„Ignitis“ pranešime tikina, kad savo klientams nekeis sutarčių sąlygų ir laikosi įsipareigojimų, taip pat pateiks alternatyvas nuviltiems „Perlas Energija“ klientams, kurie nuspręs nesutikti su sutarties sąlygų pakeitimu ir nutrauks sutartį.
„Esame pasirengę padėti į nepavydėtiną situaciją patekusiems „Perlas Energija“ klientams. Nuolat pabrėžėme, kad esame patikimas tiekėjas, o tai reiškia, kad garantuojame, jog mūsų privačių klientų sutarčių sąlygos nesikeičia ir prisiimame rinkoje kylančias rizikas sau, o ne perkeliame jas ant klientų pečių. Per savaitgalį paruošime ir savaitės pradžioje paskelbsime, kokią alternatyvą siūlome nuviltiems konkurento klientams“, – sakė „Ignitis“ privačių klientų padalinio vadovas Andrius Kavaliauskas.
Pranešime nurodoma, kad šiuo metu dėl karo Ukrainoje ir Rusijos veiksmų gamtinių dujų rinkose, elektros kainos pasiekė dar nematytas aukštumas. Tačiau „Ignitis“ klientai, kurie sutartis sudarė anksčiau, gali būti ramūs, kad jiems nustatytos fiksuotos kainos nesikeis. Bendrovė, sudarinėdama sutartis ir valdydama rizikas, naudojasi finansų rinkų išvestinėmis priemonėmis, leidžiančiomis užtikrinti, kad elektra bus įsigyjama tokia kaina, kokia buvo pažadėta klientams.
„Pastaruoju metu sukilus kainoms, rinkoje nėra pakankamai priemonių apdrausti visą riziką, todėl bendrovė nuolat aktyviai ieško galimybių sudaryti tiesiogines elektros energijos pirkimo sutartis su gamintojais (angliškai – power purchase agreements), kas taip pat leidžia iš dalies stabilizuoti elektros kainas klientams", - teigiama pranešime.
Nepriklausomo energijos tiekėjo „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna taip pat patikino, kad sąlygos dabartiniams klientams nebus keičiamos.
„Vertiname gyventojų suteiktą pasitikėjimą „Enefit“, tad net ir elektros kainoms rinkoje šiuo metu siekiant rekordines aukštumas išlaikysime savo įsipareigojimus – elektros tiekimo kaina, kuri yra nurodyta sutartyje su klientu nesikeis visą sutarties galiojimo laikotarpį.
Daugiau nei 90 proc. mūsų klientų yra pasirinkę elektros tiekimą pagal fiksuotos kainos planus ir užfiksavę savo elektros kainą dviems arba šešiems metams. Svarbu paminėti, kad Elektros tiekėjai, turintys pajėgumus gaminti savo elektros energiją, yra atsparesni drastiškiems rinkos svyravimams bei gali lengviau valdyti kainos kilimo rizikas“, – komentuoja jis.
„Elektrum Lietuva“ pranešime teigia veiklą tęsianti įprastai, jokių drastiškų pokyčių ar masinio planų keitimo neplanuojanti.
„Turime didelę patirtį energetikos rinkoje ir savo įsipareigojimų klientams laikomės 100 proc. Ir toliau laikomės savo pozicijos, kad elektros kainą namų ūkiams labiausiai apsimoka užfiksuoti, nes jos kilimo kryptis išlaiko savo vektorių.
Esame pasiryžę skirti maksimalų dėmesį, pastangas ir tiek laiko, kiek jo reikės, kad padėtume vartotojams, kurie ne savo noru nuo rudens patenka į biržos kainų loteriją, sudaryti jiems palankiausias naujas elektros tiekimo sutartis“, – sakoma „Elektrum Lietuva“ vadovo Martyno Gigos komentare.
VERT teigimu, vartotojas, gavęs informaciją apie tiekėjo ketinimą pakeisti sutarties sąlygas, turi teisę per 30 dienų raštu ar elektroniniu paštu atsakyti tiekėjui, ar pritaria sutarties pakeitimui ar ne ir nutraukti sutartį.
„Vartotojui išreiškus nepritarimą pasiūlytam sutarties pakeitimui, tačiau nenurodžius, kad pageidaujama nutraukti sutartį, lieka galioti tokios sutarties sąlygos, dėl kurių šalys jau yra sutarusios“, – pranešė VERT.
VERT ragina nepriklausomus tiekėjus laikytis sutarčių sąlygų keitimo ir sutarčių nutraukimo tvarkos, nepiktnaudžiauti verslininko kaip stipresniosios sutarties šalies padėtimi ir nediskredituoti elektros rinkos liberalizacijos proceso.
Taryba taip pat pranešė kontroliuosianti, kaip nepriklausomi elektros energijos tiekėjai vykdo sutartinius įsipareigojimus.