Priskaičiavo nebūtas sumas?

Į „Rinkos aikštę“ paskambinusi labūnaviškė Marija guodėsi, kad sudariusi sutartį su elektros tiekėjais „Elektrum“ pasijuto tarsi spąstuose – įmonė niekaip neperkando daug metų taikytos elektros skaičiavimo sistemos name ir ūkiniuose pastatuose. Moteris guodžiasi, kad turi sumokėti kone 30 eurų už elektrą, kurios ji nenaudojo.

„Turiu problemą su elektros tiekėjais. Buvau sudariusi sutartį su „Elektrum“. Iš pradžių buvo sudėtinga su buto elektra, nes jie man siųsdavo kaimynės sąskaitas, na, bet galiausiai tai išsisprendėme.

O dabar nauji dalykai su ūkinio pastato elektra prasidėjo. Prieš pereinant į „Elektrum“ ESO man keitė skaitliuką, pasakė, kokie jo rodmenys yra.

Perėjusi į „Elektrum“ net nedeklaravau skaitliuko rodmenų, nes maniau, kad jie, perėmę objektą, patys pasitikrins, kokie yra skaitiklio rodmenys. Bet jie nepasitikrino, o kadangi aš jų nepateikiau, jie paėmė vidurkį ir priskaičiavo 1645 kW, nors mano skaitiklis rodė 1410 kW.

Ten ūkinis pastatas, nieko neišnaudojame mes jame. Kai „ESO“ priklausiau, niekad problemų nebūdavo…

Aštuoni mėnesiai negaliu išsiaiškinti su jais tų nesąmonių.

Kodėl aš turiu mokėti už elektrą, kurios nesunaudojau? Čia jau principo reikalas, jei jie padarė klaidą, tegul ją ir anuliuoja, kodėl aš turiu mokėti?“ – guodėsi Marija.

Turėjo deklaruoti

„Elektrum“ atstovė spaudai Milda Basijokienė patikino, kad iš tiesų elektros skaitiklio rodmenų skirtumas ir galėjo susidaryti dėl to, kad pati moteris, perėjusi pas naują elektros tiekėją, jam nepateikė skaitiklio duomenų.

Tokiais atvejais įmonė taiko praktiką skaičiuoti suvartojamos elektros energijos vidurkį.

„Apmaudu, jei klientė iš tiesų gavo sąskaitą už elektrą, kurios sako nesuvartojusi. Deja, taip galėjo nutikti, nes pati klientė nedeklaravo savo suvartojimo duomenų ir dėl to jai buvo pritaikytas jos suvartojimo vidurkis.

Minėta klientė mūsų elektros tiekimo paslaugomis pradėjo naudotis nuo praėjusių metų rugpjūčio 1 d. ir už šį mėnesį nedeklaravo savo suvartojimo, todėl jai buvo paskaičiuotas ir pritaikytas jos suvartojimo vidurkis.

Iš kito tiekėjo pas mus klientė perėjo nuo rodmens 1492 (ne nuo 1410, kaip teigia klientė), o pritaikius suvartojimo vidurkį galutinis rodmuo už rugpjūtį ir buvo 1645.

Rugsėjo mėnesį klientei buvo pakeistas skaitiklis į automatizuotą, tačiau iš ESO mes negavome jokių korekcijų už rugpjūčio mėnesį. Įprastai, jei keičiant skaitiklį ESO inžinierius užfiksuoja mažesnius rodmenis nei prieš tai skaičiuoti, tiekėjas visada gauna korekcijas ir jas pateikia klientui. Šios klientės atveju mes nieko negavome iš ESO, todėl negalėjome panaikinti anksčiau išrašytos sąskaitos“, – sakė įmonės atstovė spaudai.

Kreipėsi į ESO

M. Basijokienė patikino, kad „Elektrum“ dėl labūnavietės kreipėsi į ESO ir deda pastangas, kad situacija būtų kuo greičiau išaiškinta. Panašu, kad keičiant elektros tiekėjus galėjo prisivelti techninių klaidų.

„Dėl šios situacijos papildomai dar kreipėmės į ESO.

Paaiškėjo, kad iš jų pusės galėjo būti įsivėlusi kažkokia sisteminė klaida, nes ESO tik šį mėnesį patvirtino korekcijas, kurias mes gausime balandžio mėnesio pradžioje ir pagal tai išrašysime sąskaitą klientei.

Kokios bus korekcijos, kol kas nežinome, bet jei klientė tikrai nevartojo elektros savo objekte, tai skola jai bus panaikinta“, – žadėjo „Elektrum“ atstovė spaudai.

Pati kraštietė spaudą taip pat patikino, kad įmonės atstovai su ja susisiekė ir, kol aiškinasi situaciją, atidėjo skolos mokėjimą bei informavo, kad jei paaiškės techninė klaida, skolą anuliuos.