Prašo vidutiniškai 100–300 eurų

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) komentuoja „Delfi“, kad šiuo metu bendrovės klientai yra pateikę 996 prašymus kompensacijoms gauti. Nors žmonės įrodo patirtus nuostolius, bet kartais trūksta informacijos. Apie tai gyventojai informuojami atskirais ESO pranešimais.

„Žmonės įrodo patirtus nuostolius, tačiau ne visi pirmą kartą užpildę prašymą pateikia visą reikalingą informaciją. Skaičiuojame, kad apie 70 proc. klientų pateikia visą reikalingą informaciją, o likusių 30 proc. prašome pateikti trūkstamą informaciją“, – komentuoja ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.

Kokios sumos klientams bus išmokėtos, operatorius žada patikslinti vėliau.

„Bendra klientų prašoma suma sudaro 174 tūkst. eurų (…). Dažniausiai klientai kreipiasi dėl nuostolių atlyginimo: už maistą – 56 proc., už generatorių – 41 proc., už apgyvendinimą – 3 proc.

Kliento prašomos vidutinės sumos: už maistą – 106 eurai, už generatorių – 305 eurai, už apgyvendinimą – 279 eurai“, – teigia atstovė.

Kompensacijoms numatytos ribos

ESO rugpjūtį skelbė, kad liepos 28–29 dienomis „prasiautus didžiausiai per paskutinius ketverius metus Lietuvoje audrai“, taiko supaprastintą prašymų teikimo tvarką gyventojams. Tie asmenys, kuriems elektros energijos tiekimas buvo atstatytas praėjus 72 valandoms ar vėliau, gali kreiptis į ESO savitarną arba paštu (įprastu ar elektroniniu). ESO pranešė, kad tiesioginių nuostolių atlyginimui skirs iki 4 mln. eurų.

Didelė dalis gyventojų prašo atlyginti už elektros generatoriaus naudojimą po audros

Atlyginant patirtus tiesioginius nuostolius nustatytos maksimalios ribos: už sugedusį maistą gali būti atlyginami nuostoliai iki 50 eurų, įsigijus generatorių ar jį išsinuomojus nuostolių atlyginimo suma siekia 36 eurų už parą, kuras – 69 eurų už parą, o nuostolių už apgyvendinimą atlyginimas – po 52 eurus už parą.

„Svarbu pabrėžti, jog maksimali tiesioginių nuostolių atlyginimo suma sieks 200 eurų“, – pranešime sakė ESO atstovė R. Juodkienė.

Pasak jos, gyventojai teikdami prašymus nurodo sumas – nuostolius ar išlaidas, kurias patyrė, – tačiau bendrovė kompensacijas mokės pagal nustatytą tvarką.

Kokie dokumentai reikalingi?

Visų pirma nuostoliai bus atlyginti už generatoriaus naudojimą. Fiksuota suma už generatoriaus naudojimą išmokama ir jį įsigijusiems, ir išsinuomojusiems klientams. Priklausomai nuo to bus prašoma pateikti nuomos dokumentą su datomis ir mokėjimo kvitą, arba pirkimo kvitą su data.

Klientams taip pat bus atlyginamos išlaidos kurui už kiekvieną generatoriaus veikimo valandą. Tuomet bus prašoma pateikti mokėjimo kvitą arba banko pavedimo išrašą su nurodyta kuro pirkimo data.

Jei dėl ilgalaikių elektros tiekimo sutrikimų sugedo maistas, už jį bus atlyginama fiksuota suma „vadovaujantis protingumo principu ir atsižvelgiant į rinkoje nustatytas vidutines maisto kainas“. Teikiant prašymą dėl sugedusio maisto, reikės pateikti sugedusio maisto ar šaldiklio, šaldytuvo nuotrauką, arba maisto įsigijimo kvito kopiją.

Pinigų iliustracijos

Jei klientams dėl 72 valandas ar ilgiau trukusių elektros tiekimo sutrikimų atsirado pagrįsta apgyvendinimo būtinybė, jiems bus atlyginamos su tuo susijusios išlaidos mokant fiksuotą sumą už kiekvieną naktį. Gyventojas turės pateikti rezervacijos įrodymą su datomis ir apmokėjimo kvitą arba banko pavedimo išrašą.

Svarbu atkreipti dėmesį: pastarosios išlaidos nebus kompensuotos, jei tuo pačiu bus pateikta paraiška atlyginti generatoriaus naudojimą.

Prašymų nagrinėjimas gali užtrukti iki 30 darbo dienų, o jie laukiami iki šių metų rugsėjo 30 dienos. Išsamesnė informacija pateikiama ESO interneto svetainėje.