Kasmet prie šios iniciatyvos prisijungia vis daugiau žmonių – iš pernai surinkto riebalų kiekio buvo pagaminta tiek dyzelino, kad jo pakaktų vienam automobiliui pasaulį apvažiuoti iki septyniolikos kartų. Idėjos organizatoriai ieško galimybių ateityje šią tradiciją pradėti ir Lietuvoje.
„Ham trick“ arba „Kumpio triukas“ – tai jau šeštą kartą Suomijoje vykstanti akcija, kurios metu gyventojai kviečiami rinkti ir perdirbti kepimo riebalus, naudojamus kumpiui ir kitiems kalėdiniams patiekalams gaminti. Surinkti riebalai pakartotinai panaudojami, gaminant „Neste“ dyzeliną „Neste MY Renewable Ddiesel“.
Siekiama kelti susidomėjimą tvarumu kalėdiniu laikotarpiu
Pernai „Ham Trick“ dalyvių skaičius buvo rekordinis: dalyvavo beveik 240 000 Suomijos namų ūkių. Iš viso buvo surinkta 55 tonos panaudotų kepimo riebalų – iš tokio kiekio pagaminto atsinaujinančio dyzelino pakanka automobiliui iki 17 kartų apvažiuoti pasaulį. Šiais metais tikimasi, kad akcijoje dalyvaus bent 300 000 namų ūkių.
Anot „Neste“ Suomijos rinkodaros vadovės Tytti Stranding, augantis dalyvių aktyvumas rodo, jog žiedinė ekonomika tampa vis svarbesnė Suomijos vartotojams ir įmonėms.
„Kampanija „Ham Trick“ yra puikus verslo bendradarbiavimo tvarumo srityje pavyzdys: projektą kartu vykdo net 15 operatorių. Panaudoti kepimo riebalai paverčiami atsinaujinančiu dyzelinu, kuris yra alternatyva vartotojams ir įmonėms, siekiant sumažinti jų išmetamų teršalų kiekį. „Neste MY Renewable Diesel“ atsinaujinantis dyzelinas leidžia sumažinti transporto išmetamą anglies dvideginio kiekį iki 90 proc., palyginti su iškastiniu dyzelinu. Labai svarbu neužmiršti pastangų mažinti klimato kaitą ir šventiniu laikotarpiu“, – sako ji.
Dalyvauti akcijoje paprasta – šventiniu laikotarpiu susikaupusius maisto riebalų likučius suomiai supila į panaudotas, pavyzdžiui, pieno ar sulčių pakuotes ir palieka jas tam skirtuose specialiuose konteineriuose. Surinkti riebalai keliauja į atliekų tvarkymo tarnybą „Rasmix“, kur yra perdirbami, o iš ten – į „Neste“ perdirbimo gamyklą Porvo mieste atsinaujinančio dyzelino gamybai.
Ieško galimybių ateityje kampaniją įgyvendinti ir Lietuvoje
„Kumpio triukas“ – tai Suomijos Chemijos pramonės federacijos inicijuotas bendradarbiavimo projektas, skirtas supažindinti vartotojus su žiedinės ekonomikos principais. Prieš šios iniciatyvos prisideda tokios už tvarumą pasisakančios Suomijos įmonės kaip „Neste“, „Lassila & Tikanoja“, „Rasmix“ ir kitos.
Stebint iniciatyvos sėkmę Suomijoje, ieškoma galimybių ateityje pasiūlyti prie „Ham trick“ kampanijos prisijungti ir lietuviams. Iki šiol Lietuvoje „Neste“ sėkmingai įgyvendino kitas su riebalų perdirbimu susijusias iniciatyvas. Pavyzdžiui, šių metų rudenį startavo partnerystė su greitojo maisto restoranų tinklu „Hesburger“. Iš Suomijoje ir Baltijos šalyse veikiančių daugiau nei 300 šio tinklo restoranų surinktas panaudotas kepimo aliejus perdirbamas ir taip pat panaudojamas dyzelino „Neste MY Renewable Diesel“ gamybai.