Pastaruoju metu Vilniuje padaugėjo atvejų, kai pas gyventojus atvykę sukčiai bando išvilioti pinigus už tariamas paslaugas arba pažeidimus.
Praėjusį penktadienį Apkasų ir Antakalnio gatvėse užfiksuoti du atvejai, kai pas gyventojus atvykę sukčiai pūtė miglą apie neva neteisingai užplombuotą skaitiklį. Abiem atvejais sukčius prisistatė Jono vardu ir teigė esantis savivaldybės darbuotojas. Antakalnio gatvėje esančio buto gyventoja apgavikui sumokėjo 50 eurų, kad negautų išgalvotos baudos.
Dar vienas atvejis užfiksuotas liepos 21 dieną, kai pas gyventoją atvykęs dujų skaitiklių inspektoriumi pristatęs sukčius išviliojo 75 eurus. Tiek esą kainavo dujų skaitiklio patikrinimas.
„Skaitiklius tikrinančius ESO darbuotojus galima lengvai atpažinti, nes jie visada vilki bendrovės logotipu pažymėtą aprangą ir naudoja ESO logotipu pažymėtus automobilius. Jei skaitiklio patikrą atlieka įgalioti partnerių darbuotojai, tuomet jie turi pateikti specialius pažymėjimus, patvirtinančius ESO įgaliojimą atlikti skaitiklių priežiūros darbus“, – pranešime sakė ESO Apskaitų valdymo departamento direktorius Saulius Vaičekauskas.
Jo teigimu, nei ESO, nei leidimą tikrinti skaitiklius turintys partnerių darbuotojai nepriima pinigų iš klientų. Taip pat už skaitiklio patikrinimą, keitimą, ar bet kokius kitus darbus, susijusius su skaitiklių eksploatavimu, apsilankymo metu niekuomet neprašoma atsiskaityti – šie darbai yra nemokami.
ESO elektros ir dujų skaitiklius prižiūri tik įgalioti bendrovės arba partnerių darbuotojai. Vilniaus regione teisę tikrinti skaitiklius taip pat turi bendrovės „Mano būstas LT“ įgalioti darbuotojai.
„Jei gyventojui kyla įtarimas, jog atvykęs asmuo nėra ESO ar jos įgaliotos įmonės darbuotojas, prieš jį įsileidžiant į gyvenamąsias patalpas gyventojui patariame paklausti atvykusio asmens vardo, pavardės, kokiu tikslu atvyko bei paprašyti parodyti darbo pažymėjimą.
Jeigu įsileidote į patalpas, rekomenduojame darbuotojo nepalikti vieno, be priežiūros. Jei kyla įtarimų, kad atvykęs asmuo yra apsimetėlis, gyventojai nedelsdami turėtų kreiptis bendruoju pagalbos telefonu 112“, – teigė S. Vaičekauskas.
ESO bei jos įgaliotų įmonių darbuotojai niekuomet neatlieka elektros tinklo remonto darbų klientų būste ar namo vidiniame tinkle. Tais atvejais, kai elektros skaitikliai yra įrengti kliento patalpų viduje, ESO bei jos įgaliotų įmonių darbuotojai tik patikrina skaitiklio veikimą, pakeičia jį arba nurašo jo rodmenis.
Gyventojai gali gauti visą informaciją apie jų deklaruotus ar skaitiklių patikrinimo metu užfiksuotus rodmenis – tereikia prisijungti prie savitarnos svetainės www.manogile.lt. Informacija apie ESO paslaugas teikiama ir visą parą veikiančiu klientų aptarnavimo numeriu 1802.