Verslauti vos tūkstantį gyventojų turinčiame Pilviškių miestelyje (Vilkaviškio raj.), M. Žemaitis pradėjo 2009 m., kai krizė parklupdė ne vieną įmonę. Kaip tik tuo metu žlugo ir M. Žemaičio darbdavys.

„Man visada atrodė, kad geriau dirbti sau, negu kitam. Net ir mažesnis užmokestis yra geriau, kai dirbi sau, negu kad dirbtum kitam ir gautumu daugiau pinigų,“ – sako bendrovės „Traders group“ vadovas. Jam antrina ir verslo bendraturtė, už įmonės finansus atsakinga Inga Krupavičienė.

Bendrovė prekiauja kietuoju kuru. Prekė kaimiškoje vietovėje paklausi – daug namų vis dar šildomi anglimis, malkomis ar durpių briketais. Kita vertus, klientų ratas siauras, daugiausia vietos gyventojai.

„Traders group“ metų apyvarta viršija milijoną, tačiau pelnas nėra didelis – apie du procentai. Šie pinigai greit ištirpsta investuojant į plėtrą ir įrangą. Bendrovę konsultuojantys SEB banko viceprezidentas Virginijus Doveika ir komercinės teisės advokatų kontoros „Lawin“ vadovas, Investuotojų forumo valdybos pirmininkas Rolandas Valiūnas neslepia, kad turėdama tokį pelną įmonė yra labai pažeidžiama.

„Traders group“ savininkai, norėdami plėsti prekių asortimentą ir sušvelninti sezoniškumo pasekmes, šalia anglių ir kuro briketų pirkėjams ėmė taip pat siūlyti statybinių medžiagų, trąšų, žemės ūkio chemijos. Tačiau kietasis kuras vis dar sudaro didžiąją dalį apyvartos ir pelno.
Ekspertų manymu, bendrovė, užuot labiau pasistengusi užkariauti kuo daugiau prekybos kietuoju kuru rinkos, klientų ieško pernelyg pasyviai ir tenkinasi tuo, ką turi. Maža to, gaišta laiką ir išteklius mažą pelną nešančioms prekėms.

Įmonę konsultuojančio SEB banko viceprezidento V. Doveikos teigimu, susidaro įspūdis, kad bendrovės vadovai plaukia pasroviui: jeigu šaltesnė žiema – pardavimai didesni, jeigu šiltesnė žiema, reikia mažiau kuro, pardavimai mažesni.

„Atrodo, kad jų verslas priklauso tik nuo oro, o labai mažai kas priklauso nuo jų. Iš tikrųjų nėra taip, – sako V. Doveika. – Išskirtinis mažų miestelių, regiono bruožas, kad trūksta ryžto ir paskatos, motyvacijos padaryti daugiau ir patiems aktyviau elgtis.“

Investuotojų forumo valdybos pirmininko R. Valiūno nuomone, „Traders group“ būtina skatinti pardavimą, pagrindinė priemonė to siekti – reklama.

Patarimo, kaip būtų galima efektyviau reklamuoti įmonę, Inga Krupavičienė kreipiasi į rinkodaros specialistą, vieną pirmųjų Lietuvoje reklamos agentūrų steigėjų Marių Jovaišą, knygų „Neregėta Lietuva“ autorių.

Iki šiol I. Krupavičienė visais su įmonės reklama susijusiais darbais rūpinosi pati. Pati maketuodavo reklaminius skelbimus laikraščiams ir net bendrovės iškabą. Tačiau M. Jovaišos akimis žiūrint, dirbant saviveikliškai neišvengta elementarių klaidų.

Kokiomis priemonėmis privilioti daugiau klientų „Traders group“ vadovams patars Lietuvą garsinančių fotografijų albumų autorius?

Verslo dokumentikos laida „Lietuva gali“ kiekvieną antradienį 21.55 val. per LRT televiziją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (111)