„Kažkodėl vieniems žmonės sekasi kad ir ko jie imtųsi, o kitiems nesiseka. Vieni mato tik problemas, o kiti įžvelgia galimybes už kiekvienos problemos. Vieni nuolat kovoja ir siekia tik pergalių, o kiti tik kalba, kaip norėtų kažką pakeisti. Ką reikia daryti norint sėkmingai įsitvirtinti?“ – klausė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) „Karjeros dienose“ dalyvavęs bendrovės „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis.

Kiekvienas jaunuolis pirmiausia turėtų nusistatyti tikslą ir kryptį, kuria reikia judėti. Verta apsvarstyti, kas artimiau, įdomiau: karjera darbe ar verslo kūrimas? „Karjera dažniau priimtina nemėgstantiems rizikos, o yra žmonių, kuriuos tenkina tik iššūkių kupinas gyvenimas. Aš – vienas jų“, – apie savo pasirinkimą pasakojo A. Avulis ir pridūrė, kad užsiiminėjimas alpinizmu jam padėjo priprasti prie rizikos ir ją toleruoti.

Einant vienu iš šių dviejų kelių ir norint pasiekti gerų rezultatų, reikia būti labai talentingam arba daug ir sunkiai dirbti. Bet sėkmė garantuota tik tada, kai darbas patinka. „Man pasisekė, nes susiradau mėgstamą veiklą. Dėl to darbe gyvenu savo gyvenimą, profesinę veiklą priimu kaip linksmybę, kaip hobį. Taip galima gerokai daugiau nuveikti ir padaryti, greičiau gauti įvertinimą, nei dirbant nemėgstamą darbą ir gaunant didelį atlyginimą už jį“, – sakė A. Avulis. Darbo ieškantis žmogus turėtų atsižvelgti ir į savo gebėjimus: daug geriau konkuruoti srityje, kurioje esi šiek tiek geresnis nei kiti.

Pridėtinė darbuotojo vertė

Darbo rinka yra kaip didelis prekybos centras, kuriame darbdavys dažnai renkasi patraukliausią pasiūlymą – geros kokybės ir gražiai įpakuotą prekę. Jam reikalingas aukštą kvalifikaciją turintis ir puikiai save gebantis pristatyti darbuotojas. Pokalbio dėl darbo tikslas – parduoti savo gebėjimus darbdaviui. Privalu papasakoti, ką mokate daryti, pateikti konkrečių savo veiklos pavyzdžių ir parodyti būsimą savo darbo naudą kompanijai.

VGTU „Karjeros mugės“ Atvirų paskaitų lankytojams verslininkas pasiūlė pristatyti save kaip smalsius, nuolat besimokančius ir tobulėjančius darbuotojus, besistengiančius pasiekti užsibrėžtus tikslus. Taip pat A. Avulis rekomenduoja užduoti keletą klausimų pačiam įmonės direktoriui ar atstovui, o tam dažnai reikalingos žinios apie kompaniją ir siūlomą darbo vietą. Jo nuomone, klausimai iliustruoja susidomėjimą pozicija ir parodo vertybes: joks darbdavys nepraleis pro ausis klausimo: „Ką turiu padaryti, kad būčiau naudingas jūsų kompanijai?“ Toks klausimas parodo darbuotojo norą ir pasiryžimą kurti pridėtinę vertę kompanijai, nors jis ten dar nedirba. Protingi darbdaviai žino, kad kuo daugiau tokių žmonių dirbs kompanijoje, tuo greičiau ji judės į priekį.

Darbo pokalbis – dar ne viskas

Tinkamas elgesys darbo aplinkoje yra neatsiejamas nuo noro padaryti karjerą. Verslininkas siūlo nuolat tobulinti darbą, analizuoti savo klaidas ir pasiekimus bei tinkamai reaguoti į kritiką. „Japonijoje kritika priimama kaip galimybė tobulėti ir mokytis. O Lietuvoje daugelis darbuotojų gali patvirtinti, kad išklausę kritikos dažnai jie pusę dienos būna nedarbingi. Taip neturėtų būti“, – pranešime cituojamas A. Avulis.

Reikia būti iniciatyviam, išradingam, kūrybingam ir kritiškam teikiant pasiūlymus, gebėti susirasti veiklos, nes klaidinga sėdėti ir laukti, kol kas nors pirštu parodys naują užduotį. Taip pat labai svarbi pozityvi energija: net žinant, kad konkurentai pirmauja, reikia tikėti ir laikytis nuostatos, kad juos pavyti ir aplenkti įmanoma.

A. Avulis įvardijo keletą savybių, kurios itin naudingos karjeros kelyje. Jo nuomone, visada reikia būti maksimalistu ir siekti daugiau, geriau, orientuotis į rezultatą. Svarbus racionalumas, kuris padeda pasiekti užsibrėžtą tikslą per trumpiausią laiką su mažiausiomis sąnaudomis. Taip pat svarbi savybė yra smalsumas: tokie darbuotojai nuolat tobulėja, siekia įgyti žinių. Darbuotojas turi būti patikimas ir stabilus: tai rodo laiku atliekami darbai ir įgyvendinami užsibrėžti tikslai. Verslininkas išskyrė ir drąsą, kuri reikalinga ne tik priimant sprendimus, bet ir prisiimant atsakomybę už savo klaidas. Jo nuomone, nė vienam vadovų nerūpi pasiteisinimai, tačiau kiekvienas nori žinoti, kaip bus taisomos klaidos. Tarp pageidautinų savybių verslininkas įrašė atkaklumą, mokėjimą daryti įtaką, komunikuoti.

„Nesijaudinkite, jei visų čia išvardytų savybių neturite, nes jas visas galima ugdyti. Norint pasiekti savo tikslą, iš viso pateikto sąrašo reikia turėti bent tris ar keturias savybes“, – sakė A. Avulis ir pridūrė, kad toks darbuotojas tikrai laukiamas jo vadovaujamoje kompanijoje, ne išimtis – ir kitos verslo įmonės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)