Panevėžietis Visvaldas name, kurį pernai užleido ukrainiečiams, pats jame gyveno 7-erius metus, todėl matė visokių žiemų. Nors ši žiema ne pati šalčiausia, jo namas šildomas elektra, bet kad tiek įmanoma prisukti energijos – vyras nė nesapnavo, pabėgėliai iš Donecko – irgi.

„Mes neturime tiek pinigų apmokėti tokioms sąskaitoms. Esame šokiruoti dėl tokių sumų“, – sako name gyvenanti ukrainietė Julia.

Elektra drastiškai išaugo lapkritį, ESO darbuotojams pakeitus skaitiklį į išmanųjį. Ukrainietės vyras dirba, vaikai – mokyklose, o moteris sako labai taupanti elektrą.

„Labai taupome elektrą. Močiutė skambina ir klausia, kodėl vaikai visada sėdi tamsoje“, – sako moteris.

Už gruodį išmanusis skaitiklis „prisuko“ per 2000 kW, už sausį – panašiai, kai praėjusiais šildymo sezonais energijos sunaudojimas buvo beveik triskart mažesnis.

„Tikrai nesuvokiama, kaip po skaitiklio keitimo trigubai išaugo sąskaitos“, – stebisi namo savininkas Visvaldas.

Kadangi pabėgėliai kosminėms sąskaitoms neturi pinigų, savininkas irgi nusprendė nemokėti, neišsiaiškinęs, kaip išmanusis skaitiklis patrigubino rodmenis.

„Pakeitėme skaitiklį ir už gruodį gavome trigubai didesnę sąskaitą. Skambinau į ESO ir pasiteiravau, kodėl taip yra. Pati konsultantė pasakė: „Jėzau, kas čia darosi su tais skaitikliais“, – pasakoja vyras.

Panevėžietis neva sulaukė pažado, kad dalyvaujant jam, ESO skaitiklį patikrins, bet įvyko kitaip – ukrainiečiai pamatė dirbančius meistrus ir pranešė savininkui.

„Meistrai gavo mano telefoną, aš jų klausiu: „Ar neturėjote man paskambinti, kad matyčiau, kas vyksta“, – sako Visvaldas.

Ką darbininkai padarė, namo savininkas taip ir nesužinojo, bet nusprendė rašyti pretenziją. Jis vėl skambino ESO.

„Sako man: „Nieko nereikia rašyti, mes viską nuspręsime, per 5 darbo dienas duosime atsakymą.“ Nekantriai laukiu, praėjo dvi savaitės – ir vėl niekas nieko“, – piktinasi jis.

Taip panevėžiečio namas su ukrainiečiais sulaukia antros sąskaitos su beveik tokiais pat – 2000 kW – rodmenimis. Visvaldas vėl stovi prie ESO. Atsitiktiniams darbuotojams pagailo tuščiai laukiančiųjų.

„Skambinau į kitą miestą žmogui, nes čia nieko neradom“, – teigia ESO darbuotoja.

Panevėžietis išgirdo dar vieną naujieną.

„Išgirdau, kad ESO net neatsakingas už skaitiklį, kurį deda. Tai palaukit, kas bus toliau? Nieko nesuprantu“, – stebisi Visvaldas.

ESO atstovas komentuoja, kad kliento išmanusis įrenginys buvo tikrintas.

„Būtent to objekto skaitiklis buvo patikrintas, jis skaičiuoja tinkamai, kalbėta su klientu. Taip, tiek elektros šiuo atveju buvo prisukta“, – sako Paulius Kalmantas.

Jis sutinka, kad šildymas elektra tapo brangus, bet išmanieji skaitikliai esą niekaip negali prisukti daugiau.

„Klientas prieš pat žiemą gavo išmanųjį skaitiklį, taigi matome duomenis už du mėnesius. Jie koreliuoja su sezoniškumu, suvartojimas – išties didelis“, – pažymi ESO atstovas.

Panašių skundų ESO sulaukia ir iš kitų, bet tai esą nėra masinis reiškinys.

Visas LNK reportažas: