Fiksuoja rekordinius pardavimus
Prekybos centro internete Pigu.lt rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas teigia pastebintis ne tik bendrai augančius, bet ir rekordinius pardavimus. Pavyzdžiui, balandį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Pigu.lt fiksavo 80 proc. augimą. Pastarojo ketvirčio duomenimis, e. parduotuvės pardavimai augo apie 30 proc.
„Jei analizuotume pastarųjų mėnesių situaciją, manoma, kad vasaros prekyba yra kiek ramesnė, tačiau pailsėjome vos vieną mėnesį. Sparčiai plėsdami savo prekybos centro internete parduotuvių skaičių ir prekių asortimentą sulaukėme didelio klientų susidomėjimo, ir jau keletą mėnesių pardavimai yra stabilūs. Jei skaičiuosime užsakymus, jų – 40 proc. daugiau nei pernai“, – komentuoja E. Kačerauskas.
Anot jo, didžiausias pokytis matomas regionuose. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, aktyvesni pirkėjai Marijampolės, Vilniaus ir Kauno rajonuose, taip pat ryškus užsakymų skaičiaus augimas tarp Tauragės, Mažeikių bei Marijampolės apylinkių gyventojų, mat šiemet čia „Pigu“ atidarė savo fizines parduotuves ir prekių atsiėmimo punktus.
Daugiausia šiuo metu e. parduotuvės klientai perka asmens higienos ir apsaugos prekes, tokias kaip apsauginės veido kaukės, skydeliai, paklausūs yra išmanieji laikrodžiai ir apyrankės, el. paspirtukai, kosmetika ir kvepalai. Tradiciškai tarp lietuvių dažnas pirkinys yra kava.
„Lyginant pirkinių krepšelį dabar ir tik paskelbus karantiną, tai pavasarį šiek tiek daugiau buvo aktualios sporto ir laisvalaikio prekės, baldai, interjero ir namų remonto prekės. Dabar sezono aktualija – vaisių džiovyklės, apranga bei avalynė“, – pažymi Pigu.lt rinkodaros vadovas.
Užsakymų skaičius – gerokai didesnis nei rugpjūtį
Užsisakyti maisto prekių į namus gyventojai gali ir iš prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių per lietuviško startuolio „LastMile“ programėlę. Platformos vadovas Tadas Norušaitis „Delfi“ pasakoja, kad šie metai e. pardavimams – puikūs, jaučiamas itin išaugęs užsakymų skaičius.
„Šiuo metu užsakymų skaičius, lyginant su kovo mėnesiu, yra mažesnis, tačiau gerokai didesnis nei rugpjūtį. Didžiausias užsakymų skaičiaus augimas fiksuojamas sostinėje bei Kaune. Tuo metu Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose augimas nėra žymus“, – sako T. Norušaitis.
Anot jo, paskelbus karantiną, krepšeliuose dominavo bakalėja ir ilgai negendantys produktai, tačiau tokių produktų paklausa per rugsėjį didėjo nežymiai. Pirmines pozicijas pardavimuose šiuo metu užima vaisiai, daržovės ir švieži mėsos produktai.
Užsakymų skaičius pasiekė karantino lygį
Didžiausios elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ duomenimis, užsakymų skaičius nuosekliai pradėjo augti nuo rugpjūčio, o rugsėjo mėnesį srautas yra penktadaliu didesnis nei liepą ir pasiekė kovo mėnesio lygį.
„Stebime užsakymų ir klientų skaičiaus augimo dinamiką, kuri panaši į laikotarpį prieš karantiną. Kaip ir kovo pradžioje, rugpjūčio mėnesį pastebėjome, kad tomis dienomis, kai buvo skelbiama apie naujus COVID-19 židinius Lietuvoje ar kaimyninėse šalyse, užsakymų skaičius šokteldavo į viršų.
Rugsėjo mėnuo buvo dar intensyvesnis – pristatėme daugiau užsakymų nei kovą. Aktyviau internetu būtiniausias prekes perka tiek nuolatiniai klientai, kurių bazė po karantino gerokai išaugo, tiek vėl matome ateinant ir naujų klientų“, – komentuoja „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.
