Paaiškino, kodėl kilo skandalas

„Igničio“ valdybos narys, Privačių klientų padalinio vadovas Andrius Kavaliauskas laidos pradžioje sureagavo į visuomenėje kilusį ažiotažą. Pašnekovas aiškina, kad pagrindinė pokyčių mintis turėjo būti kitokia, o žmonės suprato visai kitaip. Pasak jo, kainas norėta mažinti, o ne kelti.

„Norėtųsi viską sudėlioti į stalčiukus, kaip iš tiesų įvyko. Visų pirma, prisiimame atsakomybę, kad nepakankamai aiškiai išaiškinome ir klientams, ir visuomenei. Jeigu trumpai, iš esmės „Ignitis“ turi tris skirtingus planus: su fiksuota kaina, kai kaina fiksuota tam tikram laikotarpiui (didžioji dalis mūsų klientų, apie 93 procentai), tada – biržos kaina, kai elektros kaina susieta su birža ir vartotojai iš esmės moka biržos kainą plius tam tikrą maržą (trys procentai vartotojų), dar turime tarpinį, trečią, variantą – nefiksuotą kainą.

Ką tai reiškia? Tai yra būtent tie keturiasdešimt tūkstančių vartotojų (keturi procentai). Toks planas reiškia, kad vartotojams kaina pagal jų sutartį gali būti keičiama nors ir kas mėnesį. Istoriškai mes keisdavome tą kainą kas pusę metų ir artėjant metų pabaigai vėl žiūrėjome kainas, kokios jos bus. Pamatę, kokia kaina gali būti (ji gali viršyti šešiasdešimt penkis centus), mes nusprendėme, kad negalime lesti sau vartotojams taikyti tokio brangaus plano.

Nusprendėme jo tiesiog atsisakyti ir vartotojams duoti pigesnę alternatyvą. Tai – keturiasdešimt dviejų–keturiasdešimt keturių centų kainos elektros kontraktas“, – sako A. Kavaliauskas.

Kodėl už du objektus Vilniuje moka skirtingą antkainį?

Matematikas, ekonomistas prof. Rimantas Rudzkis sako pats susidūręs su jį papiktinusia situacija – nesupranta, kodėl ir kaip didinamas antkainis bei kodėl jo turimų objektų Vilniaus mieste kaina žymiai skiriasi.

„Aš pasipiktinau dėl to, ką ir pasakė gerbiamas įmonės atstovas, kad nebuvo paaiškinimo. Norėčiau pasakyti, kad ir dabar neaiškumų liko, bent jau mano atveju.

Aš jau dvejus metus esu pasirinkęs „Ignitį“ kaip nepriklausomą tiekėją ir mano planas – kaip tik tarp tų kelių procentų, tai yra išmanusis. Turiu du objektus, abu jie yra Vilniaus mieste (butas ir sodas). Man tiekiamos elektros kaina faktiškai susideda iš dviejų dedamųjų. Viena dedamoji – ESO paslaugų kaina, tai perdavimas ir paskirstymas, antra dalis, susijusi su „Igničiu“, tai tiekimo kaina, ir ta tiekimo kaina susideda iš „Nord Pool“ vidutinės mėnesio kainos plius tam tikras antkainis, kurį „Ignitis“ uždeda.

Iki šiol „Igničio“ paslaugomis buvau labai patenkintas: gerai veikė internetinis puslapis, galima pasiskambinti, viską išsiaiškinti. Prieš savaitę gavau laišką, kuriame paaiškinama, kad nuo sausio 1 d. bus naujos kainos. Pažiūrėjęs detaliau matau, kad uždėtas antkainis, – jį jau „Ignitis“ uždeda už tiekimą. Vienam mano objektui padidinta 5,6 karto, kitam – 7. Be jokio paaiškinimo, tik pridėta pastaba, kad jeigu aš nesutinku, galiu nutraukti sutartį“, – savo pasipiktinimo priežastis paaiškino pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)