Primename, „Ignitis‟ gruodį prognozavo, jog pirmąjį šių metų pusmetį elektros energijos įsigijimo kainos turėtų išlikti aukštos – galutinė kilovatvalandės kaina galėtų viršyti 65 centus. Todėl esą įmonės krepšelyje nebelieka planų su nefiksuota tiekimo paslaugos kaina (tiesa, su birža susieti planai lieka).

„Todėl siunčiame jums ilgesnį, šiuo metu pigiausią mūsų fiksuotos tiekimo paslaugos kainos pasiūlymą“, – tąkart rašė bendrovė, siūlydama 36 mėn. trukmės sutartis ir 30 eurų nuolaidą, jeigu žmogus pasirinks šį siūlymą iki gruodžio 30 dienos.

„Ignitis‟ tuomet skelbė, kad „jeigu nieko nedarysite, 36 mėn. planas be nuolaidos Jums įsigalios nuo 2023 metų sausio 1 dienos‟.

Viena skaitytoja tąkart pasidalijo su „Delfi“ jai pasiūlytomis naujos sutarties kainomis: 50,2 cento už dieninės kainos kilovatvalandę ir 35 cento už naktinę ir savaitgalio.

Vis dėlto, baigiantis 2023 metų sausio mėnesiui situacija pasikeitė – bendrovė atsiuntė naujus laiškus, kuriuose sako, kad netaikys daugiau kaip 65 centų už kilovatvalandę kainos nefiksuotiems planams. Pateikiame vieno skaitytojo gauto laiško dalį:
Naujausias „Ignitis“ laiškas

„Ignitis‟ komentuoja, kad kainų nustatymo procesas yra normali procedūra.

„Tai buvo visiškai įprastas ir standartinis procesas, kuriuo kainas nustatome nuolatos. Lapkričio pabaigoje kainų prognozė indikavo, jog kaina pirmą pusmetį drastiškai išaugs“, – komentare „Delfi“ rašo „Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė.

Pasak jos, gruodį niekas negalėjo tikėtis tokios šiltos gruodžio pabaigos ir labai šilto sausio mėnesio. Tuo metu, kai buvo prognozuojamos kainos, rinkose trūko likvidumo, biržoje finansiniai elektros pirkimo-pardavimo sandorių kiekiai buvo pastebimai sumažėję, tad tuo metu buvo sunkiau prognozuoti ateities kainas.

„Todėl lygindami kainas „Nord Pool“ kainų zonoje mūsų analitikai rėmėsi skirtingų šalių elektros energijos kainų zonos diferencialais ir istoriniais duomenimis bei ilgalaikėmis prognozėmis. Dėl to ir buvo modeliuojamos aukštos kainos ateinantį pusmetį“, – sako ji.

Nefiksuotą planą buvo pasirinkę apie 40 tūkst. klientų. Dėl skirtingu metu pasirašytų sutarčių klientų turimos kainos pastebimai skyrėsi.

„Iš naujo įvertinę artimiausio pusmečio kainos prognozę, daliai klientų sumažinome kainą iki šios ribos (36 centų už kWh – red.). Kitos dalies klientų turima kaina sutapo su minima prognoze, todėl palikome galioti jų turimą kainą.

Taigi, artimiausią pusmetį nė vienas nefiksuotos kainos klientas nemokės daugiau nei 36 ct/kWh (vienos laiko zonos tarifu), o įvertinus valstybės taikomą kompensaciją, jų kaina neviršys 28 ct/kWh“, – sako L. Beganskienė.
Skaitiklis
Orestas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas) sako, kad iki minėto naujausio laiško gavimo jau pabandė atsisakyti plano, keisti ir tiekėją, tačiau tai sekėsi sunkiai. Išsiaiškinti situaciją galimai padėjo jos paskelbimas internete ir tolimesnis tiekėjo grįžtamasis ryšys.

„Delfi‟ Orestas komentavo, kad sulaukęs pirmojo laiško gruodį suprato, jog nefiksuoto plano neliks, tad ėmėsi ieškoti kito tiekėjo. Šiuo nusivylęs, nutarė vėl grįžti į „Ignitis‟. Tuomet paaiškėjo, kad jam esą nepavyko nutraukti ankstesnės „Ignitis“ sutarties.

