Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą rengę Amerikos, Vokietijos ir Lietuvos mokslininkai bei ekspertai nagrinėjo galimybę suskystintųjų dujų terminalą statyti jūroje šalia Būtingės ir pietinėje uosto dalyje, šalia Kiaulės Nugaros salos.
Įvertinę galimą poveikį žmonėms, dirvožemiui, vandeniui, biologinei įvairovei ir kitą, statyboms jie siūlo pietinę uosto dalį.
„Tai techniškai paprasčiau, suprantamiau ir pigiau. Antras dalykas, aplinkosauginiu požiūriu pietinėje uosto dalyje šitas sprendimas yra priimtinas. Tuo tarpu Būtingėje statant terminalą yra gana daug sunkiai atsakomų klausimų, o pirmiausia – dėl poveikio Latvijos krantams“, – teigė įmonės „Sweco Lietuva“ viceprezidentas Aidas Vaišnoras.
Statant terminalą pietinėje uosto dalyje, tektų nutiesti 18 kilometrų vamzdyną, trijų kilometrų atkarpą Kuršių marių dugne siūloma kasti 25 metrų gylyje, išgilinti 20 hektarų teritoriją ties Kiaulės Nugaros sala iki 14,5 metro, o ties terminalu gylis turėtų siekti iki 16 metrų. Esą dėl to aplinka nenukentėtų. O galimoms nelaimėms laive bus sumontuota speciali įranga.
Sklaidydami klaipėdiečių abejones, poveikio aplinkai vertinimo rengėjai tvirtina, esą suskystintų dujų transportavimo technologijos pasaulyje vienos saugiausių.
„Buvo incidentų, buvo sužeidimų, buvo žmonių žūčių kaip ir kiekvienoje gamyboje, kiekvienoje statyboje, bet patys suskystintų dujų terminalai yra be galo saugūs. Pirmiausia dėl to, kad pačios suskystintos dujos yra labai atšaldytos dujos ir jos pačios savaime nėra pavojingos“, – tikino A. Vaišnoras.
Su poveikio aplinkai ataskaita šią savaitę bus supažindinti ir Klaipėdos rajono, Kretingos bei Palangos gyventojai, o rugpjūtį ji bus pateikta Klaipėdos regiono aplinkos apsaugininkams. Tuomet ir turėtų būti apsispręsta dėl terminalo vietos.
Ši ataskaita bus pateikta ir Latvijai.