VŠT vadovas Gerimantas Bakanas anksčiau sakė, kad mazutas būtų deginamas atsižvelgiant į galimą dujų trūkumą. Tai taip pat leistų gyventojams išlaikyti praėjusio sezono šilumos kainas.
Įmonės atstovai „Delfi“ aiškino, kad sostinėje bei kituose Lietuvos miestuose mazutas kaip rezervinis kuras buvo naudojamas ne vieną dešimtmetį.
„Gamtinėms dujoms ir biokurui tapus pagrindinėmis kuro rūšimis, mazuto infrastruktūra nebuvo demontuota ir išliko Vilniaus termofikacinės elektrinės Nr. 2 teritorijoje.
Pirminiais vertinimais tam, kad būtų galimybė deginti mazutą, reikia atnaujinti mazuto priėmimo, saugojimo, tiekimo į katilus sistemas. Taip pat būtina atnaujinti geležinkelio atšaką, kuria Vilniaus termofikacinę elektrinę Nr. 2 pasiektų mazutas. Papildomos įrangos montuoti nereikėtų, tik atlikti esamos mazuto infrastruktūros atnaujinimo ir bandymo darbus“, – sakė jie.
VŠT vertinimu, mažasierio mazuto padavimo, iškrovimo ir saugojimo sistemų atnaujinimo darbus jie galėtų atlikti naudojant vidinius bendrovės resursus.
„Savo komandoje turime pakankamai reikiamas kompetencijas turinčių specialistų. Atsiradus poreikiui atlikti sudėtingus remonto darbus, būtų pasitelkiama rangovinių organizacijų pagalba. Kalbant apie geležinkelio sistemos atnaujinimo darbus, šią paslaugą atliktų rangovinė organizacija.
Atlikus preliminarius mazuto infrastruktūros pagrindinių įrenginių atstatymo naudojimui skaičiavimus, poreikis būtų apie 0,7–0,8 mln. eurų.
Iš jų geležinkelio atnaujinimo ir pritaikymo vežti mazutą kaina apie 60 tūkst. eurų, mazuto iškrovimo sistemos remontas apie 40 tūkst. eurų, mazuto pašildytuvų remontas apie 500 tūkst. eurų, vamzdynų, siurblių ir armatūros remontas apie 100 tūkst. eurų.
Tiksli investicijų suma paaiškėtų atliekant įrangos ir vamzdynų hidraulinius bandymus“, – rašoma pateiktame atsakyme.
Pabrėžiama, kad visi remonto ir atnaujinimo darbai turėtų būti atlikti iki šildymo sezono pradžios.
„Šiuo metu atliekama detali remonto ir atnaujinimo darbų analizė. Turėdami analizės rezultatus, galėtume priimti sprendimus dėl medžiagų bei paslaugų pirkimo“, – informavo VŠT.
„Verta paminėti, jog mūsų katiluose buvo atlikti rekonstrukcijų darbai, kurių metu pakeisti dujiniai degikliai. Jie suteikia galimybę deginti ne tik gamtines dujas, bet ir mazutą. Dėl atnaujintų degiklių mazutą būtų galima deginti efektyviai, kad generuojamos emisijos būtų kaip įmanoma mažesnės“, – pridūrė jie.
Vyriausybė yra priėmusi nutarimą, kuriuo centralizuoto šilumos tiekimo įmonėms 2022–2023 metais leidžiama lanksčiau įsigyti krosnyse naudojamo dyzelino ir mazuto. Rusijai manipuliuojant Europos dujų rinka, ruošiamasi, kad žiemą šio jų gali pritrūkti, kaina smarkiai išaugti.