Rusijos vėliavos spalvos yra balta, mėlyna, raudona, o „Independence“ - balta, mėlyna ir tamsiai vyšninė.

Ministras teigė, kad laivo dugnas yra tamsiai vyšninis, o ne raudonas. Jo viršus – baltas ir šia spalva yra dažomi tamsaus korpuso laivų viršutinės dalys. Anot R. Masiulio, balta yra tradicinė, standartinė tamsių laivų viršaus spalva.

„Spalvų pasirinkimai buvo keli, viena – oranžinė. Buvo paskelbta apklausa, kokios spalvos laivą klaipėdiečiai norėtų matyti. Dažniausiai buvo pasirenkama mėlyna, - DELFI kalbėjo R. Masiulis. - Apklausėme ir laivų kapitonus, jie sakė, kad tamsiai mėlyna spalva neapsunkina laivo įvedimo į uostą, nesukelia pavojų. Klausėme Klaipėdos architektų, kokia spalva geriausiai tiktų Kuršių nerijos fone, jie patvirtino, kad tamsiai mėlyna yra geriausiai tinkanti, nes laivas įsilies į peizažą."

Pasak jo, laivo apačia tamsiai vyšninė spalva nudažyta dėl saugumo sumetimų, ministras teigė, kad visų laivų apačios yra dažomos šia spalva.

„Aš suprantu, ką žmonės nori pasakyti, bet jie žiūri nuotraukas. Matosi daug baltos, daug mėlynos ir šiek tiek vyšninės. Bet kai laivą matai iš šono, jis yra tamsiai mėlynas. Tai matoma laivui priartėjus. - kalbėjo jis. - Pagrindinė jo spalva yra mėlyna.“

Dėl spalvos sprendė vertindami aplinką

„Įprastai, SGD terminalai yra dažomi ryškiai oranžine spalva, laivybos praktikoje tai – įprasta. Tačiau Klaipėdos atveju, terminalas ilgą laiką bus prišvartuotas, jis bus vizualiniu akcentu, todėl oranžinė nebūtų tinkama. Diskusija dėl spalvos vyko, kai buvo atliekamas poveikio aplinkai vertinimas“, - komentavo „Sweco“ viceprezidentas Aidas Vaišnoras.

Pasak jo, tuomet buvo diskutuota, kokios spalvos terminalas turi būti: tamsiai pilkas, mėlynas ar žalias.

„Pilkos atsisakyta, nes ši spalva yra pakankamai niūri, žalios, nes Kuršių nerija nėra vien žalios spalvos ir žalias laivas labai išryškėtų jos fone, - kalbėjo specialistas. - Tikslas buvo, kad laivas nekristų į akis, susilietų su vandens struktūra. Tamsiai mėlyna tam geriausiai tinka.“

A. Vaišnoras paaiškino, kad laivo viršus baltai nudažytas tam, kad vamzdynai ir kitos struktūros nekaistų, o laivo dugnas tamsiai vyšnine spalva – kad ant jo neaugtų dumbliai.

Šių metų gegužės Europos Komisijos parengtoje Europos energetinio saugumo strategijoje Klaipėdos SGD terminalas įvardinamas kaip vienintelė reali galimybė Baltijos šalims trumpuoju laikotarpiu užsitikrinti alternatyvų dujų tiekimą.

Laivą – saugyklą kartu su įgulos paslaugomis Lietuva 10 metų nuomosis iš Norvegijoje registruotos įmonės „Höegh LNG”, jį gamina Pietų Korėjoje veikianti „Hyundai Heavy Industries”. Laivas - saugykla „Independence“ yra 294 m ilgio, jo plotis – 46 m, o aukštis – 47 m.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (729)