Preliminariu vertinimu, įmonės turtas siekia 15 mln. eurų, įsipareigojimai – per 14 mln. eurų.
„Taip, krūviai bus dideliai, bet tikiu, kad mūsų rinkos kolegos galvoja apie klientus ir galimybę juos pas save pritraukti. Tikimės, kad jie padarys maksimumą, kad klientai galėtų perbėgti pas juos (...).
Ar mes kompensuosime tiems, kurie išėjo po sprendimo, kuris priimtas prieš dvi savaites? Taip. Jeigu jie turi kainos galiojimo terminą, manome, kad jie neturėtų būti nuskriausti lyginant su klientais, kurie sprendimo nepadarė“, – sakė žurnalistams ketvirtadienį V. Juraitis.
V. Juraitis pažymėjo, kad jeigu vartotojai išeis, pavyzdžiui, pas tiekėją „Ignitis“ su jo dabar siūlomu planu, jiems kaina iki Naujųjų bus tokia pati kaip ir su „Perlas Energija“.
„Nenoriu manipuliuoti skaičiais, manome, kad tikrai vartotojams (lėšų – red.) turėtų užtekti pagal kainas, kurias šiuo metu matome“, – pridūrė jis.
Dabar dėliojamas kompensacinis mechanizmas, jis turėtų būti pristatytas artimiausiu metu. Kalbamasi ir su rinkos kolegomis dėl pagalbos pasirašant fizines sutartis.
V. Juraitis patikino, kad bendrovė kompensuos kainos skirtumą pas kitą tiekėją, jeigu dabartiniai klientai pasirašys sutartis su kitais tiekėjais iki rugpjūčio 28 dienos. Jis pateikė pavyzdį „Perlas Energija“ sutarties, galiojančios iki metų pabaigos.
„Jeigu pas mus buvo 24 centai (po kompensacijos – red.), ir kainos fiksavimo terminas galioja iki šių metų pabaigos, o pasirašo su 25 centų, tai tą vieną centą sudauginsime iš suvartotos elektros pas kitą tiekėją, padauginsime iš keturių mėnesių ir kompensuosime“, – kalbėjo įmonės vadovas.
Bendrovė iki šiol laikėsi principo nesudarinėti ypač ilgo laikotarpio sutarčių, maksimalus terminas buvo pusė metų. Taip jis atsakė į klausimą, ar nėra rizikos, kad teks kompensuoti didelius skirtumus tiek kainos, tiek trukmės prasme.
„Turime vieną eksperimentą, apie 800 vartotojų, kurie turi 1,5 metų galiojančias sutartis. Tai „Perlas Energija“ niekada nebuvo tiekėjas, kuris pasirašinėja ilgalaikius kontraktus“, – sakė vadovas.
„Didžiajai daliai mūsų vartotojų fiksuotų kontraktų datos baigiasi šių metų pabaigoje“, – kalbėjo V. Juraitis.
„Dėsime visas pastangas, kad visi tie vartotojai pasirinktų tiekėją iki rugpjūčio 28 dienos. Bendrovė veiks, kol išparduos turtą“, – sakė V. Juraitis.
Anot jo, paskutinė diena, kai bendrovė tieks elektrą klientams, yra rugpjūčio 31 diena. Iki metų pabaigos ji užsiims turto išpardavimu, kompensacijomis klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais. Jos nebeliks maždaug kitų metų viduryje, kita veikla įmonė neplanuoja užsiimti.
V. Juraitis: nesame nemokumo situacijoje
Anot V. Juraičio, įmonės turtas bus įvertintas tada, kai bus parduotas.
„Paskutiniais skaičiavimais jis yra 15 mln. eurų, o finansiniai įsipareigojimas – ir vartotojų kompensavimas irgi įsipareigojimas – gerokai virš 14 mln. eurų“, – sakė V. Juraitis.
Jis sakė, kad jeigu bendrovė bandytų rizikuoti tęsti veiklą, būtų pavojus atsidurti situacijoje, kai negalės bendrovė atsiskaityti su niekuo. Jis nemano, kad šiuo metu „Perlas Energija“ yra nemokumo situacijoje.
„Perlas Energija“ ketvirtadienį ryte paskelbė, kad elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 dienos, o naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 dienos.
V. Juraitis pranešime sakė, kad sprendimą privertė priimti kelios aplinkybės: po rugpjūčio 5 dieną paskelbto sprendimo perkelti klientus į su biržos kaina susietus planus prarastas klientų bei atsakingų institucijų pasitikėjimas, tai reiškia, kad naujų klientų pritraukti artimiausiu metu būtų neįmanoma.
„Esami klientai aktyviai nutraukinėja sutartis: šiuo metu yra apie 20 tūkst. nutraukimų, kas gali atrodyti nedaug bendrame klientų krepšelyje, tačiau matome nutraukimų tempą, žinome, kad skaičius bus tikrai didelis ir galime būti nepajėgūs tiekti elektros likusiems klientams, jei prarasime didelę dalį turimos klientų bazės. Trečia, kreditoriai, iki šiol finansavę mūsų veiklą, tai daryti atsisako“, – komentavo V. Juraitis.
Pasak jo, įmonės akcininkai negaus jokio turto, liksiančio po atsiskaitymo su visais partneriais ir kreditoriais, lėšas naudos kompensuojant klientams kainų padidėjimą.
„Šiuo metu intensyviai dirbame ruošdami kompensavimo mechanizmą, kalbamės su Energetikos ministerija ir VERT, tačiau jau dabar aišku, kad kompensuosime kainos skirtumą tarp fiksuotos mūsų kainos, kuri buvo sutartyje, ir naujo tiekėjo naujos kainos.
Tokį kompensavimą taikysime klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 dienos pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą“, – sako V. Juraitis, žadantis detalizuoti kompensavimo schemą artimiausiu metu.
Įmonės direktorius sako, kad greta kompensavimo mechanizmo, bendrovė kalbasi su kitais nepriklausomais tiekėjais ir ieško būdų, kaip palengvinti „Perlas Energija“ klientų perėjimą pas kitus tiekėjus.
Tai yra bendrovės „Perlas Energija“ pozicija. Popiet savo nuomonę turėtų pateikti ir Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) bei Energetikos ministerija.
Taryba jau yra kreipusis į Generalinę prokuratūrą prašydama inicijuoti viešojo intereso gynimo procesą dėl „Perlas Energijos“ veiksmų vienašališkai keičiant sutarčių su vartotojais sąlygas.