„Gyventojai per šias visiems sunkias paras patyrė ne tik nepatogumų, bet ir nuostolių. Tai suprasdami priėmėme sprendimą kompensuoti tiesioginius patirtus nuostolius. Ir dabar aš kalbu ne apie stichijos kompensacijas, kurios mokamos Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) sprendimu, o apie papildomą kompensacijų mechanizmą.

Jį paruošime per 10 darbo dienų. Kompensacijos bus mokamos iš pelno, todėl įtakos tarifui ir tinklo modernizavimui neturės“, – sako ESO vadovas Renaldas Radvila.

Anot jo, forma kompensacijai gauti bus paprasta, o kompensacijų mechanizmas – lengvai suprantamas. ESO vadovas pabrėžė, kad bendrovės siekis – išmokėti kompensacijas kuo greičiau, o teistis su vartotojais ESO neketina. Kompensacijų tvarka apims būtent tiesioginių nuostolių kompensavimą.

„Kviečiu gyventojus, jei tik yra galimybė, užfiksuoti dėl elektros sutrikimo patirtus nuostolius. Tokiu būdu kompensavimas bus sklandesnis. Pabrėžiu, jog kompensuosime ir tiems, kurie neturės visų reikalingų dokumentų ar nuotraukų. Mūsų tikslas – kuo paprasčiau ir greičiau kompensuoti klientų nuostolius“, – pabrėžia R. Radvila.

Bendrovė primena, kad šiuo metu galiojantys teisės aktai numato, kad Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) turi priimti sprendimą dėl avarijos fakto ir teritorijos. Tuomet kompensuojama tiems vartotojams, kuriems elektros energijos tiekimas sutrikęs virš 72 valandų. Kompensacijų dydis skaičiuojamas individualiai, kaip numato įstatymas.

Bendrovė skaičiuoja, kad jeigu vidutiniam vartotojui Lietuvoje, kurio suvartojimas yra apie 150 kWh/mėnesį, elektros tiekimas nebuvo atnaujintas per 72 val., jam priklauso beveik 35 Eur dydžio fiksuota kompensacijos dedamoji bei 0,82 Eur dedamoji už kiekvieną vėlavimo valandą dėl nepatiekto elektros energijos kiekio.

Papildoma, šiuo metu ESO rengiama kompensacijų tvarka, bus parengta per 10 darbo dienų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją