Dėl to Vyriausybė ketina išpirkti laivą pagal sutartį, pasibaigus dešimtiems metų trukmės nuomos terminui, o dėl to galutinai bus apsispręsta rudenį.

„Išpirkti dabar laivo nėra galimybių, kadangi „Hoegh LNG“ nori toliau nuomotį jį. Todėl dabar Vyriausybė renkasi galimybę išpirkti laivą po 10 metų, kaip numatyta sutartyje, tačiau tam reikia ruoštis jau dabar“, - BNS sakė premjero atstovė Evelina Butkutė-Lazdauskienė.

Premjeras Algirdas Butkevičius LRT radijui teigė, kad tikslas yra sumažinti terminalo sąnaudas, todėl ketinama išpirkti laivą po dešimtmečio. Jį būtų galima nuomoti iki 30 metų, tačiau išpirkus, Vyriausybės skaičiavimu, būtų sutaupyta apie 70 mln. eurų.

„Kai gavome atsakyma, kad kol kas jie („Hoegh“- BNS) nesiruošia to laivo parduoti. Mūsų kitas tikslas yra - mes siekiame sumažinti terminalo eksploatavimo sąnaudas. Buvo apsispręsta, kad rudenį galutinai bus priimti kai kurie teisės aktai. Dabar visos SGD terminalo sąnaudos yra įtraukiamos į gamtinių dujų teikimo saugumo papildomą dedamąją dalį prie gamtinių dujų kainos. Ir įvertinus nuosekliai ir tas yra labai svarbu mažėjantė gamtinių dujų vartojimą ne tik Lietuvoje, bet ir Balti šalyse, matom, kad infrastruktūros kaštų dalis gali augti, todėl ir skubėjome organizuoti tuos pasitarimus - turime galvoti, kaip naštą sumažinti“, - antradienį LRT radijui teigė premjeras.

Numatoma, jog SGD terminalo operatorė bendrovė „Klaipėdos nafta“ jau šiemet pasiruoš pirkti iki 300 mln. eurų ilgalaikę paskolą. Galutinis sprendimas bus priimtas rudenį, įvertinus visas aplinkybes, atlikus pasiruošimo darbus.

Energetikos ministras Rokas Masiulis birželio pabaigoje BNS teigė, kad SGD terminalo laivas iš Norvegijos „Hoegh“ galėtų būti išpirktas anksčiau nei numato sutartis arba jo nuoma galėtų būti pratęsta. Jo teigimu, tokie variantai svarstyti, siekiant sumažinti infrastruktūros išlaikymo kaštus.

Klaipėdos laivas „Independence“ gali talpinti iki 170 tūkst. kubų SGD - jį „Klaipėdos nafta“ 10 metų nuo pernai gruodžio nuomojasi iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“.

Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

Paties laivo vertė ir jo išpirkimo po 10 metų kaina iki šiol nebuvo skelbiama, motyvuojant komercine paslaptimi.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (481)