsiaiškinti gedimo aplinkybių. „Gedimas sudėtingas ir tam buvo reikalinga speciali technika – dėl gūsingo vėjo išvirtęs medis nulaužė stulpą ir nutraukė oro linijos laidus. Mūsų darbuotojas tą patį vakarą atjungė įtampą tam, kad laidai nekeltų pavojaus“, – aiškino M. Burba.
Tačiau vėliau, sutinka ESO atstovas, įvykęs nesusipratimas.
„Dėl žmogiškos klaidos informacija apie užfiksuotas aplinkybes nebuvo operatyviai perduota atsakingiems darbuotojams. Išanalizuosime šį atvejį“, – tvirtino M. Burba.