Mes atlikome tyrimą ir sukūrėme mokslu paremtą taktiką, kuri padės laimėti bet kokį ginčą, rašo „The Business Insider“.

Elkitės civilizuotai

Priešingai negu sako debatų ekspertai, ginčai nebūna racionalūs.

Taigi gerbkite kito žmogaus perspektyvą, kad ir kaip juokingai tai beskambėtų.

„Kai žmonės kažkokiu būdu pagrindžia savo vertę, jie būna imlesni informacijai, kuri meta iššūkį jų įsitikinimams“, - „New York Magazine“ sakė politikos psichologas Peteris Ditto iš Kalifornijos universiteto Irvine.

Kai bus užmegztas šis emocinis ryšys, galite pereiti prie logikos.

Nesistenkite „laimėti“ ginčo

Kažkieno idėjų puolimas priverčia kitą konflikto dalyvį kovoti arba bėgti. Kai jis atsidurs aklavietėje, nebebus prasmės ginti savo požiūrio.

Taigi jeigu norite būti įtikinamas, praktikuokite „ekstremalų susitarimą“: pasitelkite savo ginčo partnerio pažiūras ir plėtokite jas iki logiškos – ir, veikiausiai, absurdiškos – jų išvados.

Neklauskite, kodėl. Klauskite, kaip?

Per vieną 2013 metų tyrimą Kolorado universiteto psichologas Philipas M. Fernbachas suskirstė žmones į dvi grupes: vieni turėjo paaiškinti, kodėl jų nuomonė yra teisinga, o kiti turėjo paaiškinti, kaip realiai įgyvendinti savo idealus.

Rezultatas?

Žmonės, kurie turėjo pagrįsti savo pažiūrų teisingumą, liko tiek pat įsitikinę savo teisumu, kaip ir prieš eksperimentą. Tačiau tie žmonės, kurie turėjo paaiškinti įgyvendinimo mechaniką, savo nuomonę gerokai sušvelnino.

Būkite atkaklus

Vienas iš „Pixar“ įkūrėjų Edas Catmullis pažinojo Steve`ą Jobsą 26 metus. Tarp jų kildavo ginčų.

Užuot rėkęs ir dėstęs savo argumentus S. Jobsui, E. Catmullis nuolat laikydavosi tos pačios metodikos:

„Jei aš kažką jam pasakyčiau, jis nedelsiant tai nuginčytų, nes jis mąsto greičiau už mane. Taigi savaitę palaukiu. Jei aš jam paskambinčiau ir pateikčiau savo kontrargumentą tam, ką jis pasakė, jis vėl nedelsiant tai nuginčytų. Taigi palaukiu dar vieną savaitę, o kartais tai nusikelia mėnesiams“.

Tai gali baigtis trimis būdais: S. Jobsas pripažins, kad E. Catmullis buvo teisus, E. Catmullis supras, kad teisus buvo S. Jobsas, arba S. Jobsas neatsilieps, tokiu būdu duodamas savo sutikimą.

Užduokite atvirus klausimus

Jei ginčijatės su savo sutuoktiniu, porų psichologas Johnas Gottmanas pataria uždavinėti klausimus, kurie priverstų jūsų antrąją pusę atsiverti.

Pavyzdžiui:
• Kaip tu tai pakeistum, jei turėtum visus pasaulio pinigus?
• Kaip norėtum gyventi per ateinančius trejus metus?
• Kokio darbo norėtum?

Šis metodas veiksmingas ir darbovietėje – atviri klausimai konkurencija grįstus santykius padeda paversti bendradarbiavimu.

Pasitikėkite savimi

Žmonės neklauso pačių protingiausių. Vienas 2013 metais atliktas tyrimas parodė, kad žmonės linkę klausytis tų, kurie elgiasi taip, tarsi žinotų, kas yra teisinga.

Jutos universiteto profesorius Bryanas Bonneris teigia, kad užuot kreipę dėmesį į tai, kas iš tikrųjų sakoma, žmonės nesąmoningai ieško tokių „eksperto įgaliojimų“ kaip ekstraversija, lytis, rasė ar pasitikėjimo savimi lygis.

„Mums norisi manyti, kad įtakos valiuta yra faktai, - „The Wall Street Journal“ sakė B. Bonneris. – Tačiau dažnai mes remiamės spėjimu, kas yra tikrasis ekspertas – ir mes klystame“.

Naudokite vaizdines priemones

Nauja Cornellio universiteto mokslininkų Aner Tal ir Briano Wansinko studija rodo, kad žmonės pasitiki mokslininkais. Taigi naudodami priemones, kurios atrodo mokslinės, pavyzdžiui, diagramas, atrodysite labiau vertas pasitikėjimo.

„Atrodo, kad mokslo prestižas suteikia įtikinimo galios netgi tokiems trivialiems moksliniams elementams kaip diagramos“, – rašė mokslininkai.

Demonstruokite, kad kiti žmonės su jumis sutinka

Knygoje „Influence: The Psychology of Persuasion“ („Įtaka: įtikinimo psichologija“) Robertas Cialdini rašo, kad „socialiniai įrodymai“ yra viena geriausių taktikų, norint, kad žmonės pradėtų regėti jūsų akimis. Tai paremta gerai žinoma tendencija, kad žmonės paklūsta kitų žmonių nuomonėms, netgi jei jos atrodo keistos.

Pagal socialinio įrodymo teoriją, mes pradedame manyti, kad tai, ką konkrečioje situacijoje daro kiti žmonės, yra teisingas elgesys. Dėl tos pačios priežasties prie restorano išvydę eilę žmonių, mes pradedame manyti, kad restoranas gamina puikų maistą. Štai kodėl įžymybės taip pat yra efektyvus rinkodaros įrankis.

Venkite prasimanymų

Istorija, kaip jūsų dėdė ar studijų laikų kambariokas valgydavo kalnus sviesto ir būdavo lieknas, primena prasimanymą.

Jeigu norite, kad jūsų žodžius vertintų rimtai, jums reikia konkrečių duomenų, pavyzdžiui, iš mokslinių studijų, paremtų dideliu respondentų ar bandinių skaičiumi.

Geriau ieškokite kompromisų

„Mokslininkai kompromisą dažnai laiko ginčų laimėtoju, ir gerai daro“, - „Contemplative Mammoth“ rašo Jacquelyn Gill. – Mokslinis kompromisas yra visų mokslininkų nuomonių rinkinys, o ne tik tas požiūris, kurį jūs ginčijate. Gali būti vienas ar du mokslininkai, kurie nesutiks (lygiai taip pat egzistuoja saujelė žmonių, netikinčių, kad holokaustas tikrai vyko), bet jei dauguma mokslininkų pasieks bendrą sutarimą, tai reikš, kad ta idėja turi tiek daug ją pagrindžiančių įrodymų, jog iš esmės ji taps garantuotu dalyku, paremtu naujausiomis žiniomis“.

Padės ir protingo žmogaus išvaizda

Kai kurie žmonės iš tikrųjų gimsta sumanesni už kitus – tai genetika. Tačiau tai nereiškia, kad negalite atrodyti protingesnis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)