„Sinchroninių kompensatorių projektas yra kertinis, Baltijos šalims rengiantis sinchronizacijai su Vakarų Europos tinklais. Šie įrenginiai sustiprins elektros perdavimo sistemą, padės stabilizuoti elektros sistemos dažnį, užtikrins elektros tinklo stabilumą įvykus trikdžiui ir prisidės prie atsinaujinančių išteklių integracijos.
Naujoji įranga taip pat sumažintų kaštus tuo atveju, jei tektų neplanuotai atsijungti nuo Rusijos ir Baltarusijos elektros tinklų. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje įrengus sinchroninius kompensatorius, būsime dar geriau pasiruošę savarankiškai palaikyti sistemos dažnį“, – pranešime cituojamas „Litgrid“ vadovas Rokas Masiulis.
Daugiau nei 460 t sveriantys įrenginiai pagaminti „Siemens Energy“ gamykloje Vokietijoje, atlikus gamyklinius bandymus jie buvo išardyti į atskirus komponentus. Tuomet nugabenti į Roterdamo uostą ir, pakrauti į laivą, iki Lietuvos keliavo maždaug 1500 km per Šiaurės ir Baltijos jūras.
Didžiausias komponentas – sinchroninio kompensatoriaus statorius sveria 254 tonas ir yra daugiau nei 12 m ilgio. Sinchroniniai kompensatoriai atskirais komponentais bus nugabenti į Telšių ir Alytaus pastotes.
Skelbiama, kad Telšių sinchroninis kompensatorius iš laivo bus pakrautas ant tokiam svoriui vežti skirtos platformos ir specialiai jam pritaikytu maršrutu, pasinaudojant „Orlen Lietuva“ rekonstruota kelio atkarpa, nugabentas į Telšių pastotę, kurioje bus surinktas ir sumontuotas ant pamatų.
Tuo metu Alytaus sinchroninis kompensatorius iš laivo bus pakrautas į baržą ir Nemunu atplukdytas į Kauną. Kaune sinchroninis kompensatorius bus pakrautas ant platformos ir specialiai jam pritaikytu maršrutu bus atgabentas į Alytaus pastotę, kurioje bus surinktas ir sumontuotas ant pamatų.
Iš viso Lietuvoje prie perdavimo tinklo bus prijungti trys sinchroniniai kompensatoriai – Telšių, Alytaus ir Vilniaus rajone esančioje Neries transformatorių pastotėje, į kurią įrenginys bus atvežtas kitąmet.