1. Įvertinkite, kurioje šalyje registruotas pardavėjas

Keliaudami ne Europos Sąjungos šalyje aptikote šaunių idėjų dovanai? O galbūt kažką originalaus išsirinkote ne Europos Sąjungos šalyje registruotoje interneto svetainėje? Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas. Nepamiškite, kad Tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, o Tarnybos padalinys Europos vartotojų centras tarpininkauja nagrinėjant vartotojų ginčus su kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, Norvegijoje arba Islandijoje registruotu verslininku.

Jei verslininkas registruotas ne Europos Sąjungos šalyje, ginčo atveju Jūs turite teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą (nuoroda internete: http://www.econsumer.gov/), kurio narėmis yra 36 valstybės. Visų šio tinklo narių sąrašą galite rasti ČIA. Jei, visgi, pardavėjas registruotas šalyje, kuri nėra šio pasaulinio tinklo narė, ginčo atveju rekomenduojame kreiptis į vartotojų teises ginančią instituciją pagal pardavėjo registracijos šalį.

2. Patikrinkite, ar internetinė svetainė patikima

Fiktyvios internetinės parduotuvės kuriasi ir dingsta labai greitai, tačiau daugumą jų galite nesunkiai atpažinti, vadovaudamiesi šiais patarimais:

Patikrinkite, kokia informacija yra nurodoma apie pardavėją. Pardavėjas privalo nurodyti buveinės adresą, telefono numerį ir el. pašto adresą, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju.
Jeigu prekės kaina yra gerokai mažesnė, nei įprasta rinkoje – neapsigaukite. Labai tikėtina, kad tai sukčiai.

Įsitikinkite, kad tinklalapis yra registruotas.

Atkreipkite dėmesį, ar tinklalapyje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programos pagalba.

Patikrinkite atsiliepimus apie elektroninę parduotuvę, iš kurios ketinate pirkti. Itin teigiami atsiliepimai elektroninėje parduotuvėje taip pat turėtų sukelti įtarimų, todėl rekomenduojama tikrinti atsiliepimus socialiniuose tinkluose ar specialiose atsiliepimų svetainėse.

Jei yra galimybė pinigus sumokėti atsiimant prekes, rinkitės tokį atsiskaitymo būdą, taip pat nesiųskite grynųjų pinigų ir nesinaudokite piniginių perlaidų bendrovių paslaugomis, nes iškilus nesklandumų neturėsite galimybės jų susigrąžinti. Saugiau naudoti kreditinę kortelę.

3. Gerai įvertinkite prekės pristatymo terminą

Lietuvoje prekės vartotojams turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo, jei pardavėjas nenurodo arba šalys nesusitaria kitaip. Įsigyjant prekę svetur gali būti taikomi kitokie terminai, todėl būtinai patikrinkite, ar internetinėje parduotuvėje nurodomas prekių pristatymo terminas bei įvertinkite, kad šventiniu laikotarpiu užsakymų skaičius padidėja ir prekių pristatymas gali užtrukti. Būtų tikrai nesmagu, jei švenčių išvakarėse tektų iš naujo sukti galvą dėl dovanos.

4. Įsitikinkite, kad perkate saugų produktą

Tai ypač aktualu perkant internetu, kur gausu nebrangių, tačiau neretai prastos kokybės ar net draudžiamų į rinką teikti prekių, pavyzdžiui, saugos reikalavimų neatitinkančių žaislų. Patikrinti, ar Jūsų pasirinktas produktas nebuvo atšauktas iš rinkos galite Skubaus keitimosi informacija sistemoje (angl. RAPEX), kur skelbiama informacija apie visoje Europoje nustatytus pavojingus ne maisto produktus bei apsilankę Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (angl. OECD) interneto svetainėje, kur skelbiama, kokie produktai atšaukti iš rinkos visame pasaulyje.

5. Įvertinkite visus galimus mokesčius

Pirkdami internetu būtinai išsiaiškinkite, kokia yra galutinė prekės kaina – ar į ją įtraukti pristatymo, pakavimo, administravimo, muitų mokesčiai. Nepamirškite, kad prekės siuntimas iš užsienio, priklausomai nuo pardavėjo šalies ir prekės vertės, gali būti apmokestintas atitinkamais muito mokesčiais, todėl prieš perkant brangesnius pirkinius, rekomenduojame pasidomėti apie galimą pirkinio apmokestinimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)