V. Surdokas „Delfi“ rašė, kad kovo 10 dieną dar nebuvo gavęs sąskaitų už gruodžio, sausio ir vasario mėnesiais tiektą elektros energiją.
„Sulaukiu tik melagingų pažadų, kad sąskaitas patieks artimiausiu laiku. Manau, kad būsimi „Enefit“ klientai turi teisę žinoti apie melagingus „Enefit“ pažadus“, – pridūrė jis.
V. Surdokas galiausiai pareiškė, kad su tiekėju nutraukė visas keturias turėtas sutartis.
„Nutraukiau su jais visas keturias sutartis, o jie dar klausia, kodėl išeinu. Absoliutus nereagavimas. Vargas tiems klientams, kurie užkibs ant jų meškerės“, – piktinosi vyras.
Reikia automatizuotos apskaitos
D. Kranauskas sakė, kad „Enefit“ apgailestauja ir pripažįsta, jog pirmieji rinkos liberalizavimo žingsniai daliai klientų galėjo sukelti tam tikrų nepatogumų.
„Į visus šiuos atvejus gilinamės individualiai, tačiau laikomės principo pavienių atvejų viešai nekomentuoti.
Noriu pabrėžti, kad visiškai suprantame klientų lūkestį gauti sklandų aptarnavimą: sužinoti aktualią informaciją apie produktus, kainas, tarifų planus, deklaruoti suvartojimo duomenis, gauti ir priimtinu būdu apmokėti sąskaitas.
Vientisas, nuoseklus ir vartotojų lūkesčius išpildantis aptarnavimas yra vienas iš esminių „Enefit“ prioritetų. Visgi turime pripažinti, kad nors sausio bei vasario mėnesio sąskaitos jau pasiekė 98,3 proc. klientų, iki šiol yra apie 290 klientų, kurie negavo sąskaitos už pastarųjų kelių mėnesių suvartojimą“, – dėstė tiekėjo atstovas.
D. Kranauskas pažymėjo, kad šios išties nemalonios situacijos priežastys slypi duomenų srautų kompleksiškume.
„Lietuvoje kol kas neturime automatizuotos elektros suvartojimo apskaitos, o tai apsunkina kliento elektros suvartojimo duomenų mainus.
Detalizuojant, iki einamojo mėnesio pabaigos „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) renka suvartojimo duomenis, kuriuos apdoroja per 4–8 dienas bei pateikia mums. Minėtų duomenų pagrindu mūsų atsakomybė yra suformuoti sąskaitas klientams. Tenka pripažinti, kad šis procesas yra sudėtingas, todėl daliai klientų sąskaitos gali vėluoti keletą dienų. Deja, kai kuriais atvejais pasitaiko ir sisteminių klaidų, reikalaujančių individualaus sprendimo ir papildomų IT išteklių.
Savo ruožtu dedame visas galimas žmogiškųjų, finansinių bei IT išteklių pastangas, kad klientai, pasirinkę „Enefit“ ir žalios, lietuviškos elektros energijos vartojimą, būtų patenkinti ne vien indėliu į tvarios aplinkos kūrimą, bet ir sklandžiu aptarnavimo procesu. Todėl atitinkamai bandome prisitaikyti prie veikiančio modelio, nuolat įgyvendiname naujus duomenų mainų ir apskaitos sprendinius, siekdami pašalinti susidariusias kliūtis. Atitinkamai pakoreguoti procesai užtikrins, kad ateityje minėtos problemos nepasikartotų“, – sakė jis.