El. parduotuvės duomenimis, aktyviau internetu apsiperka ne tik didžiųjų miestų, bet ir regionų gyventojai. Pasak A. Mikalausko, jei pavasarį elektroninė prekyba daugeliui regionų gyventojų buvo dar naujiena, prie kurios reikėjo priprasti, dabar jiems iš fizinių parduotuvių pereiti į elektronines paprasčiau ir greičiau. Užsakymai per „Barbora Express“ mažesniuose miestuose ir miesteliuose rugsėjo mėnesį augo 45 proc., lyginant su rugpjūčiu.
Pirkėjai elgiasi racionaliau
„Barboros“ vadovas pažymi šiuo metu pastebintis kiek kitokią tendenciją nei karantino metu, kai sparčiau augo tiek užsakymų srautas, tiek krepšelių dydžiai.
„Karantino metu buvo išaugusi tokių produktų kaip šviežia vištiena, kai kurios ekologiškos daržovės, sveriami saldumynai, įvairūs padažai ir užtepėlės paklausa, kai kurių produktų – ir iki 10 kartų. Tokią tendenciją formavo dėl ilgo buvimo namuose pasikeitę įpročiai – dažnesnis maisto gaminimas namuose, taip pat išaugęs noras save palepinti.
Šiuo metu užsakymų srautas nuosekliai auga, tačiau krepšelių dydis išlieka stabilus. Matome racionalesnį pirkėjų elgesį: nesistengiama pirkti produktų „atsargai“, apsirūpinama produktais, reikalingais artimiausiomis dienomis. Tai rodo, kad nemaža dalis gyventojų priprato prie apsipirkimo internetu ir tai jau tapo įprastu maisto pirkimo būdu – užsakymą pateikia ir tuomet, kai prireikia greito vartojimo produktų, pavyzdžiui, duonos, pieno ir kt.“, – apie pirkėjų įpročius karantino metu ir dabar pasakoja A. Mikalauskas.
Nepaisant išaugusio pirkėjų aktyvumo, „Barbora“ visą spalio mėnesį siūlo nemokamo pristatymo į namus paslaugas. Vis dėlto vadovas pažymi, kad nemokamo pristatymo pasiūlymas nėra susijęs su užsakymų srautu. Norima, kad paslaugą išbandytų daugiau vartotojų.
Daugiau pirkėjų įvedus privalomą kaukių nešiojimą
Anot „Rimi Lietuva“ e. komercijos formato direktoriaus Vaido Lukoševičiaus, Lietuvoje įvedus karantiną, kovo mėnesį, lyginant su dabartiniu, veiklą tik pradėjusios e. parduotuvės Rimi.lt pardavimai augo itin stipriai. Dėl koronaviruso situacijos daugiau pirkėjų internete „Rimi Lietuva“ sulaukė ir vasaros pabaigoje, kai buvo priimtas sprendimas dėl privalomų kaukių dėvėjimo.
„Vasaros mėnesiais ir rugsėjį e. parduotuvė Rimi.lt skaičius augo dėl nuolat plečiamos prekių pristatymo ir atsiėmimo vietų geografijos, akcijų, taip pat naujovių, pavyzdžiui, nuo liepos pabaigos Rimi.lt galima įsigyti prekių pristatymo abonementą, kurį įsigijusiems pirkėjams 30 dienų prekės į namus pristatomos nemokamai“, – pažymi V. Lukoševičius.
Ryškių pasikeitimų pirkėjų krepšelių struktūroje ar akivaizdaus pirkimo „atsargai“, kaip tai buvo kovo – balandžio mėnesiais, kol kas e. parduotuvė nepastebi. Pirkėjai kaip įprastai perka kasdienių prekių šeimai ir namams.
Planuoja samdyti daugiau darbuotojų
Išaugus užsakymų skaičiui, beveik visos „Delfi“ kalbintos e. parduotuvės planuoja plėsti komandą. Plėsdama savo fizinių parduotuvių ir prekių atsiėmimo vietų tinklą bei su e. prekybos platforma dirbančią komandą Pigu.lt daugiau darbuotojų priėmė jau pavasarį. Per šiuos metus Pigu.lt įdarbino daugiau nei 100 darbuotojų, šiuo metu ieško dar beveik tiek pat.
