Algimantas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas), sprendžiant iš redakcijos turimo jo susirašinėjimo su tiekėju, kelias savaites diskutavo dėl sąskaitų. Jis pats rašo, kad skambino 6 kartus ir rašė 10 laiškų.

Vyras nusprendė pasirinkti nepriklausomą tiekėją žemės ūkio paskirties sklypui už Vilniaus, ten statosi sodybą.

„Nepradėta dar statyti, bet yra įvesta elektra. Ir, man atrodo, nuo liepos 1 dienos, perėjau į „Enefit‟, susideklaravau, susimokėjau „Ignityje‟ kiek priklauso ir pasiskambinau („Enefit‟ – red.), paprašiau, kad jie įjungtų laikiną nevartojimą‟, – sako Algimantas.

Vyras po to gavo 185 Eur sąskaitą, vėliau atėjo ir apie 12 Eur mokesčiai, nors laiškuose jam pripažįstama, jog įjungtas nevartojimas (iki 2023 metų rugsėjo 30 dienos).

„Skambučiai išvis nepadeda, gal šešis kartus skambinau, ir iki dabar už praeitą mėnesį atsiuntė kažkokius 12 Eur abonentinius mokesčius. Vieną sykį atrašo, kad „labai gerai, išsprendėme, čia buvo klaida, panaikinome‟, pažada, kad viskas bus gerai, o aš turiu skambinėti‟, – stebisi vartotojas.

Beje, pastaruoju metu jam buvo įdiegtas dar ir išmanusis skaitiklis.

Nepriklausomo tiekėjo „Enefit“ rinkodaros vadovas Deividas Kranauskas sako, kad šiuo konkrečiu atveju neaiškumas atsirado dėl smulkių techninių nesklandumų su kuriais susidūrė „Energijos skirstymo operatorius‟ (ESO).

„Iš kliento gavę prašymą dėl laikino elektros nevartojimo, jį nedelsdami perdavėme ESO. Tačiau dėl laikinų ir nedidelių ESO sistemų sutrikimų išsiųstas prašymas adresato taip ir nepasiekė. Dėl to prašymas dėl laikino nevartojimo nebuvo užskaitytas, o klientui automatiškai buvo generuojamos sąskaitos.

Jų dydis – kaip ir visais atvejais, kuomet nedeklaruojamas faktinis elektros suvartojimas – buvo nustatytas pagal ankstesnių mėnesių vidurkį‟, – sako „Enefit‟ atstovas.

Jis patikino, kad vos šis nesklandumas paaiškėjo, prašymas buvo pakartotinai perduotas ESO ir netrukus buvo įskaitytas, o klientui deklaravus faktinį suvartojimą pagal skaitiklio duomenis, sąskaita buvo pakoreguota.

„Ši situacija labai netipiška, tad problemos priežasčių išsiaiškinimui prireikė kiek daugiau laiko. Atsiprašome kliento už nepatogumus.

Taip pat atkreipiame dėmesį, kad pasirašius laikino nevartojimo prašymą, klientai už suvartotą elektrą nemoka. Tačiau mūsų kliento turimame plane yra numatyta pastovioji dalis – paslaugos mokestis. Jis turėtų būti mokamas ir tuo atveju, jeigu pateiktas laikino nevartojimo prašymas‟, – sako komentare D. Kranauskas.
Elektros skaitiklis

Algimantas po šios reakcijos patvirtino „Delfi‟, kad minėtos 185 Eur sąskaitos jam išvis nereikėjo mokėti, be to, jam kompensuos ir 12 Eur.

„Enefit” atstovų teigimu, konsultuojant klientus, be kita ko, matyti, jog nemažai nesusipratimų kyla dėl to, kad nebuvo deklaruojami faktiniai skaitiklių duomenys.

Pavyzdžiui, atsiradęs naujas elektros prietaisas, ar priešingai – taupymo sumetimais sumažintos elektros sąnaudos, – praėjusiais ir šiais metais nesutampantis atostogų laikas ir daug kitų priežasčių gali lemti, kad faktinis elektros suvartojimas bus didesnis ar mažesnis nei automatiškai paskaičiuojama.

„Esame fiksavę atvejų, kuomet ilgą laiką mokant pagal suvartojimo vidurkį, po elektros skaitiklio pakeitimo ir šios procedūros metu privalomo skaitiklio rodmenų deklaravimo, klientai sulaukia nemalonių siurprizų, nes tikrasis jų elektros suvartojimas ilgą laiką buvo didesnis nei vidurkis.

Dėl to jiems tenka vienu metu padengti per metus ar kitokį laikotarpį sukauptą skirtumą tarp realaus ir vidutinio elektros suvartojimo‟, – teigia „Enefit‟.

Anot D. Kranausko, paprasčiausias būdas išvengti nesusipratimų ir nemalonių staigmenų – už elektrą mokėti pagal skaitiklių rodmenis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)