Vyras pasakojo pylęsis degalus rugpjūčio 3 d. rytą, Jonavos gatvėje esančioje degalinėje „Baltic Petroleum“. Kainų stende jis pastebėjo, kad dujoms akcija, jos kainuoja 48 euro centus, tačiau pateikus nuolaidų kortelę jam apskaičiuota kita kaina: 56 euro centai už litrą.
Vyras tikėjosi irgi pasinaudoti akcija, tačiau tik jau atsiskaitęs, išėjęs iš degalinės ir įsiskaitęs į užrašus pamatė, kad su lojalumo kortele – nuolaida nebetaikoma.
Vyras ragina neapsigauti ir kitus bei visada atkreipti dėmesį į užrašus degalinėje, mat ten kabo lipdukas, kur parašyta: „Nuolaidos su nuolaidų kortelėmis – degalams netaikomos“.
Degalinės atstovė: informacija pateikiama
Situaciją pakomentavo degalinės „Baltic Petroleum“ marketingo projektų vadovė Lina Malaškevičienė.
„Jonavos gatvėje esanti degalinė veikia principu, kuris buvo sukurtas atsižvelgiant į klientų poreikius įsigyti kuro pigiau. Degalų kaina yra nurodyta degalinės kainų stende. Nuolaidų kortelės tokio tipo degalinėje nuolaidų degalams nesuteikia. Informacija apie galiojančias kainas yra skelbiama stende prie įvažiavimo, ant kuro užpylimo kolonėlės bei aiškiai nurodyta prie kasos. Apgailestaujame, kad klientas nepastebėjo ar nesuprato skelbiamos informacijos degalinėje. Mes dirbame skaidriai, o mūsų tikslas – patenkinti visus klientų lūkesčius, todėl dar kartą peržiūrėsime pozicijas, kuriose pateikta informacija apie atsiskaitymo principą ir imsimės visų priemonių, kad pateikti ją dar aiškiau“, – teigė L. Malaškevičienė.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Jarmulkovič informavo, kad Civilinis kodeksas nustato: prieš sudarydamas vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją (taip pat ir informaciją apie prekių ir paslaugų kainą).
Taip pat nurodyta, kad pareiga įrodyti, kad informacija pagal šį straipsnį yra suteikta vartotojui, tenka verslininkui.
„Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius“, – teigė N. Jarmulkovič.
„Atkreipiame degalinių operatorių dėmesį, kad degalinių informaciniuose stenduose turi būti nurodyta standartinė mažmeninė kaina, taikoma visiems vartotojams, kad vartotojai galėtų priimti jiems suteikta informacija paremtą geriausią sprendimą“ – teigė specialistė.
Pažymėtina, kad vartotojai, kuriems buvo parduota prekė ar suteikta paslauga už didesnę kainą nei buvo nurodyta, arba buvo suteikta neaiški, klaidinanti ar dviprasmiška informacija apie prekės/paslaugos kainą, turėtų užfiksuoti prekės/paslaugos kainą nurodytą kainolapyje (šiuo atveju – informaciniame stende) ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją/paslaugų teikėją bei nurodyti savo reikalavimą (pavyzdžiui, grąžinti permoką).
Taip pat apie pastebėtus neatitikimus reikėtų pranešti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, nurodant tikslią prekybos vietą, kainą, bei pateikiant pirkimo dokumento kopiją, kainolapio arba informacinio stendo nuotraukas bei kitą reikšmingą informaciją apie vykdomą galimai nesąžiningą komercinę veiklą.
Daugiau skaitykite čia.