Vienas nepriklausomų elektros tiekėjų, „Elektrum Lietuva“, pranešimu informuoja, kad siūlo elektros vartotojams šešiems mėnesiams fiksuoti 22,992 cento už kilovatvalandę (ct/kWh) kainą – 2 centais mažesnę nei iki šiol. Taip pat siūlomas 36 mėnesių planas, mokant 24,99 ct/kWh – 1 centu mažiau nei iki šiol.
„Vasarį atliktas reprezentatyvus visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė, kad daugiau nei 50 proc. šalies gyventojų už elektrą moka didesniu nei 28 ct/kWh tarifu ir naudojasi valstybės kompensacijomis. Toks gyventojų skaičius gerokai per didelis žinant, kad šiuo metu yra itin palanki galimybė vartotojams pasinaudoti laisvos rinkos privalumais ir užfiksuoti tokias elektros kainas, kurios leidžia ne tik ženkliai sumažinti savo namų ūkių išlaidas, bet ir palengvinti finansinį krūvį valstybės biudžetui“, – sako „Elektrum Lietuva“ vadovas Martynas Giga.
Reprezentatyvios „Spinter tyrimų“ apklausos (vasario 18–27 d.) duomenimis, 53 proc. respondentų elektros tarifas, pagal kurį jie moka elektros sąskaitas, viršija 28 ct/kWh, tad jie visi naudojasi didesne ar mažesne valstybės kompensacija. Kad moka mažesniu nei 28 ct/kWh tarifu, nurodė penktadalis (19 proc.) gyventojų, dar 7 proc. žmonių teigimu, jiems įkainiai nuolatos kinta dėl pasirinkto su biržos kaina susieto plano.
„Dešimtadalis respondentų patvirtino, kad moka pačiu didžiausiu, arba daugiau nei 40 ct/kWh siekiančiu tarifu, o 22 proc. apklausos dalyvių išvis nežino, kokiu tarifu moka už elektrą. Akivaizdu, kad išties reikšminga elektros vartotojų dalis vis dar elgiasi pasyviai, tarsi ne jie rinktųsi elektros tarifą, o jis jiems būtų nustatomas be galimybės pakeisti. Apmaudžiausia, kad didelių tarifų kompensavimui naudojami biudžeto, arba visų mūsų pinigai, nors tam realiai jau nebėra poreikio, jei tik gyventojai pasikeistų brangius planus“, – pastebi M. Giga.
Keičiant elektros tiekėją, užtenka sudaryti sutartį su pasirinkta nauja įmone, į senąją kreiptis ir nutraukti pasirašytą bei šiuo metu galiojančią sutartį nereikia. Tai lygiai toks pats principas, kaip ir mobiliojo ryšio tiekėjų rinkoje.
Vis dėlto, priimant sprendimą keisti tiekėją, reikėtų įsigilinti į senosios sutarties sąlygas ir joje numatytus vartotojo įsipareigojimus, kurie gali numatyti suteiktų nuolaidų grąžinimą ar mokesčių sumokėjimą. Reiktų pasiskaičiuoti, ar nutraukus sutartį tokiomis sąlygomis ir renkantis naują pigesnį planą, finansiškai tai apsimokės.
Pasak „Elektrum Lietuva“ vadovo, pati bendrovė savo klientams, keičiantiems planus ar norintiems pasimažinti anksčiau užfiksuotus elektros tarifus, jokių mokesčių ir nuolaidų grąžinimų netaiko.
„Ignitis“ primena savo klientams: pasikeitus planą, anksčiau gautų nuolaidų grąžinti nereikės
Pigesnį planą pasirinkti kviečia ir bendrovė „Ignitis“. Jie pranešime ragina savo klientus tai padaryti iki šių metų birželio 29 d., nes pasikeitus planą iki šios datos, net ir neišbuvus kainos fiksavimo laikotarpio, anksčiau – iki plano keitimo – gautų nuolaidų grąžinti nereikės, jei klientai liks su „Ignitis“.
Kaip teigia „Ignitis“ privačių klientų padalinio vadovas Andrius Kavaliauskas, prognozuojama, kad trumpuoju ir vidutiniu laikotarpiu turėtų išsilaikyti gerokai žemesnės didmeninės kainos.
Migravimas tarp planų, kai klientai keitėsi fiksuotos kainos planą į pigesnį, sausį-vasarį buvo išaugęs apie penkis kartus. Pastaruoju metu, migruodami klientai gerokai dažniau renkasi su birža susietą planą „Išmanus – Mėnesinis“, o taip pat populiarūs fiksuoti planai su nuolaida.
Bendrovė pažymi, kad anksčiau (iki plano keitimo) gautų nuolaidų grąžinti nereikės tik tiems klientams, kurie pasikeis turėtą fiksuotos kainos planą iki šių metų birželio 29 d., o po plano keitimo liks „Ignitis“ klientais ne trumpiau kaip šešis mėnesius. Šešių mėnesių laikotarpis skaičiuojamas nuo naujo plano įsigaliojimo pradžios. Iki šios datos planą galima keisti kelis kartus. Apsisprendus nutraukti sutartį anksčiau nei po šešių mėnesių, šias nuolaidas grąžinti reikės.
Visų tiekėjų siūlomas kainas galite palyginti VERT skaičiuoklėje.