Tuo metu JAV praėjusį mėnesį buvo fiksuojamas dujų pigimas, praneša elektros ir dujų tiekimo bendrovė „Ignitis“.

Europos dujų biržose Nyderlandų TTF kainų indeksas šių metų balandžio mėnesiui susiformavo ties 17,42 euro už megavatvalandę (MWh) ir buvo 0,16 euro už MWh mažesnis nei susiformavusi kaina kovo mėnesiui.

Pirmąjį pavasario mėnesį Europoje buvo stebima kainų didėjimo tendencija – ją pirmiausiai lėmė didėjančios ATL kainos, kurios pirmą kartą istorijoje perkopė 40 eurų už toną ribą, taip pat – tuštesnės požeminės gamtinių dujų saugyklos. Kovo 30 dieną jos buvo užpildytos 30 proc., kai tuo pat metu pernai šis rodiklis buvo pasiekęs 54 proc.

„Prie to labiausiai prisidėjo šiemet Europos šalis sukausčiusi itin šalta žiema, kurios metu gamtinės dujos iš saugyklų buvo sparčiai išimamos. Saugyklas vasaros laikotarpiu planuojama pripildyti, todėl padidėjęs dujų poreikis artimiausiems mėnesiams tapo dar viena žaliavos kainas Europoje branginusia priežastimi“, – rašoma pranešime.

Kaip ir TTF, Azijos SGD indeksas EAX kovo mėnesį taip pat kilo. Jeigu kovo mėnesio pradžioje SGD kainų lygis Europos ir Azijos biržose buvo to paties lygio, tai jau paskutinėmis kovo dienomis SGD kaina Azijoje buvo iki 1,17 euro už MWh aukštesnė nei Europoje.

Metų pradžioje paklausa Azijoje pritraukė SGD krovinius iš kitų pasaulio regionų, tačiau dabartinis kainų skirtumas su Azijos šalimis nepakankamas norint padengti transportavimo kaštus tarp regionų. Pasak „Ignitis“, dėl šios priežasties SGD kroviniai iš JAV artimiausiu metu plauks į Europos terminalus.

JAV „Henry Hub“ indeksas per kovo mėnesį nukrito 0,46 euro už MWh ir siekė 7,65 euro už MWh, tam įtakos turėjo šiltesni orai bei vangesnis išėmimas iš šalyje esančių požeminių gamtinių dujų saugyklų. Šiuo metu pastarųjų pripildymo lygis JAV yra 13 proc. mažesnis nei prieš metus.

Anot pranešimo, prie gamtinių dujų kainų palaikymo pasaulinėse rinkose kovą prisidėjo ir neįprasta situacija Sueco kanale. Antroje mėnesio pusėje ant seklumos užplaukus konteineriniam laivui, šešias dienas nevyko laivyba, o kroviniai, tarp jų ir SGD, vėlavo būti pristatyti į paskirties uostus.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)