Taip pat šią funkciją, kurią šiuo metu vykdo savivaldybių administracijos, projektu siūloma pavesti vykdyti vienai valstybės institucijai - Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (VKEKK).
Kaip rašoma įstatymo projekte, kadangi leidimų išdavimo ir leidimų turėtojų veiklos kontrolę vykdo skirtingo lygmens ir skirtingos kompetencijos institucijos, yra sudėtinga užtikrinti sklandų reguliuojamosios veiklos sąlygų vykdymą. Savivaldybių administracijoms, turinčioms skirtingus išteklius, yra sudėtinga vienodai kokybiškai ir kompetentingai atlikti leidimų išdavimo ir priežiūros funkcijas.
Pasak projekto rengėjų, naftos produktų prekybos leidimų sistemos centralizavimas yra prioritetinė priemonė siekiant efektyviai vykdyti rinkos priežiūrą, laiku priimti sprendimus dėl leidimų stabdymo ar jų galiojimo nutraukimo. Tai leistų laiku reaguoti ir užtikrinti, kad būtų sumokami mokesčiai.
Užtikrinant efektyvią rinkos priežiūrą, siūloma suteikti VKEKK kontrolės priemonę, kuri leistų laiku reaguoti ir kontroliuoti neteisėta veikla užsiimančių asmenų veiklą, numatant pareigą prekybos naftos produktais ir suskystintomis naftos dujomis veiklą vykdantiems asmenims pasibaigus kiekvieniems finansiniams metams per keturis mėnesius atlikti įmonės finansinių ataskaitų auditą ir jo išvadas pateikti VKEKK.
Kaip teigiama projekte, sistemos centralizavimas turės teigiamą įtaką sprendžiant aktualios informacijos apie galiojančius leidimus paskelbimo viename registre klausimą ir sudarys sąlygas pirkėjams įsitikinti, kad naftos produktus įsigyja iš galiojantį leidimą turinčio subjekto.
Siekiant išvengti situacijų, kai asmuo vykdo veiklą be leidimo, ir atsižvelgiant į kituose energetikos sektoriuose taikomą praktiką, siūloma nustatyti teisę VKEKK skirti piniginę baudą iki 10 procentų ūkio subjekto metinių veiklos pajamų, gautų praėjusiais finansiniais metais.
Taip pat siūloma papildyti Energetikos įstatyme pateikiamą sąrašą nusikalstamų veikų, dėl kurių asmenims, siekiantiems gauti leidimą verstis prekyba naftos produktais, per pastaruosius penkerius metus negali būti įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis.
Pasak projekto rengėjų, kaip rodo praktika, nusikalstama veikla didmeninėje naftos produktų rinkoje paprastai užsiima jau už įvairias nusikalstamas veikas teisti asmenys - yra pakartotinių pažeidimų rizika. Šios papildomos sąlygos gerintų nusikalstamų veikų prevenciją ir rinkoje veikiančių asmenų patikimumo lygį.