„Man konsultantai sakė: bandėte penkis kartus ir jums nepavyko. Aš norėjau nutraukti sutartį. Kadangi jie vienašališkai keičia sutarties sąlygas ir du kartus siuntė laišką, kad tokio plano (tai yra, nefiksuoto – red.) daugiau nebelieka, reikia jį pasikeisti‟, – teigia vartotojas.

Vėliau esą buvo aiškinama, kad bendroji sutartis toliau lieka galioti, bet bus pakeistas planas. Kilo problemų skaičiuojant ir aiškinantis tarifus.

„Ir tada prasidėjo, kad: negalime parodyti, atsiųsime, kai įsigalios. Ir man savaitgalį atsiuntė nežinau, kaip pavadinti: kainodaros priedas, atrodo, vadinasi. Kur nebuvo nieko parašyta, nei kur, nei kas, nei kodėl, nei kokiam laikui, kažkokia keista data‟, – sako Orestas.

Pinigai
Po kreipimosi socialiniame tinkle jis gavo ir išsamią dedamųjų išklotinę planui „Minimalus“.

„Po to, ką parašiau feisbuke, parašė į asmeninę žinutę feisbuke ir pirmadienį susirado, viską davė, visas sutartis, kainodarą, sutarties priedą, kur aiškiai jau parašyta, kokiam laikui fiksuota, kokia suma, kokia kaina fiksuojama‟, – kalbėjo vyras.

Maždaug tomis dienomis jis sulaukė ir jau minėto laiško, jog bendrovė nefiksuotame plane netaikys 65,9 cento už kWh kainos.

„Jei nebūčiau spaudžiamas pakeisti kažką, tikrai nebūčiau nieko daręs, aš neketinau nieko keisti, kol kaina yra 28 centai. Greičiausiai būčiau ėmęsis veiksmų, kai nustotų galioti valstybės kompensacija. Bet kaip žinote, gavome laiškus dėl sutarčių nutraukimo“, – teigia vyras.

Jis turi omenyje faktą, kad maksimali valstybės kompensacija yra 28,5 cento, tad jeigu nefiksuotame plane įsigaliotų 65,9 cento kaina, žmogui tektų mokėti net 37,4 cento su valstybės kompensacija. Iš čia ir paaiškinamas noras imtis veiksmų.

Dabar, pasak Oresto, jis turi fiksuotą bendrovės planą „Minimalus‟ su 31,3 cento už kWh kainą (su valstybės kompensacija – 28 centai, kaip ir daugeliui vartotojų).

„Jeigu kažkas mano, kad gavau kažkokias nuolaidas, nieko tikrai negavau, nieko neprašiau‟, – sako vyras, teigiantis, kad ir 31,3 cento yra brangoka.

Klientas sako, kad situacijoje palikta labai daug neaiškumo, trūksta kvalifikuoto konsultavimo.

„Žmogui, mažiau susiduriančiam su biurokratija, su sutartimis, su viskuo, – ten palikta labai daug kliūčių, už kurių užkliūsi ir nugriūsi, ir nesuprasi, ką padarei‟, – sako pašnekovas, teigiamai įvertinęs tai, kad bent jau po visų neaiškumų tiekėjas susisiekė su juo asmeniškai.

„Ignitis‟ atstovė Laura Beganskienė teigia, kad 36 centų kaina nefiksuotame plane galios iki metų vidurio.

„Likus mėnesiui iki termino, įvertinsime antrojo metų pusmečio prognozes ir, esant poreikiui, kainą nustatysime iš naujo. Toks ir yra nefiksuotos kainos veikimo principas – jei kaina reikšmingai sumažėja arba padidėja, keičiame ją iš anksto perspėję klientą.

Perspėjimo terminas skirtas sprendimui priimti – ar naujai nustatyta kaina tenkina, ar metas keisti planą‟, – aiškina atstovė.

L. Beganskienė paaiškino, kad nefiksuotas planas jau „nebėra parduodamas, tačiau vis dar taikomas jame likusiems klientams‟.

Ji kartu teigė, jog visi bendrovės klientai gali bet kada keisti turimą fiksuotos kainos planą, tačiau keičiant fiksuotos kainos planą nepasibaigus fiksavimo laikotarpiui, reikia grąžinti suteiktas nuolaidas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)