Vasarą siautėjusi audra kuriam laikui be elektros buvo palikusi dalį gyventojų. ESO tuo metu sulaukė daug kritikos, žmonėms ir verslams skundusis, kad dėl elektros sutriko jų darbas, sugedo maisto produktai ar iškilo kitokių iššūkių.
Norint kompensuotis už degalus reikia mažiau dokumentų
Rugpjūčio pabaigoje ESO pranešė, kad kompensuos gyventojams nuostolius už sugadintą maistą, taip pat atlygins už generatoriaus naudojimą tiek jį įsigijusiems, tik išsinuomojusiems žmonėms.
Panevėžio rajone, Vaidokliuose, gyvenantis Darius (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) laiške „Delfi“ aprašė savo patirtį dėl kompensacijos gavimo.
Vyras pasakojo, jog dėl liepos 28–29 dienomis siautusios audros jo namuose elektra dingo 5 paroms. Kad nesugestų maisto produktai, teko pasijungti generatorius. Pastarąjį jis pasiskolino iš kolegos.
Pateikus ESO kvitus už audros metu generatoriui sunaudotus degalus, anot jo, įmonė paprašė atsiųsti ir generatoriaus nuomos dokumentus arba pirkimo kvitą, tačiau jo jis neturėjo. Visgi jau netrukus jis sulaukė žinios, kad kompensaciją gaus.
„Pirmadienį gavau žinutę, kad 67,5 euro už degalus generatoriui perves į mano sąskaitą“, – teigė jis.
ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė „Delfi“ patvirtino, kad spalį įmonė sušvelnino sąlygas norint gauti kompensaciją už generatoriaus sunaudotus degalus.
„Matydami, kad dalis gyventojų generatorius skolinosi ar nuomojosi iš artimųjų, draugų ir kitų privačių asmenų, tad neturi nuomos ar įsigijimo kvitų, spalio mėnesį palengvinome sąlygas. Dabar nebereikia pagrįsti generatoriaus įsigijimo ar nuomos kvitu, pakanka generatoriaus nuotraukos ir degalų pirkimo kvito“, – „Delfi“ komentavo R. Juodkienė.
Išmokėjo 60,5 tūkst. eurų
ESO už generatoriaus nuomą ar įsigijimą kompensuoja iki 36 eurų už parą, už degalus – iki 69 eurų už parą, pridūrė ji.
„Už tiesioginius audros padarytus nuostolius, t. y. sugedusį maistą, išlaidas generatoriams, degalams ir panašiai, jau išmokėta 60,5 tūkst. eurų kompensacijų“, – informavo atstovė.
Prašymus kompensuoti tiesioginius audros nuostolius, jos teigimu, pateikė apie 1,6 tūkst. gyventojų.
Didžioji dalis, apie 85 proc. prašymų, jau išnagrinėta, maždaug 20 proc. nagrinėjimas nutrauktas, nes jie neatitiko reikalavimų, t. y. elektros atjungimas truko mažiau nei 72 valandas, prašymą pateikė ne savininkas.
Vidutinė išmokėtina nuostolių suma klientui už objektą sudaro 88 eurų.
ESO duomenimis, dažniausiai gyventojai prašo atlyginti nuostolius už sugedusius maisto produktus ir patirtas generatoriaus nuomos, įsigijimo bei degalų išlaidas.
Už sugedusį maistą gali būti kompensuojama iki 50 eurų, už apgyvendinimą – iki 52 eurų už parą. Maksimali tiesioginių nuostolių atlyginimo suma siekia 200 eurų, tačiau ši riba netaikoma atlyginant nuostolius už sugedusius elektros prietaisus.