„Didžioji dalis darbuotojų reikalingi darbui sandėlyje ir regionuose esančiose parduotuvėse, tačiau plečiame ir IT, e. prekybos platformos ir rinkodaros komandas“, – vardija E. Kačerauskas.
Plečiant prekių pristatymo geografiją bei stiprinant paslaugą, pavyzdžiui, plečiant Rimi.lt autoparką, atsirado poreikis samdyti daugiau darbuotojų.
„Šiuo metu ieškome prekių surinkimo ir išdavimo specialistų. Jei paslaugų poreikis augs dėl pasikeitusios pandemijos situacijos šalyje, taip pat investuosime į naujų darbuotojų, daugiausia – kurjerių ir prekių surinkėjų – paiešką ir samdą“, – sako „Rimi Lietuva“ e. komercijos direktorius.
Platformos „LastMile“ vadovas pažymi, kad naujų darbuotojų ieškoma nuolat: „Tendencingai didėjant užsakymų skaičiui, kurjerių paieška yra nuolatinis mūsų įmonės procesas – ieškome kurjerių ir surinkėjų.“
Tuo metu „Barboros“ vadovas tikina, kad pastaruoju metu darbuotojų įmonėje pakanka įvykdyti visus užsakymus, todėl nemato poreikio samdyti daugiau komandos narių. Šiuo metu „Barboroje“ dirba 35 proc. daugiau darbuotojų nei iki karantino.
Išsprendė prekių pristatymo problemą
Dėl Lietuvoje įvesto karantino maisto pristatymo platformos skaičiavo iki 10 kartų išaugusius užsakymus. Įmonės tuo metu teigė sulaukiančios užsakymų 2–3 dienoms į priekį, o el. parduotuvėse artimiausią pristatymą į namus buvo galima pasirinkti tik po savaitės. Šiuo metu įmonių atstovai tikina, kad šios problemos nebeliko, ir rasti laisvų laikų galima tą pačią arba kitą dieną.
„Startavę pačioje karantino pradžioje, labai intensyviai plėtėme paslaugas – technines galimybes ir personalą, kuris, įgavęs patirties, šiuo metu efektyviai tvarkosi su e. parduotuvės pirkėjų užsakymais.
Daugiau galimybių Rimi.lt pirkėjams gauti prekes norimu laiku suteikia ir alternatyvūs prekių atsiėmimo būdai: tam skirtuose punktuose, įrengtuose patogiai pasiekiamuose prekybos centruose, bei neišlipant iš automobilio – „Rimi Drive“, veikiančiame sostinėje“, – sako V. Lukoševičius ir priduria, kad šiuo metu Rimi.lt pirkėjai gali rasti laisvų laikų tą pačią ar artimiausią dieną bei atitinkamai planuoti prekių pristatymą jiems patogiu metu.
„Barboros“ vadovas taip pat tikina, kad išaugę pajėgumai įvykdyti daugiau užsakymų šiuo metu suteikia galimybę prekes pristatyti tą pačią dieną. Atsižvelgdamas į pasikeitusį pirkėjų elgesį jis prognozuoja, kad karantino situacija neturėtų pasikartoti.
„Karantino metu įgyvendinome nemažai pakeitimų ir patobulinimų savo IT sistemoje, kad galėtume aptarnauti didesnį užsakymų srautą. Taip pat „Barboroje“ dirba ir didesnė prekes surenkančių bei išvežiojančių darbuotojų komanda. Šiuo metu galime įvykdyti dvigubai daugiau užsakymų nei iki karantino – net augant užsakymų srautui, tą pačią dieną pristatome prekes, užsakytas iki 17 val.“, – atkreipia dėmesį A. Mikalauskas.
Platforma „LastMile“ šiuo metu prekes esą pristato per valandą, taip pat yra galimybė pasirinkti ir norimą pristatymo laiką. „Mūsų modelis paremtas dalinimosi ekonomika, todėl galime greitai pritraukti užsakymams išvežti reikiamus resursus, nuo kurių priklauso galimų pristatymo langų pasiūla mūsų platformos vartotojams“, – sako T. Norušaitis.